نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی

 

کاغذ دیواری طرح سنگ یکی از انواع کاغذ دیواری سه بعدی است که در چند سال اخیر بسیار مورد علاقه مخاطبان بوده است. این کاغذ دیواری بسیار طبیعی به نظر می رسد و از فاصله چند متری دقیقا مثل سنگ طبیعی دیده می شود. کاغذ دیواری سنگ انواع مختلف دارد و در طرح ها و رنگ های متنوع ارائه می شود. کاربرد کاغذ دیواری سنگ نیز متنوع و گسترده است. در این مقاله به این طرح کاغذ دیواری و انواع و کاربرد آن می پردازیم.

 

انواع طرح کاغذ دیوای سنگ

کاغذ دیواری مدل سنگ جز کاغذ دیواری های طبیعی به حساب می آید و مانند سایر کاغذ دیواری ها دارای رنگ و طرح متنوع است. اکثر کاغذ دیواری های طرح سنگ، سه بعدی است. به این معنا که از فاصله چند متری کاملا برجسته و دقیقا مانند سنگ طبیعی به نظر می رسد. کاغذ دیواری های سه بعدی طرح سنگ در طرح های مختلف مانند انواع سنگ آنتیک، سنگ آنتیک حصیری، سنگ های مربعی شکل، قلوه سنگ، سنگ ویلا و آجر وجود دارد.

از کاغذ دیواری های طرح سنگ آنتیک در دیوار پشت تلویزیون، لابی، نهارخوری، بالای شمینه، ویلا و آشپزخانه به کار می رود. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری سنگ آنتیک را می بینید:

     

کاغذ دیواری با طرح سنگ های بزرگ تر مانند سنگ قلوه و سنگ ویلا بیشتر برای دیوار سالن بزرگ در ویلاها استفاده می شود. چند نمونه در زیر می بینید:

 

همچنین کاغذ دیواری با طرح آجر نیز در گروه کاغذ دیواری سه بعدی سنگ قرار می گیرد که بر حسب سلیقه افراد در منازل و دفاتر اداری استفاده می شود. تصویر چند نمونه کاغذ دیواری طرح آجر را در زیر می بینید:

  

گروه دیگری از کاغذ دیواری های طرح سنگ، سه بعدی نیست و مانند سنگ طبیعی ولی بدون برجستگی به نظر می رسد. این طرح ها شامل کاغذ دیواری سنگ ریزه، سنگ بزرگ تراش داده شده و آجرهای دو بعدی می شود.

 

    

از کاغذ دیواری طرح سنگ در کجا استفاده می شود؟

کاغذ دیواری طرح سنگ یکی از زیباترین مدل های کاغذ دیواری است که به دلیل زیبایی و طبیعی بودن آن، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. این طرح کاغذ دیواری در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری کاربرد خاص خود را دارد.

۱-    دیوار LCD و دیوار پشت تلویزیون

یکی از دیوارهای مناسب برای نصب کاغذ دیواری سنگ، دیوار پشت تلویزیون است. دیواری که LCD  روی آن نصب شده یا میز تلویزیون جلوی آن قرار دارد، گزینه ای عالی برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ به خصوص به رنگ روشن است. این مدل کاغذ دیواری فضا را زنده کرده و به دیوار بعد و عمق می دهد.

۲-    بالای شمینه

در بسیاری از خانه های ایرانی هنوز شومینه های گچی و آجری وجود دارد که اتفاقا نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی فضا دارد. کاغذ دیواری طرح سنگ دکور طبیعی شمینه را حفظ کرده و به دلیل سه بعدی بودن، جلوه آنرا دوچندان می کند. از کاغذ دیواری با طرح سنگ بزرگ و به رنگ های تند و تیره برای این منظور استفاده می شود.

۳-    آشپزخانه

یکی از فضاهایی که دکور کردن آن به شکل طبیعی تاثیر زیادی در زیبایی و ایجاد هیجان محیط دارد، آشپزخانه است. کاربرد کاغذ دیواری در آشپزخانه به طور مفصل در مقاله ای دیگر توضیح داده شده است. در آشپزخانه معمولا دیوار روبروی کابینت ها را که از سینک و اجاق گاز دور است، کاغذ دیواری نصب می کنند. رنگ کاغذ دیواری طرح سنگ در آشپزخانه بستگی به رنگ کابینت ها و کف دارد.

۴-    ویلا

در دکوراسیون داخلی ویلا معمولا سعی می شود از عناصر طبیعی زیاد استفاده شود. پارکت لمینت طرح چوب، دیوارهای سنگی و سقف های چوبی از عناصر رایج معماری داخلی ویلا است. به همین دلیل کاغذ دیواری طرح سنگ نیز بر دیوار ویلا زیبا دیده می شود. ویلا معمولا سقف بلند و سالن بزرگ دارد و به همین دلیل حق انتخاب طرح کاغذ دیواری وسیع است. کاغذ دیواری هایی با طرح سنگ های درشت و با رنگ های مختلف و متضاد گزینه های خوبی برای ویلا است.

۵-    ورودی خانه و پشت جاکفشی و کمد

اکثر خانه ها و آپارتمان های امروزی فضایی مجزا در قسمت ورودی دارند که برای تعویض لباس و قرار دادن کفش است. در این قسمت معمولا یک آینه، کمد و جاکفشی قرار میگیرد. رنگ سفید یا قهوه ای تیره رنگ های متداول برای کمد و جاکفشی است. یک مدل کاغذ دیواری مناسب برای قسمت ورودی کاغذ دیواری طرح سنگ است که از همان ابتدا دید خانه را زیبا و جذاب می کند. بر حسب رنگ کمد، کاغذ دیواری را می توان بسیار روشن یا تیره انتخاب کرد. آنچه مهم است حس طبیعی بودن و سه بعدی بودن دیوارهاست که این نوع کاغذ دیواری بیش از هر طرح کاغذدیواری دیگر آنرا بوجود می آرود.

 

چرا کاغذ دیواری طرح سنگ انتخاب بهتری نسبت به سنگ طبیعی است؟

یکی از توصیه های معماران داخلی به کار بردن کاغذ دیواری طرح سنگ در بسیاری فضاهاست . استفاده از این طرح کاغذدیواری به جای سنگ طبیعی یا سنگ آنتیک دلایل متعددی دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

۱-    نصب آسان کاغذ دیواری

نصب سنگ آنتیک و اساسا هر سنگ طبیعی بر روی دیوار داخلی ساختمان بسیار سخت، زمان بر و پر سروصدا است. سنگ نیاز به برش و چسباندن آن روی دیوار نیاز به چسب بسیار قوی دارد. درحالیکه نصب کاغذ دیواری برای یک دیوار حدود ۲۰ مترمربع، کمتر از یک ساعت وقت می گیرد. نصب کاغذ دیواری صدا یا بو ندارد و حتی می توان آنرا در خانه های مبله که ابزار و وسایل چیده شده است، نصب کرد.

۲-    قیمت کم کاغذ دیواری نسبت به سنگ

مطمئنا هزینه از مواردی است که هر فرد برای انجام دکوراسیون آنرا در نظر می گیرد. هزینه خرید و نصب کاغذ دیواری با بهترین کیفیت کمتر از نصف قسمت سنگ آنتیک است. به همین دلیل استفاده از کاغذ دیواری طرح سنگ به جای سنگ می تواند هزینه های دکوراسیون داخلی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

۳-    امکان تعویض و تغییر کاغذ دیواری

وقتی دیواری از سنگ پوشیده شده است، تعویض آن با سنگ یا نمایی دیگر مستلزم کندن سنگ از روی دیوار است که یک پروژه کوچک ساختمانی به حساب می آید. اما کاغذ دیواری به راحتی قابل جدا کردن از دیوار است و پس از جدا شدن هیچ اثری روی دیوار به جا نمی گذارد و می توان دیوار را رنگ کرد یا کاغذدیواری دیگری روی آن نصب نمود.

۴-    شستشوی آسان کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده کنید، با یک دستمال نمناک و یا اسفنج و مواد شوینده قابل تمیز کردن است. این درحالی است که تمیز کردن سنگ با وجود برجستگی ها و لبه های تیز آن بسیار سخت است.

۵-    امنیت کاغذ دیواری  

نصب سنگ روی دیوار داخل منزل می تواند در مواردی که کودکان در داخل خانه بازی می کنند، خطر ایجاد کند. برخورد سر کودکان به دیوار سنگی ممکن است باعث آسیب دیدگی آنان شود که مطمئنا این خطر با کاغذ دیواری وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

گرایش های طراحی محیط کار درسال ۲۰۱۷

 

گرایش های طراحی در زمینه طراحی داخلی و تجهیزات محیط کار معمولا تغییراتی آهسته دارد و به مرور زمان تغییر می کند. اما در چند سال آینده این تغییرات بسیار سریع و ناگهانی خواهد بود. عوامل مختلفی در تعیین گرایش های طراحی داخلی موثر است که در این مقاله به آن می پردازیم. همچنین ویژگی های طراحی داخلی جدید را که باعث جذب کارمندان بااستعداد و افزایش بهره وری کارمندان در محیط کار می شود، بررسی می کنیم.

طراحی داخلی دفاتر کار در سال ۲۰۱۷ چه تغییراتی خواهد کرد و چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

۱-      بلوغ طراحی دفاتر

با افزایش استارت آپ ها که عمدتا توسط جوانان زیر سال تاسیس و مدیریت می شود، گرایش های طراحی محیط کار باید مطابق سلیقه جوانان باشند. در حال حاضر امکانات ورزشی و تفریحی مانند میز فوتبال دستی، سرسره و میز نوشیدنی های مختلف در شرکت های تازه کار وجود دارد. همچنین شرکت ها علاوه بر ایجاد فضایی مفرح برای کارمندان، سعی می کنند که در طراحی خود آنچه نوع کسب و کار، فرهنگ سازمانی و برند خود را مشخص کنند. 

 

۲-    تجهیزات اداری و بایگانی

در گذشته تجهیزات بایگانی مانند کشوها و قفسه ها صرفا برای نگه داشتن اوراق به کار می رفت. ولی در حال حاضر همین تجهیزات به عنصر طراحی تبدیل شده است و منعکس کننده سبک طراحی است. به عنوان مثال در این طراحی، قفسه ها و میزها برای جدا کردن فضاها هم به کار می رود. همچنین طراحی ها خودمانی تر شده و سبک مینیمالیستی و کشوهای بدون دستگیره رایج تر می شود. 

 

۳-    استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در طراحی

با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که امکان واقعیت مجازی را در اختیار طراحان قرار می دهد، صاحبان شرکت ها می توانند پیش از آغاز پروژه طراحی دفتر و خرید تجهیزات، فضای دکور شده و تجهیز شده دفتر خود را از داخل دوربین گوشی ببینند. این امکان که به آن واقعیت افزوده می گویند، به طور کامل آنچه را قرار است اتفاق بیوفتد، پیش از آغاز کار نشان می دهد. پیشبینی می شود در سال ۲۰۱۷ ده برابر سال گذشته از این تکنولوژی در طراحی داخلی دفاتر استفاده شود. 

۴-    طراحی داده محور

تا چندی پیش طراحی داخلی بر اساس گرایشات رایج، مفروضات و تجربه های شرکت های طراحی انجام میشد. اما وجود تکنولوژی دستگاه های پوشیدنی و داده های بزرگ، شرکت های میتوانند رفتار کارکنان در محیط کار و تعامل آنها با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهند. این تکنولوژی های جدید در واقع یک فیدبک درست و واقعی از تاثیر طراحی دفتر و تجهیزات داخلی آن بر تعامل و کارآیی کارکنان به طراحان می دهند که با استفاده از آن نقاط ضعف را پوشش داده و طراحی را به گونه ای انجام می دهند که کارکنان بیشترین کارآیی و احساس رضایت را در محیط کار داشته باشند. 

۵-    طراحی محیط کار "مقاوم در برابر آینده (Future Proof)"

با پیشرفت مداوم تکنولوژی و تغییرات فرنگ سازمانی، بسیاری از شرکت ها می کوشند محیط کار را انعطاف پذیر کنند. با پیشرفت تکنولوژی مدام مشاغل جدید به وجود می آید که در گذشته وجود نداشت و این مشاغل جدید نیاز به ابزار و تجهیزات جدید دارند. هزینه های مربوط که طراحی و تجهیزات محیط کسب و کار، در جایگاه دوم راه اندازی و نگهداری کسب و کار قرار دارد. به همین دلیل با استفاده از تجهیزات قابل انطباق که که تغییرات و پیشرفت های تکنولوژی روی آن تاثیر نخواهد داشت و به عبارتی "مقاوم در برابر آینده" است، می توان هزینه ها را به طور قابل ملاحظه ای کم کرد. 

 

 ۶-    طراحی مبتنی بر فعالیت

این گرایش ترکیبی از دو عامل دیگر است: نیاز به حفظ حریم خصوصی و طراحی برای افزایش مشارکت. طراحی مبتنی بر فعالیت پیشنهاد می کند که برای انجام فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارد یا برای کارمندانی که کار در فضای بسته را ترجیح می دهند، فضایی مجزا در نظر گرفته شود. این طراحی همچنین فضاهایی را به فعالیت هایی اختصاص می دهد که نیاز به مشارکت کارکنان دارد. استفاده از تجهیزاتی که باعث افزایش مشارکت در محیط کار خواهد شد در سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت. از جمله این تجهیزات پایه های مانیتور است که به شما اجازه می دهد مانیتور خود را بچرخانید و صفحه مانیتور را به دیگران نشان دهید.

 

 ۷-    طراحی برای سلامت

یکی از گرایش های پرطرفدار طراحی در سال ۲۰۱۶، سلامت کارکنان بود. به نظر می رسد این گرایش در سال ۲۰۱۷ رونق بیشتری پیدا کند. استفاده از راه پله ها در محیط کار کمک می کند تا کارکنان را به تحرک بیشتری وادارد. یکی دیگر از این تجهیزات، میزهایی تحت عنوان "نشسته/ایستاده" است که امکان کار در حالت نشسته و ایستاده را به کارکنان می دهد.

 

۸-    طراحی زیست گرایانه

طراحی زیست گرایانه به معنای استفاده از عناصر طبیعی مانند نور طبیعی، گیاهان و متریال طبیعی در طراحی است. استفاده از این عناصر در محیط بسته دفاتر کار، کارآیی را تا ۶ درصد و خلاقیت را تا ۱۵ درصد افزایش می دهد. همچنین استفاده از نور طبیعی روشی هوشمندانه برای آوردن فضای بیرون به داخل دفتر کار است.

چه عواملی باعث بوجود آمدن گرایش های جدید در طراحی می شود؟

۸ موردی که در بالا به آن اشاره شد، جدیدترین گرایش های طراحی محیط کار را در سال ۲۰۱۷ و سالهای بعد از آن مشخص می کند. اما به راستی علت بوجود آمدن این گرایش ها چیست؟ در زیر به سه عامل اصلی اشاره می کنیم:

۱-    وارد شدن نسل جدید نیروی کار

جوانان و حتی نوجوانانی که بعد از سال ۱۹۹۵ به دنیا آمده اند، کم کم وارد شرکت ها و بخصوص استارت آپ ها می شوند. این نسل از نیروی کار از کودکی با تکنولوژی و اینترنت در ارتباط بوده و آنرا عضو جدانشدنی زندگی خود می داند. از طرفی شرکت های نوپا و تکنولوژی محور به شدت به نیروی کار بااستعداد و خلاق نیاز دارند و طراحی محیط کار مطابق با سلیقه جوانان و با تجهیزات تکنولوژی کامل تاثیر زیادی در جذب نیروی کار کارآمد دارد. 

 

 ۲-    پیشرفت های تکنولوژی

استفاده از ابزار و تجهیزات تکنولوژی جدید مانند تجهیزات پوشیدنی و تبلت ها همچنان بر طراحی تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال در محیط های کار تبلت ها کم کم جایگزین لب تاپ ها می شوند. 

۳-    پی بردن شرکت ها به اهمیت طراحی

تحقیقات گروه معماری جنسلر نشان می دهد که طراحی نادرست محیط کار، سالانه ۳۳۰ میلیارد دلار خسارت به کسب و کارهای ایالات متحده وارد می کند. به همین دلیل صاحبان شرکت های بیشتری به تاثیر طراحی محیط کار بر بهره وری سازمان و کارکنان پی می برند.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون و کاغذ دیواری مدرن

 

در یکی از مقاله های این وبسایت درباره دکوراسیون و کاغذ دیواری کلاسیک به عنوان یک سبک قدیمی و همیشگی توضیح دادیم. سبکی که همیشه در همه هنرها مقابل سبک کلاسیک قرار می گیرد، سبک مدرن است. از خیلی جهات سبک مدرن دقیقا متضاد کلاسیک است و از آنجا که مورد توجه و علاقه جوان ها و نوجوان هاست، طرفدار زیادی دارد. در دکوراسیون داخلی یا دکوراسیون منزل، سبک مدرن هزینه ای به مراتب کمتر از دکوراسیون کلاسیک دارد. سبک کلاسیک در خانه های لاکجری و فضاهای بزرگ بیشتر از آپارتمان های کوچک طرفدار دارد. اما دکوراسیون مدرن که با هزینه کمتر و توسط جوان ها پیاده سازی می شود، در آپارتمان و فضاهای کوچک به کار می رود.

 

ویژگی های دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن با ویژگی ها، المان ها و رنگ های خاص خود تعریف می شود. اولین مفهومی که در دکوراسیون مدرن به ذهن می رسد، سادگی است. سادگی به معنای کم کردن لوازم و تجهیزات دکوراسیون نیست، بلکه به معنای برداشتن المان های لاکجری و شلوغ از فضا است. سادگی در دکوراسیون مدرن هرگز نباید آنقدر پررنگ شود که فضا را کسل کننده کند، بلکه دکوراسیون داخلی مدرن فضایی بانشاط، شاد و جذاب ایجاد می کند.

دومین ویژگی دکوراسیون مدرن در منزل، کاربردی بودن آن است. به این معنا که هر یک از لوازم دکوری دارای کاربردی در فضا است. به عنوان مثال، به جای استفاده از مجسمه های سنگی که در که در دکوراسیون کلاسیک و لاکجری استفاده می شود، در دکور مدرن، چراغ مطالعه های بلند و شیک به کار می رود. به همین دلیل در این سبک، هر اتاق بر اساس کاربرد آن دکور می شود.

 

سومین ویژگی دکوراسیون مدرن، استفاده زیاد از لوازم تکنولوژی است . تلویزیون های LDC صاف، DVD Playerهای توکار، چراغ ها و پرده های کنترل شونده از راه دور گزینه های خوبی برای این فضاهاست.

 

استفاده از فضاهای باز در خانه یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون سبک مدرن است. ایجاد این فضاها ممکن است در خانه هایی که اتاق های مجزا دربسته دارد، سخت باشد. ولی آشپزخانه باز (Open)، سالن و لابی که با پارتیشن از هم جدا شده است یا TV Room در فضایی مجزا ولی نه در پشت درهای بسته گزینه های خوبی برای ساخت دکوراسیون مدرن است. یک روش آسان و زیبا برای ایجاد فضاهای مجزا، استفاده از کاغذ دیواری و ست مبلمان متفاوت در قسمت های مختلف سالن است. به این ترتیب هر قسمت از سالن فضای مجزایی پیدا می کند که مطابق با سبک دکوراسیون مدرن است.

آخرین ویژگی که دکوراسیون مدرن دارد، داشتن المان ها یا رنگ خاص خود است. به این معنا که بتوان آن فضا را با آن المان یا رنگ به خاطر آورد. درست کردن دکوراسیون مدرن ساده است و هزینه زیادی ندارد.

 

رنگ و طرح در دکوراسیون مدرن

همانطور که گفته شد، دکوراسیون مدرن باید ساده و در عین حال خاص و به یاد ماندنی باشد. رنگ های طبیعی و خنثی مثل کرم، بژ، سفید، طوسی و مشکی در این سبک زیاد به کار می رود. از طرفی استفاده از رنگ های تند و شاد که به کار بردن آنها در طراحی داخلی کلاسیک تقریبا غیر ممکن است، در این سبک دکوراسیون معمول است. رنگ هایی مثل سورمه ای، سرخابی، قرمز، آبی جوهری و نارنجی از رنگ هایی است که برای زنده کردن فضا و نشاط بخشیدن به آن در دکوراسیون مدرن استفاده می شود. از طرفی رنگ های لاکجری مانند طلایی، یشمی، آبی نفتی، مسی و نخودی کمتر در ترکیب آن به چشم می خورد. به عنوان مثال، ترکیب رنگ های سفید و سیاه یکی از متداول ترین و زیباترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون مدرن است. 

  

دکوراسیون داخلی مدرن مانند معماری سبک مدرن به شدت متکی به خطوط صاف یا اشکال هندسی است. به همین دلیل خطوط و اشکال هندسی در ساخت لوازم دکوری مدرن زیاد به چشم می خورد. از طرفی طراحی مبلمان ساده است و از مبلمان راحتی یا اداری در دکوراسیون مدرن استفاده می شود. پارچه های رومبلی و پرده ها می تواند ساده، راه راه یا شامل اشکال هندسی باشد. استفاده از طرح هایی مانند ابر، بته جقه، ماهی، اشک و گل در این سبک دکوراسیون مرسوم نیست. 

متریال دکوراسیون مدرن

متریال اصلی دکوراسیون پارکت، کاغذ دیواری، لوستر، پرده و مبلمان است. در دکوراسیون مدرن از پارکت لمینت بیش از سنگ و سرامیک استفاده می شود. کف سالن چوبی که با پارکت یا لمینت رنگ چوب روشن یا تیره پوشیده شده است، بیش از سنگ و سرامیک براق می تواند در القا فضای مدرن موثر باشد. پرده ها در این سبک، ساده و با پارچه های رنگ روشن است و مبلمان راحتی یا مینیمال گزینه بسیار خوبی به شمار می رود.  در دکوراسیون مدرن از لوسترهای شیشه ای کلاسیک استفاده نمی شود و بیشتر سادگی و بهره بردن از نقش هندسی مد نظر است. در دکوراسیون مدرن همچنین از کاغذ دیواری های ساده و مدرن زیاد استفاده می شود و در ادامه به آن می پردازیم. 

  

کاغذ دیواری مدرن

در مقاله های "انواع مدل کاغذ دیواری" و "هماهنگی دکوراسیون و کاغذ دیواری" درباره کاغذ دیواری مدرن کمی توضیح داده شده است. در واقع کاغذ دیواری مدل مدرن تنوع بسیار زیادی دارد و شامل طرح ها و رنگ های مختلف است:

۱-    کاغذ دیواری ساده: در سبک دکوراسیون داخلی مدرن که سادگی یک ویژگی اصلی است، کاغذ دیواری ساده زیاد استفاده می شود. کاغذ دیواری ساده را می توان به تنهایی و به همراه کاغذ دیواری های طرح دار به کار برد. رنگ کاغذ دیواری ساده می تواند روشن مانند سفید و استخوانی یا تیره و تند مانند دودی باشد.

       

۲-    کاغذ دیواری با طرح هندسی: کاغذ دیواری هایی که در سبک کوبیسم یا با انواع اشکال هندسی تولید می شود، همگی در گروه کاغذ دیواری های مدرن است. از این مدل کاغذ دیواری ها در دفتر کار، اتاق خواب، سالن، لابی، آشپزخانه و فضاهای تجاری استفاده می شود.

       

۳-    کاغذ دیواری سه بعدی: بیشتر کاغذ دیواری های سه بعدی که یکی از انواع کاغذ دیواری محبوب و پرطرفدار است و کاربردهای زیاد و متنوعی دارد، در گروه کاغذ دیواری های مدرن قرار می گیرند. در مقاله "کاغذ دیواری سه بعدی" به تفصیل درباره کاربرد و طرح این سبک کاغذ دیواری توضیح داده شد.

       

۴-    کاغذ دیواری راه راه: کاغذ دیواری راه راه نیز مانند کاغذ دیواری ساده به تنهایی و در ترکیب با کاغذ دیواری طرح دار به کار می رود و در همه سبک های دکوراسیون می توان آنرا مشاهده نمود. کاغذ دیواری راه راه با رنگ های متضاد از جمله طرح های محبوب کاغذ دیواری مدرن است.  

       

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون منزل با رنگ های خنثی

 

مهمترین عامل در زیبایی دکوراسیون داخلی رنگ های اصلی به کار رفته در آن است. در واقع رنگ دکوراسیون در تعیین سبک و رنگ تمام لوازم دکوری و دکوراسیون تاثیر زیادی دارد. به این معنا که رنگی که به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون در نظر گرفته می شود، رنگ تمام متریال دکوراسیون مانند کاغذ دیواری، پارکت-لمینت، پرده و مبلمان باید با هم هارمونی داشته باشد. در واقع هارمونی رنگ تجهیزات مختلف دکوراسیون است که تم رنگ دکوراسیون منزل را مشخص می کند. در این مقاله به کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون می پردازیم که از رنگ های محبوب و رایج در دکوراسیون منزل است.

 

رنگ های خنثی

در علم رنگ شناسی، به رنگی خنثی گفته می شود که با سایر رنگها هارمونی داشته  باشد و بتوان آنرا به صورت ترکیبی با هر رنگ دیگری به کار برد. رنگ های زرد، آبی و قرمز سه رنگ اصلی به حساب می آیند که سایر رنگ ها از ترکیب آنها بدست می آید. سه رنگ نارنجی، سبز و بنفش که هر کدام از ترکیب فقط دو رنگ اصلی بوجود آمده است، رنگ های مکمل نامیده می شود و اما رنگ های خنثی عبارتند از سفید، مشکی، خاکستری، کرم و قهوه ای. هر کدام از این رنگ ها را می توان با هر رنگ دیگری در دکوراسیون به کار برد و با همه رنگ ها هارمونی دارند. به همین دلیل از این گروه رنگی در فشن و در دکوراسیون زیاد استفاده می شود. از دیگر ویژگی های رنگ های خنثی، همیشگی بودن آن است. این رنگ ها هرگز قدیمی نمی شوند و هر زمان تازگی و جلوه خاص خود را دارند. در ضمن چشم را آزار نمی دهند و خستگی ایجاد نمی کنند. به همین دلیل به رنگ های خنثی، رنگ های همیشگی می گویند.

 

رنگ سفید در دکوراسیون

سفید یکی از رایج ترین و محبوب ترین رنگ ها در دکوراسیون منزل است. فضایی که فقط با رنگ سفید یا بیشتر با رنگ سفید دکور شود، یک دکوراسیون آرام و در عین حال لاکجری ایجاد می کند، فضا را بزرگتر و پرنور تر نشان می دهد و با هر رنگ لوازم دکوری قابل ست شدن است. به همین دلیل رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون مدرن، دکوراسیون کلاسیک، دکور آپارتمان و فضاهای کوچک، دکوراسیون دفاتر کاری و غیره به کار می رود. در زیر دو نمونه دکوراسیون تمام سفید را مشاهده می کنید: 

 

 از طرفی رنگ سفید را می توان با هر رنگ دیگری ترکیب کرد. دکوراسیون سفید و مشکی که فقط از این دو رنگ استفاده می کند، یک دکوراسیون مدرن و شیک است که برای سالن، اتاق خواب و دفاتر کار گزینه فوق العاده ای است. در دکوراسیون سفید و مشکی می توان لوازم دکوری و کوسن های رو مبلی قرمز، سرخابی و بنفش استفاده کرد. در دکوراسیون سفید و سیاه از رنگ خاکستری و پارچه یا کاغذ دیواری راه راه سفید و سیاه نیز زیاد استفاده می شود. سبک دکوراسیون سفید و مشکی عمدتا مدرن است و به همین دلیل از تابلوهای مدرن، مبلمان راحتی، پرده های ساده و کاغذ دیواری طرح مدرن استفاده می شود. به نمونه های زیر نگاه کنید: 

  

  

 

دکوراسیون رنگ کرم (بژ)

رنگ بژ نیز یکی دیگر از رنگ های خنثی است که در دکوراسیون داخلی زیاد استفاده می شود. خانه های ایرانی به دلیل علاقه مردم ایران به دکور لاکجری و شرقی، از این تم رنگی زیاد بهره می برند. تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری در رنگ بژ بسیار زیاد است و تقریبا تمام رنگهای پارکت و لمینت با رنگ بژ هارمونی دارد. در بسیاری موارد، مبلمان و پرده کلاسیک نیز رنگ بژ دارد. با اینکه کرم رنگی خنثی است و با همه رنگها هارمونی دارد، بهترین رنگ ها برای ترکیب با رنگ بژ در دکوراسیون، سفید، استخوانی، طلایی و قهوه ای است. در دکوراسیون رنگ کرم، از کاغذ دیواری های بژ و طلایی، مبلمان استیل یا راحتی با رنگ پارچه کرم و رنگ چوب قهوه ای و پارکت لمینت کرم، رنگ چوب یا قهوه ای استفاده می شود. در این دکوراسیون، چوب نقش مهمی دارد و بهتر است که از لوازم دکوری چوب استفاده شود. بهترین نورپردازی در این سبک دکوراسیون، نورپردازی زرد است و می توان از نور نارنجی نیز به مقدار کم استفاده کرد. نمونه های زیر را نگاه کنید: 

    

دکوراسیون قهوه ای

قهوه ای انواع مختلف و ترکیب های متفاوت دارد. قهوه ای رنگی است که از ترکیب یک رنگ اصلی و رنگ مکمل آن بوجود می آید. ترکیب نارنجی و آبی، قرمز و سبز، زرد و بنفش می تواند رنگ قهوه ای ایجاد کند. بر اساس اینکه کدامیک از این رنگ ها در ترکیب قهوه ای بیشتر به کار رفته باشد، رنگ قهوه ای به دست آمده می تواند متمایل به نارنجی، قرمز، بنفش یا سبز باشد. یکی از زیبایی های دکوراسیون قهوه ای، استفاده از ترکیب های مختلف قهوه ای در دکوراسیون است. همچنین در دکوراسیون قهوه ای از مبلمان و لوازم دکوری چوبی زیاد استفاده می شود که خود زیبایی این دکوراسیون را دو چندان می کند.

در این دکوراسیون کف منزل یا دفتر کار حتما باید با پارکت یا لمینت رنگ چوب پوشیده شود، مبلمان و تخت خواب چوبی باشد و نورپردازی حتما زرد یا نارنجی باشد. رنگ هایی که در دکوراسیون قهوه ای بیشتر به کار می روند عبارتند از: سفید، کرم، قهوه ای، نارنجی، سبز و زرد. 

  

دکوراسیون خاکستری رنگ

خاکستری (طوسی) رنگی خنثی، سرد و بی روح است و به کار بردن آن به عنوان رنگ اصل دکوراسیون به جز در مواردی خاص، گزینه مناسبی نیست. دکوراسیون طوسی با اینکه فضا را آرام کرده و تحمل افراد را در فضا برای مدت طولانی بالا می برد، ممکن است به دلیل سردی بیش از حد نشاط محیط را کم کند. به همین دلیل بهتر است رنگ طوسی با یک رنگ شاد یا تند که با آن تضاد ایجاد می کند، ترکیب شود. ترکیب رنگ طوسی با کرم بسیار روشن، خردلی روشن و سفید ترکیب رنگی بسیار شیک در دکوراسیون ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر است برای کف از پارکت لمینت رنگ چوب روشن، کرم یا سفید استفاده کرد. به علاوه، رنگ هایی که با خاکستری تضاد خوبی ایجاد می کند عبارتند از زرد، سرخابی، بنفش، فیروزه ای، صورتی، قرمز و ارغوانی و بهتر است که از یکی از این رنگ ها به عنوان رنگ مکمل در دکوراسیون طوسی رنگ استفاده شود.

   



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()