نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری اداری و دکوراسیون دفتر کار

تا به حال در وبسایت کاغذ دیواری آرکس، کاغذ دیواری مخصوص پروژه های مسکونی مانند کاغذ دیواری  پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری اتاق کودک، کاغذ دیواری اتاق نوجوان، کاغذ دیواری دخترانه، کاغذ دیواری پسرانه، کاغذ دیواری پشت تلویزیون و کاغذ دیواری آشپزخانه را بررسی کرده ایم. همچنین مقاله ای درباره کاغذ دیواری های تجاری در سایت گذاشته شده است که کاغذ دیواری های مناسب فروشگاه ها، سالن های آرایش، رستوران ها، هتل ها و کافی شاپ ها را مورد بررسی قرار می دهد.

در این مقاله، کاغذ دیواری های مناسب پروژه های اداری مثل کاغذ دیواری های مخصوص دفتر کار را توضیح می دهیم. همچنین آنچه قبلا در مقاله "گرایش های دکوراسیون دفتر کار در سال ۲۰۱۷" درباره دکوراسیون اداری توضیح داده شد، در این مقاله با جزئیات بیشتر و در نظر گرفتن متریال مختلف دکوراسیون داخلی مانند نورپردازی و پارکت- لمینت آورده می شود.

 

رنگ کاغذ دیواری اداری

دفاتر کاری که در شرکت ها و اداره ها قرار دارد، مکان تمرکز و انجام امور کاری است. همچنین افراد مدت زمان زیادی را در دفتر کار می گذرانند. به همین دلیل، بهتر است دکوراسیون داخلی به گونه ای باشد که آرامش مورد نیاز را فراهم کند. دکوراسیون فضای اداری معمولا آرام، روشن، پرنور و عاری از هر رنگ و طرحی است که موجب حواس پرتی شود. برای این منظور، کاغذ دیواری های اداری رنگ روشن و معمولا از رنگ های خنثی انتخاب می شود.

رنگ های طوسی روشن، سفید، بژ، آبی بسیار روشن، لیمویی، سبز کم رنگ و استخوانی برای دفتر اداری عالی است. کاغذ دیواری های رنگ روشن را می توان با کاغذ دیواری های تیره هماهنگ با آن ست کرد. بدین صورت که معمولا یک دیوار با کاغذ دیواری تیره پوشش داده می شود و روی سایر دیوارها، کاغذ دیواری روشن هماهنگ با آن نصب می شود. دیوار پشت میز کار که دید بیشتری از بیرون از دفتر دارد و در عین حال در مقابل چشم فردی که در داخل دفتر مشغول کار است، نیست، دیواری مناسبی برای نصب کاغذ دیواری تیره تر است.

 

نکته دیگر در انتخاب رنگ کاغذ دیواری برای دفاتر اداری، تم کلی رنگ دکوراسیون دفتر کار است. در هر دکوراسیون، رنگ ها باید هارمونی داشته باشد. اگر مبلمان و تجهیزات اداری قهوه ای تیره، فندوقی یا قهوه ای سوخته است، کاغذ دیواری می تواند شیری رنگ یا بژ باشد. اگر مبلمان و تجهیزات بیشتر به رنگ آلبالویی یا زرشکی است، سفید رنگ خوبی برای کاغذ دیواری است. برای مبلمان آبی و سورمه ای، کاغذ دیواری دفتر را نیز آبی یا سفید انتخاب کنید. ست مبلمان سبز با رنگ کاغذ دیواری لیمویی بسیار روشن و مبلمان سفید با رنگ های مختلف کاغذ دیواری از جمله کاغذ دیواری های ساده سفید ست می شود.

طرح کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

طرح کاغذ دیواری اداری معمولا طرح مدرن، هندسی یا ساده است. همچنین اگر دفتر کار به سبک کلاسیک دیزاین شده باشد، می توان از بعضی کاغذ دیواری های کلاسیک برای دکور آن استفاده کرد. کاغذ دیواری های ساده و مدرن در عین حال که به افراد آرامش می دهد، انرژی لازم برای انجام فعالیت های شغلی را در فضا به وجود می آورد.

کاغذ دیواری ساده فضا را شلوغ نمی کند و به همین جهت می توان از تجهیزات و لوازم دکوری در دفتر استفاده کرد. به علاوه، در فضایی که بیشتر کاغذ دیواری ها ساده است، می توان نقشه های دیواری و تابلو روی دیواری نصب کرد.

نکته جالب و متفاوتی که در اجرای کاغذ دیواری اداری نسبت به کاغذ دیواری منزل وجود دارد، این است که در دکوراسیون منزل معمولا باید هارمونی رنگ و هماهنگی طرح کاغذ دیورای ها در قسمت های مختلف خانه رعایت شود. به عنوان مثال، سبک دکوراسیون و رنگ کاغذ دیواری سالن پذیرایی نمی تواند تفاوت زیادی با قسمت نهارخوری یا لابی داشته باشد. اما در دکوراسیون دفاتر کار، هر اتاق یا قسمت از شرکت می تواند دکوراسیون داخلی و سبک کاغذ دیواری کاملا متفاوتی داشته باشد. چراکه کاربرد فضاهای مختلف داخل شرکت با هم فرق می کند و هر یک از مدیران و کارکنان شرکت، فضای خصوصی و دفتر کار خاص خود را دارد.

در انتخاب طرح کاغذ دیواری دفاتر کار، باید به زمینه فعالیت شرکت یا اداره توجه شود. به عنوان مثال، شرکت های ساختمانی از کاغذ دیواری های طرح بتون و سنگ بزرگ، دفاتر املاک از کاغذ دیواری های طرح ساختمان و فضای شهر، دفاتر وکالت از کاغذ دیواری های مدرن یا راه راه، کلینیک های پزشکی از کاغذ دیواری های روشن آرامش بخش و شرکت های خصوصی از نمونه کاغذ دیواری با طرح مرتبط با زمینه فعالیت خود، استفاده می کنند که کمک می کند دکوراسیون خلاق و خاص شود.

 

دکوراسیون کف: شرکت ها، اداره ها، سازمان ها

اداره ها و شرکت های دولتی و خصوصی مکان های بسیار پر رفت و آمدی است و این نکته باید در انتخاب متریال کف مدنظر قرار گیرید. در ایران بیشتر مکان های اداری و شرکت ها از سرامیک به عنوان متریال دکوراسیون کف استفاده می کنند. سرامیک برحسب کیفیت آن طول عمر متفاوتی دارد، اما بیشتر انواع سرامیک بعد از مدتی ترک بر می دارد.

انتخاب دیگر برای کف سالن اداره ها و شرکت ها، پارکت- لمینت است. پارکت یا لمینت در منازل با دکوراسیون لاکجری طرفدار زیادی دارد. چراکه در کشور ما به دلیل گران بودن چوب و زیبایی و گرمی که چوب در دکوراسیون فضا ایجاد می کند، پارکت- لمینت یک متریال لاکچری دکوراسیون به حساب می آید. می توان از لمینت با ضخامت مناسب و کیفیت مرغوب در مکان های اداری و تجاری نیز استفاده کرد. با اینکه لمینت هشت میلی متری (۸ میل) در خانه ها به کار می رود، لمینت ۱۲ میل برای مکان های اداری پر رفت و آمد طراحی و تولید شده است. لمینت با این ضخامت اگر کیفیت خوبی داشته باشد، تا حدود بیست سال بدون ترک خوردگی و شکستگی دوام دارد.

 

رنگ پارکت و لمینت متنوع و معمولا سفید، بژ، رنگ چوب، قهوه ای، طوسی کمرنگ، کالباسی روشن، آجری و قهوه ای سوخته است. تا چند سال پیش لمینت تیره مانند انواع قهوه ای و رنگ چوب زیاد استفاده می شد. اما از سال ۲۰۱۶ به بعد، رنگ های روشن مانند سفید و بژ رواج زیادی در دکوراسیون پیدا کرده است. یک مزیت استفاده از لمینت رنگ روشن در فضای اداری، بزرگ شدن فضا و امکان استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون است.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

انتخاب رنگ و طرح لمینت کف

همانطور که در مقاله "پارکت- لمینت چیست؟" گفته شد، لمینت یکی از بهترین پوشش ها برای کف منازل، اداره ها و ساختمان های تجاری است. لمینت کف مانند سایر محصولات دکوراسیون داخلی، تنوع رنگ و طرح بالایی دارد. با اینکه مد دکوراسیون هر سال تغییر می کند و رنگ های لمینت نیز عوض می شود، محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. رنگ لمینت و طرح آن را، لایه روی لمینت مشخص می کند.

 

انواع مدل لمینت کف (از نظر طرح و جنس لایه روی آن):

لمینت طرح چوب: یکی از رایج ترین مدل های لمینت، طرح چوب است. با اینکه لمینت از جنس hdf است و از براده های فشرده شده چوب تولید می شود، اگر لایه روی لمینت طرح چوب باشد، به لمینت نمایی طبیعی داده و قطعات لمینت مانند قطعات چوب به نظر می رسد. لمینت طرح چوب نیز در رنگ های مختلف از جمله سفید، استخوانی، کرم، گردویی، قهوه ای و ... تولید می شود. این طرح لمینت برای فر فضا از جمله سالن پذیرایی، لابی، اتاق ها، آشپزخانه، دفاتر کاری و مکان های تجاری مناسب است. یکی از مزایای لمینت طرح چوب این است که به دلیل خطوط و گره های چوب روی آن، آشغال و کثیفی را نشان نمی دهد و استفاده از آن آسان تر است.

 

لمینت High Glass: لمینت "های گلاس"، سطحی براق و صاف دارد و اگر کیفیت بالایی داشته باشد، شفافیت لایه روی لمینت به قدری زیاد است که تصویر مبلمان و هر آنچه روی کف قرار بگیرد، در لمینت دیده می شود. به این ویژگی لمینت "های گلاس"، Mirroring (بازتاب دهنده) می گویند. لمینت های براق نیز تنوع رنگ دارد و در رنگ های روشن و تیره ساخته می شود. همچنین، لایه براق روی لمینت می تواند یکدست یا طرح دار باشد. لمینت "های گلاس" شیک و لاکجری است، اما به چند دلیل کاربرد محدودی دارد. اول آنکه، سطح شفاف لمینت زود خش برمی دارد و در نتیجه دوام کمتری نسبت به سایر لمینت ها دارد. دوم آنکه، احتمال لیز خوردن روی این لمینت زیاد است و استفاده از آن در خانه ای که کودک در آن زندگی می کند، مناسب نیست. بهتر است لمینت براق تنها در سالن پذیرایی به کار رود.

  

 

لمینت برجسته (Embossed): لمینت برجسته دارای برجستگی های ریز با عمق میلیمتری است. این برجستگی های ریز نه تنها مانع سر خوردن فرش روی لمینت می شود، بلکه ظاهری طبیعی به کف سالن می دهد. این برجستگی ها از طرح لمینت تبعیت می کند. به این معنا که خطوطی که گره های چوب را روی لمینت نشان می دهد، واقعا برجسته است.

 

لمینت ساده: یکی از محبوب ترین مدل های لمینت کف، مدل ساده است. این لمینت تک رنگ و بدون طرح بوده و سطح آن نیز صاف است و برجستگی ندارد.

لمینت طرح دار رنگی: بعضی لمینت ها که مصرف تجاری دارند، با طرح های متنوع مثل طرح کاشی، حصیر، سنگ و ... ساخته می شود. لمینت های طرح دار فضا را شلوغ می کند. به همین دلیل برای منازل مناسب نیست. اما در فروشگاه، کافی شاپ، رستوران و هتل به کار می رود.

 

لمینت شیاردار: هر قطعه لمینت در هر چهار طرف دارای شیار است که هنگام نصب در یکدیگر قفل (کلیک) می شود. در لمینت های یکدست حد فاصل قطعات مشخص نیست. اما بین قطعات لمینت شیاردار، فاصله ریز یک میلیمتری وجود دارد. لمینت شیاردار به روزتر و جدیدتر از لمینت یکدست است، ولی تنوع رنگ و طرح کمتری دارد.

 

رنگ های مختلف لمینت کف:

با افزاریش محبوبیت لمینت، تنوع رنگ لمینت نیز روز به روز بیشتر شده و سلیقه های بیشتری را پوشش می دهد. تا چند سال پیش تنها رنگ های تیره در لمینت استفاده می شد، اما چند سالی است که لمینت های رنگ روشن نیز رواج پیدا کرده است. سفید، شیری، استخوانی، کالباسی و کرم از جمله رنگ های روشن لمینت است که در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. تصاویر زیر چند نمونه لمینت رنگ روشن را نشان می هد:

   

 

قهوه ای، گردویی، ماهاگونی و طوسی تیره از جمله رنگ های تیره لمینت است. پارکت لمینت های رنگ تیره با اینکه بسیار شیک و زیباست، اما برای فضاهای بزرگ و پرنور مناسب است. چراکه لمنیت تیره فضا را تاریک کرده و کوچک نشان می دهد. در تصاویر زیر، چند نمونه اجرای لمینت تیره را مشاهده می کنید:

 

 

با اینکه بیشتر لمینت ها رگه هایی از چوب دارد و کاملا یکدست نیست، ولی رنگ زمینه آن یکدست است. اما در چند سال گذشته، یک گروه رنگی دیگر به لمینت کف اضافه شده که به لمینت دو رنگ یا شطرنجی معروف است. در طراحی این سبک لمینت، دو رنگ به کار رفته که معمولا دو رنگ با کنتراست زیاد است. لمینت شطرنجی در فضایی به کار می رود که لوازم دکوری زیادی نداشته باشد و مبلمان و پرده نیز ساده باشد. چراکه لمینت شطرنجی طرح و رنگ زیادی به فضا اضافه می کند و کاربرد لوازم دکوری زیاد، می تواند فضا را شلوغ کند. اما اگر این سبک لمینت کف در یک سالن بزرگ استفاده شود، سالن را بزرگ تر نشان می دهد. چند نمونه  اجرای لمینت دورنگ را در زیر میبینید:

 

 

اندازه قطعات لمینت کف:

مورد دیگری که در ظاهر لمینت کف تاثیر دارد، اندازه قطعات لمینت است. بدیهی است که هر چه ابعاد یک قطعه لمینت بیشتر باشد، تعداد کمتری از قطعات برای نصب لازم است. ابعاد قطعه های لمینت و اینکه چه تعداد قطعه لمینت در یک فضا نصب شود، در ظاهر دکوراسیون تاثیر دارد.بیشتر لمینت ها در قطعاتی به ابعاد ۱۹*۱۲۰ سانتیمتر تولید می شود. اما لمینت در قطعات کوچک تر ۱۳*۱۲۰ سانتیمتر و بزرگ تر ۲۴*۱۸۰ سانتیمتر نیز استاندارد است. لمینت های سایز بزرگ در سالن های بزرگ به کار می رود.  در تصاویر زیر یک مدل لمینت در دو سایز مختلف نشان داده شده است.

لمینت در سایز بزرگ->        لمینت در سایز متوسط->  

 

برای مشاهده تمام نمونه پارکت- لمینت ها، روی لینک زیر کلیک کنید:

انواع لمینت کف



:: برچسب‌ها: لمینت کف , پارکت , لمینت , کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

ترندهای جدید دکوراسیون در سال ۲۰۱۸

 

هر سال جدید با طرح ها و رنگ های مد جدید همراه است. مد دکوراسیون که توسط موسسه های متعدد و طراحان خوش ذوق تعریف می شود، مورد علاقه افراد و خانواده های زیادی است. در این مقاله، به رنگ ها و سبک های مد ۲۰۱۸ می پردازیم و آنچه را که از مد کنار رفته نیز معرفی می کنیم.

رنگ های مد سال ۲۰۱۸

با اینکه بنقش رنگ سال ۲۰۱۸ است، اما چند رنگ و ترکیب رنگی دیگر نیز برای دکوراسیون در نظر گرفته شده که در زیر به آن می پردازیم:

اسطوخودوسی

اسطوخودوسی در واقع یاسی مایل به طوسی است که نسبت به یاسی و بنفش روشن تر و سردتر است. با توجه به اینکه بنفش به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب شده، این تناژ بنفش (اسطوخودوسی) در دکوراسیون کاربرد بیشتری دارد. اسطوخودوسی را می توان در کنار سفید، بژ، شامپاینی و طلایی به کار برد.

   

کنتراست رنگ ها

از دیگر ترندهای دکوراسیون سال ۲۰۱۸، به کار بردن رنگ های متضاد در کنار یکدیگر است که یکی از روش های ترکیب رنگ است. به کار بردن سفید و سیاه، رنگ های مکمل (زرد و بنفش، سبز و قرمز، آبی و نارنجی) یا رنگ های اصلی (زرد، قرمز، آبی) در کنار هم، چند روش ایجاد کنتراست در دکوراسیون است.

طلایی برنجی

همانطور که می دانید، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، رز گلد در دکوراسیون و لوازم تزئینی طرفدار زیادی داشت. ولی در سال ۲۰۱۸، رنگ طلایی برنجی و شامپاینی جای طلایی، نقره ای و رز گلد را گرفته است. تصاویر زیر را ببینید:

      

 

سبک تزئینات دکوری مد ۲۰۱۸

طرح های گرد

اشکال هندسی امروز کاربرد زیادی دارند و یکی از آن ها، شکل هندسی گرد است. می توانید طرح پارچه کوسن مبلمان، کاغذدیواری و قسمتی از پرده را خال خالی انتخاب کنید. همچنین استفاده از لوازم آشپزخانه منحنی شکل، انتخاب خوبی است.

عناصر طبیعی

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون همیشه طرفدار داشته است. دلیل تنوع سنگ های طبیعی و سنگ های آنتیک نیز همین است. در سال ۲۰۱۸، استفاده از عناصر طبیعی ۲۶ درصد افزایش داشته است. انتخاب لوازم و مبلمان چوبی نیز روش دیگری از به کار بردن عناصر طبیعی در خانه است. از عناصر طبیعی در دکور حمام نیز استفاده می شود.

مبل مخملی

پارچه مخمل یکی از مدهای دکوراسیون ۲۰۱۸ است. پارچه مخمل نه تنها شیک و نرم است، بلکه تمام رنگ های آن زیباست. مبلمان مخمل نه تنها در رنگ های خنثی و سرد مثل طوسی، آبی و سورمه ای زیباست، بلکه تنها مبلمانی است که رنگ های گرم آن (مثل خردلی، زرد و قرمز) نیز زیبا و قابل استفاده است.

کاغذ دیواری

در ۱۰ سال گذشته، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، افزایش زیادی داشته است. در سال ۲۰۱۸ نیز، سبک و رنگ های جدید کاغذ دیواری ارائه شده است. رنگ های روشن مثل طوسی و سفید و مدل های ساده کاغذ دیواری در سال ۲۰۱۸ محبوبیت بیشتری دارد. آلبوم های کاغذ دیواری ۲۰۱۸ را در لینک های زیر مشاهده کنید:

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ مدرن سنس

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ آرت دکو

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ eight

پارکت و لمینت کف

یکی از ترندهای دکوراسیون ۲۰۱۸، پارکت- لمینت است. لمینت کف به دلیل استحکام بالا، طول عمر زیاد و زیبایی و تنوع در طرح و رنگ، کم کم جایگزین سایر متریال کف از جمله سنگ سرامیک می شود. در لینک زیر می توانید انواع مختلف پارکت لمینت را مشاهده کنید:

پارکت لمینت ۲۰۱۸

   

 

گیاهان طبیعی

وجود گیاه در خانه و اتاق خواب فضا را شاداب و هوا را تمیز می کند. وجود گیاهان سبز همچنین تاثیر مثبت و عمیقی بر روحیه افراد دارد و از نظر روان شناسی، انگیزه افراد را افزایش داده و انرژی را بیشتر می کند.  خوشبختانه در سال ۲۰۱۸، استفاده از گیاهان طبیعی در خانه، رو به افزایش است.

طراحی سقف

شما ممکن است استفاده از کاغذ دیواری، نقاشی، گچ بری و یا هر بافت دیگری را برای طراحی سقف منزل خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید توجه به طراحی سقف در سال جاری ۳۱ در صد افزایش یافته است. پس اگر دکوراسیون شما ساده است و رنگ های کمی در آن به کار رفته، می توانید با طراحی سقف به دکوراسیون جانی تازه ببخشید.

 

مدهای دکوراسیونی که در سال ۲۰۱۸ جایی ندارد

تُن های لایت صورتی، کابینت های دو رنگ و لوازم دکوری برنجی همگی قرار است در سال ۲۰۱۸ حرف زیادی در دکوراسیون داشته باشند. اما در برابر آن، برخی مدها هستند که کم کم کنار می رود. با استفاده از نظر برخی متخصصان دکوراسیون، آنچه را که در سال ۲۰۱۸ جایی در دکوراسیون ندارد، معرفی کنیم:

لامپ های کلاسیک

لامپ های طرح دوران ادیسون طی سال های اخیر یکی از بزرگترین مدهای نور پردازی بود. اما طراحان دکوراسیون بر این عقیده هستند که دیگر زمان آن رسیده که استفاده از آنها را کنار بگذاریم. شاید شما هم دوست داشته باشید از وسایل قدیمی که رنگ و بوی کلاسیک به دکوراسیون خانه می دهد، استفاده کنید. اما این مدل لامپ، مخصوصا در فضاهایی مانند کافی شاپ بیش از حد استفاده شده و دیگر زمان آن رسیده که متفاوت شوید.

کانترهای گرانیتی

با اینکه از کانترهای گرانیتی در بیشتر آشپزخانه ها استفاده می شود، اما برخی شروع به استفاده از جایگزین های کم هزینه تر و زیباتر کرده اند. مثل سنگ کوارتز. گرانیت با دوام تر از کوارتز است. اما زیبایی کوارتز را ندارد.

شلف های باز

شلف های باز در عکس عالی است. همچنین اگر در جایی استفاده شود که بسیار مرتب و کم وسیله است، می تواند جذاب باشد. اما در زندگی کاربردی نیست. اولا، لوازمی که در شلف می گذاریم بیشتر از آن است که شلف مرتب باشد. ثانیا، به مرور گرد و خاک روی وسایل داخل شلف می نشیند و نیاز به نظافت دائمی دارد.

رز گلد

رز گلد رنگی زیبا و گرم است. این رنگ در چند سال اخیر بسیار مد بود. ولی استفاده بیش از حد از آن باعث شد در سال جدید کنار گذاشته شود. امسال مردم بیشتر به سمت رنگ های مات و میکس متال رو آورده اند. رنگ های برنزی، برنجی و طلایی برنجی نیز از رنگ های مد ۲۰۱۸ است.

  

استفاده از چوب های قدیمی

گاهی چیزهای خوب نیز کنار گذاشته می شوند. با اینکه احیای چوب های قدیمی و استفاده از آنها در دکوراسیون به نفع محیط زیست است، اما کمی بیش از حد از آن استفاده شده. به همین دلیل، با اینکه وسایل و مبلمان چوبی از ترندهای دکوراسیون ۲۰۱۸ است، اما چوب های قدیمی و پتینه دیگر جایی ندارد.



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1397 | نظرات ()