نوشته شده توسط : arex

چرا کاغذ دیواری بهتر از رنگ است؟

 

وقتی کالایی مثل کاغذ دیواری تا این اندازه محبوب و پرطرفدار می شود و تنوع طرح و رنگ آن به میلیون می رسد، حتما دلیلی منطقی و محکم دارد. در حال حاضر یکی از اولین کالاهای دکوراسیون داخلی که افراد برای خانه هایشان در نظر می گیرند، کاغذ دیواری است. تنوع رنگ و مدل کاغذ دیواری هم این امکان را برای هر کس با هر سلیقه فراهم کرده است که از آن استفاده کند. در این مقاله به تک تک مزایای نصب کاغذ دیواری به جای رنگ دیواری صحبت می کنیم:

زیبایی و تنوع کاغذ دیواری:

شاید هیچ متریال دکوراسیون داخلی به اندازه کاغذ دیواری در زیبایی فضای دکوراسیون تاثیر نداشته باشد. کاغذ دیواری نه تنها با ست شدن با مبلمان و پرده و سایر محصولات دکوراسیون، هارمونی فضا را بیشتر می کند، بلکه در بسیاری اوقات (بر حسب رنگ و مدل کاغذ دیواری) فضا را بزرگتر و دیوارها را بلندتر نشان می دهد که این خود به زیبایی فضا می افزاید. همچنین تنوع بسیار زیاد طرح و مدل کاغذ دیواری هرگز در رنگ وجود ندارد. حتی کسانی که سلیقه خاصی دارند و به قول معروف مشکل پسند هستند، حتما کاغذ دیواری مطابق سلیقه خود پیدا می کنند.

 

 

مقایسه کاغذ دیواری های طرح دار و رنگ

رنگ هر چه باشد و هر کیفیتی که داشته باشد، ساده است و نمی توان با آن طرح ایجاد کرد. به ندرت در خانه های بزرگ دیده می شود که یک دیوار توسط یک نقاش حرفه ای نقاشی شده است. گرچه نقاشی یک اثر هنری است و ارزش خاص خود را دارد، ولی بسیار گران است و برای هر فضا نیز مناسب نیست و در اکثر خانه ها و آپارتمان ها اصلا جایی برای نقاشی طرح روی دیوار وجود ندارد.

ولی خرید کاغذ دیواری بسیار به صرفه است و نصب کاغذ دیواری نیز سریع و راحت انجام می شود. تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری آنقدر زیاد است که همه سلیقه ها را پوشش می دهد. آپارتمان هایی که ساده و با وسایل مدرن چیده شده اند، با به کار بردن کاغذ دیواری های مدرن یا کاغذ دیواری های سه بعدی خیلی زیبا می شوند. از طرفی آنقدر طرح های مختلف کاغذ دیواری کلاسیک با رنگ های مختلف وجود دارد، که هر دکوراسیون سبک کلاسیکی مانند پرده های مخملی و مبلمان استیل با آن ست می شود. 

 

 

مقایسه کاغذ دیواری های ساده و رنگ

کاغذ دیواری ساده به انواع کاغذ دیواری می گویند که طرح و نقشی با رنگ دیگر روی آن وجود ندارد. کاغذ دیواری ساده می تواند به هر رنگی باشد و معمولا در خود کاغذ دیواری بافت وجود دارد. کاغذ دیواری های با بافت پارچه، انواع بافت شبیه حصیر، طرح های هندسی و غیره که رنگ دیگری جز رنگ زمینه در آن به کار نرفته است، در گروه کاغذ دیواری های ساده قرار دارند. کاغذ دیواری های ساده حتی اگر بدون هیچ بافتی باشند، از نظر زیبایی و جلوه روی دیوار خیلی از رنگ بهترند.

بعضی افراد برای دکور دیوار کاغذ دیواری و رنگ را با هم ترکیب می کنند. به این صورت که بعضی دیوارها را کاغذ دیواری طرح دار می زنند و دیوارهایی که باید کاغذ دیواری ساده نصب شود را رنگ می کنند. ترکیب کاغذ دیواری و رنگ با هم به هیچ وجه زیبا نمی شود. اگر شما حتی یک اتاق با ترکیب کاغذ دیواری و رنگ ببینید، متوجه می شود که هیچ هماهنگی وجود ندارد و دیوار مثل یک لباس وصله پینه است. پس زمانی که تصمیم دارید کاغذ دیواری طرح دار به کار ببرید، برای دیوارهای کناری کاغذ دیواری ساده هماهنگ با آن انتخاب کنید و از رنگ پرهیز کنید. 

 

 

 

 

دوام و کیفیت کاغذ دیواری:

در هر کالایی بخصوص کالایی که برای ساختمان به کار می رود، کیفیت و دوام بیشترین اهمیت را دارد. از قدیم وقتی خانه هایمان را رنگ می کردیم، اولین اتفاقی که باعث می شد از رنگ زده شویم، دوده ای بود که بالای شوفاژ و بخاری روی رنگ دیوار می نشست و اگر رنگ کیفیت خوبی داشت و قابل شستشو بود، بعد از تمیز کردن با دستمال نم، رد دستمال روی دیوار می ماند و ظاهر دیوار را بدتر می کرد. رنگ خیلی زود کثیف می شود، خط خودکار و سایر کثیفی ها از روی آن پاک نمی شود و خیلی زود و زیاد می ریزد. شاید همین نقاط ضعف و مشکلات رنگ یکی از دلایل رایج شدن کاغذ دیواری باشد.

بزرگترین مزیت کاغذ دیواری های باکیفیت این است که دوده جذب نمی کنند و چرک تاب نیستند. برای خیلی افراد این ویژگی ها در ابتدا باورنکردنی است، ولی پس از مدتی استفاده از کاغذ دیواری باور می کنند که کاغذ دیواری واقعا ضد دوده و غبار است. کاغذ دیواری بر خلاف رنگ دوده نمی گیرد و کثیف نمی شود. اگر خط خودکار یا ماژیک یا مواد غذایی روی آن بیوفتد، با آب و مایع ظرفشویی قابل شستشو است که طریقه شستن کاغذ دیواری در مقاله "کاغذ دیواری قابل شستشو" و مقاله "نگهداری از کاغذ دیواری" توضیح داده شده است. این ویژگی کاغذ دیواری های مرغوب، دوام آنها را بیشتر می کند و مهمترین مزیت کاغذ دیواری نصبت به رنگ دیوار را رقم می زند.

قیمت کاغذ دیواری:

در مقاله "قیمت کاغذ دیواری" درباره مقایسه قیمت انواع کاغذ دیواری توضیح داده شد. در اینجا مقصود مقایسه قیمت کاغذ دیواری و قیمت رنگ ساختمانی است. رنگ هم مانند کاغذ دیواری از نظر کیفیت و جنس انواع مختلف دارد که مطمئنا در قیمت آن تفاوت ایجاد می کند. قیمت کاغذ دیواری به طور کلی بالاتر از قیمت رنگ است. این تفاوت برای یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری و بهترین رنگ ساختمانی ۵-۷ هزار تومان در ازای هر مترمربع است. درحالیکه این تفاوت برای کاغذ دیواری مرغوب و رنگ بی کیفیت به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در ازای هر مترمربع می رسد.

 

نصب آسان و بدون بو کاغذ دیواری:

بعضی افراد به بوی رنگ آلرژی دارند و هنگام رنگ خانه واقعا اذیت می شوند. حتی رنگهای بدون بو هم این مشکل را حل نمی کند. برای رنگ خانه، باید فضا را تقریبا خالی کرد. چراکه رنگ همه جا می ریزد. رنگ آمیزی خانه چند روز طول می کشد و خشک شدن آن بیشتر. به همین دلایل، رنگ آمیزی ساختمان پروژه ای سخت و طولانی است.

از طرف دیگر، نصب کاغذ دیواری بسیار سریع و آسان است. فضایی که رنگ آمیزی آن ۵ روز طول میکشد، نصب کاغذ دیواری در آن حداکثر ۱ روز طول می کشد. نصب کاغذ دیواری هیچ بویی ندارد و کف زمین را کثیف نمی کند،  برای خشک شدن آن لازم نیست صبر کنید و خانه را خالی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 نگهداری از کاغذ دیواری (تمیز کردن، شستن و ترمیم کردن)

 

کاغذ دیواری که یکی از محبوب ترین متریال های دکوراسیون داخلی است، مانند هر کالای دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. کاغذ دیواری ممکن است روی دیوار کثیف شود یا گوشه ای از آن پاره شود. در این مقاله چگونگی شستشو، تمیز کردن، ترمیم و کندن کاغذ دیواری را توضیح می دهیم. 

شستن کاغذ دیواری (تمیز کردن کاغذ دیواری)

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح و جنس دارد. یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری قابل شستشو است. همانطور که مقاله "کاغذ دیواری قابل شستشو" گفته شد، بعضی کاغذ دیواری ها فقط با دستمال نم و برخی دیگر با ابر و آب و مواد شوینده قابل تمیز کردن است. اگر کاغذ دیواری از نوع قابل شستشو درجه یک است، یعنی فقط با دستمال نم تمیز می شود، باید اول دستمال نخی تمیز و سفید رنگی را کمی خیس کرده و در حالی که اصلا آبی از آن نمی چکد، آنرا بدون فشار و به آرامی روی کاغذ دیواری بکشید. می توانید این کار را چندین بار انجام دهید تا کثیفی روی آن کاملا پاک شود. دقت کنید که پارچه به کاغذ دیواری پرز ندهد.

پاک کردن لکه خودکار از کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری از نوع قابل شستشو درجه سه است و می توان به آن مواد شوینده مانند مایع ظرف شویی زد، ابتدا ظرفی از مخلوط آب و مایع ظرفشویی آماده کنید. سپس ابری کاملا تمیز (ترجیحا نو) را در آن فرو برده و آب آنرا بگیرید. ابر را به آرامی و بدون فشار روی کاغذ دیواری بکشید تا کثیفی آن (مثلا خط خودکار) پاک شود. سپس بلافاصله با دستمالی خشک و کاملا تمیز بدون فشار دادن آنرا خشک کنید. خیسی نباید زیاد روی کاغذ دیواری بماند.
کاغذ دیواری های باکیفیت و مرغوب دوده جذب نمی کنند و به هیچ وجه چرک نمی گیرند. به همین دلیل کاغذ دیواری برخلاف رنگ روغن نیاز به شستشوی دائمی ندارد که این خود یکی از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ است. بنابراین کاغذ دیواری تنها زمانی که با خودکار، مداد، مواد غذایی، چسب یا غیره کثیف می شود، نیاز به تمیز کردن دارد و تمیز کردن آن فقط در یک قسمت (که کثیف شده است) انجام می شود.

   

اگر کاغذ دیواری لکه ای دارد که با مواد شوینده و به روشی که گفته شد تمیز نمی شود، می توان از لکه بر کاغذ دیواری استفاده کرد. لکه بر کاغذ دیواری ماده شوینده ای قوی است که در عین حال که لکه ها را به راحتی از بین می برد، بافت کاغذ دیواری را خراب نمی کند. برای استفاده از لکه بر، آن را در فاصله ۲۰ سانتی متری از سطح دیوار بگیرید و ماده را به سطح کاغذ دیواری بپاشید. سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد یک اسفنج یا ابر تمیز را روی سطح کاغذ دیواری بکشید تا لکه کاملا پاک شود. سپس با یک دستمال تمیز سطح کاغذ دیواری را خشک کنید.

 

ترمیم کاغذ دیواری (چسباندن تکه های پاره شده کاغذ دیواری)

یکی از ویژگی های مهم کاغذ دیواری های مرغوب ضد خش بودن است. کاغذ دیواری هایی که از جنس PVC و چند لایه و ضخیم هستند، معمولا به راحتی پاره نمی شوند و خراش برنمی دارند. با این حال هر کاغذ دیواری با برخورد یک جسم تیز مثل چاقو یا تیغ دچار پارگی می شود. این پارگی معمولا بسیار کوچک است. چون لایه پلاستیکی روی کاغذ دیواری مانع از ادامه پارگی می شود. خوشبختانه پارگی های کاغذ دیواری را به راحتی می توان برطرف نمود. کافیست مقدار بسیار کم (کمتر از یک قاشق چای خوری) چسب کاغذ دیواری را با آب مخلوط کرده و پشت تکه کاغذ دیواری پاره شده بمالید و آنرا به دیواری بچسبانید. مزیت کاغذ دیواری های باکیفیت این است که مرز پارگی پس از چسباندن نشان داده نمی شود و نمای آن دقیقا مثل قبل از پارگی است.

نکته: کاغذ دیواری در روزهای اول پس از نصب به دلیل اینکه هنوز کاملا خشک نشده است، بیشتر احتمال پارگی دارد. برای جلوگیری از پارگی کاغذ دیواری بهتر است پس از نصب کاغذ دیواری، تا چند روز به آن دست نزنید و در نزدیکی دیوار وسیله جابجا نکنید.

کندن کاغذ دیواری از دیوار

ممکن است زمانی تصمیم بگیرید که کاغذ دیواری خانه را عوض کنید یا در تغییر دکوراسیون مجبور به کندن کاغذ دیواری شوید. بعضی از کاغذ دیواری ها حتی با ایجاد یک خراش کوچک به راحتی از دیوار جدا می شوند. ولی کاغذ دیواری هایی که کیفیت بالاتری دارند، به سختی کنده می شوند. گرچه بهتر است کندن کاغذ دیواری از دیوار توسط نصاب کاغذ دیواری انجام شود که صدمه ای به دیوار وارد نشود، ولی شما هم می توانید با روش های ساده این کار را انجام دهید:

استفاده از دستگاه بخارآب: با دسته مخزن دستگاه، بخار آب را روی دیوار بپاشید و مدتی صبر کنید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می کند و به کاغذ دیواری اجازه می دهد که به راحتی از دیوار جدا شود.

استفاده از آب: آسان ترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار، پاشیدن آب روی آن است. در یک بطری شیشه شوی تمیز مقدار آب گرم ریخته و به دیوار بپاشید. مدتی صبر کنید، سپس خراش کوچکی روی کاغذ دیواری ایجاد کرده و با استفاده از یک کاردک، کاغذ دیواری را از دیواری جدا کنید.

پس از کنده شدن تکه های کاغذ دیواری از دیوار، احتمالا یک لایه چسب هنوز روی دیوار باقی می ماند. این چسب کاغذ دیواری است که خوشبختانه پس از خیس شدن به صورت یک ورق از دیوار جدا می شود. برای این منظور باید با بطری شیشه شوی مقدار آب روی آن بپاشید و کمی صبر کنید تا کاملا خیس شود. سپس یک گوشه از آنرا گرفته و از دیوار جدا کنید.

ممکن است بر اثر پاشیدن آب و بخار به کاغذ دیواری و چسب زیر آن، دیوار نیز کمی خیس شده باشد. توجه داشته باشید که دیوار باید قبل از نصب کاغذ دیواری جدید یا رنگ کردن، کاملا خشک شود. پس باید یک روز صبر کنید تا دیوار آماده عملیات جدید شود. 

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری پوستری

 

یکی از انواع کاغذ دیواری که بسیار خاص بوده و محبوبیت زیادی دارد، کاغذ دیواری پوستری است. این کاغذ دیواری با کاغذ دیواری های رولی متفاوت است. کاغذ دیواری های رولی که در آلبوم های کاغذ دیواری با تنوع بسیار زیاد وجود دارد، تولید انبوه شده و مشابه آن نیز هست. ولی کاغذ دیواری پوستری به صورت سفارشی چاپ میشود و هر طرحی قابل چاپ است. به همین دلیل خاص و منحصر به فرد است.

 

انواع طرح کاغذ دیواری پوستری

  • کاغذ دیواری پوستری منظره: یکی از طرح های رایج در کاغذ دیواری پوستری طرح منظره است که می تواند مناظر طبیعت یا کهکشان یا شهرها باشد. کاغذ دیواری پوستری به قدری زیبا و طبیعی ساخته می شود که گاهی اوقات تصویر آن کاملا واقعی به نظر می رسد. بعضی از طرح های منظره که به طرح منظره سه بعدی معروفند، طوری طراحی می شوند که انگار فضای جدیدی بر روی دیوار ایجاد می کنند که کاملا زنده است. این کاغذ دیواری ها یک بعد به دیواری اضافه می کنند. 

 

کاغذ دیواری پوستری طرح منظره image  کاغذ دیواری پوستری سه بعدی منظره image

 

   کاغذ دیواری سه بعدی: کاغذ دیواری های پوستری سه بعدی طرحی دارند که برجسته به نظر می رسد. مثلا اگر تصویری از مجسمه روی کاغذ دیواری چاپ شده باشد، مثل اینست که چند مجسمه روی دیواری قرار داده شده اند. 

 

کاغذ دیواری سه بعدی پوستری image  کاغذ دیواری سه بعدی پوستری image

 کاغذ دیواری سه بعدی پوستری image

کاغذ دیواری سه بعدی پوستری image

 

 ·         کاغذ دیواری پوستری اتاق کودک: برای کاغذ دیواری اتاق کودک انواع طرح کاغذ دیواری پوستری وجود دارد که در کاغذدیواری های رولی نیست. چراکه در کاغذ دیواری های رولی که از آلبوم های کاغذ دیواری انتخاب می شوند، طرح کاغذ دیواری مرتب تکرار می شود. ولی در کاغذ دیواری پوستری می توان یک "تک طرح بزرگ" روی کاغذ دیواری چاپ کرد. چند نمونه کاغذ دیواری پوستری دخترانه و پسرانه را برای اتاق کودک و اتاق نوزاد مشاهده می کنید:

 

اتاق کودک کاغذ دیواری پوستری image

اتاق کودک کاغذ دیواری پوستری image

 

    چاپ عکس سفارشی(هر عکسی که سفارش دهنده ارائه کند): همانطور که گفته شد، ویژگی خاص کاغذ دیواری پوستری سفارشی بودن آن است. این بدان معناست که هر تصویری قابل چاپ است. حتی تصاویر افراد را نیز می توان روی کاغذ دیواری چاپ کرد.

 

کاغذ دیواری پوستری برای چه فضایی مناسب است؟

 

از آنجا که کاغذ دیواری پوستری یک تصویر دارد که تکرار نمی شود، نباید تابلو، ساعت یا ال سی دی روی آن نصب شود. کاغذ دیواری پوستری باید روی یک دیوار صاف به صورت یکپارچه نصب شود. پشت تخت، یکی از دیوارهای پذیرایی که روبروی مبلمان قرار دارد و دیوار کنار میز نهارخوری برای نصب کاغذ دیواری پوستری مناسب است. رنگ و طرح کاغذ دیواری با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه خریدار کاغذ دیواری انتخاب می شود. اگر جلوی دیواری که کاغذ دیواری پوستری روی آن نصب شده است، مبلمان یا تخت قرار می دهید، دقت کنید که ارتفاع مبلمان به اندازه ای باشد که طرح کاغذدیواری را نپوشاند. اگر طرحی شلوغ یا رنگی تند برای کاغذ دیواری پوستری انتخاب کرده اید، باید سایر متریال دکوراسیون مثل مبلمان و پرده ساده و روشن باشد تا فضا را زیاد شلوغ نکند. این نکته بخصوص وقتی از کاغذ دیواری پوستری سه بعدی استفاده می کنید که به دیوار عمق می دهد، بیشتر باید در نظر گرفته شود.

 کاغذ دیواری پوستری image

 

کاغذ دیواری پوستری image

 

 

جنس کاغذ دیواری پوستری

 

جنس کاغذ دیواری پوستری از بهترین متریال کاغذ دیواری است. به طور کلی دو جنس کاغذ دیواری PVC و کاغذ دیواری چرمی برای کاغذ دیواری پوستری در نظر گرفته می شود که طرح پوستر روی آن چاپ می شود. جنس PVC همانند کاغذ دیواری های باکیفیت و با قابلیت شستشو است که روکش وینیل دارد. کاغذ دیواری چرمی نیز از جنس نوعی چرم مصنوعی است که با چرم مصنوعی که برای ساخت کیف و کفش استفاده می شود فرق دارد. این جنس بسیار باکیفیت و قابل شستشو است که در آلبوم های کاغذ دیواری (رولی و غیر پوستری) وجود ندارد. به همین دلیل کسی که از این کاغذ دیواری استفاده می کند از ویژگی قابلیت شستشو، ضد خش بودن، با دوام بودن، دوده نگرفتن و ضد حساسیت بودن بهره مند می شود.

 

کاغذ دیواری پوستری به صورت چاپ تصویر مورد نظر روی کاغذ دیواری با جنسی که توضیح داده شد، ساخته می شود. به همین دلیل جنس آن نیز مانند طرح روی آن قابل انتخاب توسط خریدار است.

 

 

 

قیمت کاغذ دیواری پوستری

 

قیمت کاغذ دیواری پوستری به صورت مترمربع بیان می شود و با کاغذ دیواری های آلبومی که به صورت رولی به فروش می رسند، فرق می کند. قیمت آن به دلیل سفارشی بودن و اینکه باید مخصوص هر خریدار به صورت جداگانه چاپ شود و تولید انبوه ندارد، گران تر از کاغذ دیواری های رولی است. البته همانطور که گفته شد، کاغذ دیواری پوستری در دو جنس اصلی PVC و چرم مصنوعی وجود دارد که چرم مصنوعی کیفیت بالاتری داشته و گران تر است. به هر حال در خیلی موارد، این هزینه اضافه ارزش دارد، چراکه کاغذ دیواری تولید شده کاملا منحصر به فرد است و در خانه دیگری وجود ندارد.

 

 

 

نصب کاغذ دیواری پوستری

 

نصب کاغذ دیواری پوستری نیز مثل کاغذ دیواری های رولی توسط نصاب کاغذ دیواری و با چسب مخصوص کاغذ دیواری انجام می شود. کاغذ دیواری پوستری با عرض ۱٫۲۵ تولید می شود و به همین صورت نصب می شود. تکه های کاغذ دیواری باید خیلی دقیق کنار هم قرار بگیرد و هیچ درزی دیده نشود. رعایت این نکات از وظایف نصاب است. پس توصیه می شود که یک نصاب کاغذ دیواری حرفه ای و باتجربه انتخاب کنید. در مقاله "نصب کاغذ دیواری" درباره جزئیات نصب کاغذ دیواری توسط نصاب توضیح داده شده است.

 

 

 

مراحل و مدت زمان ساخت و اجرای کاغذ دیواری پوستری

 

از آنجا که کاغذ دیواری پوستری سفارشی است و برای هر مشتری به صورت جداگانه طراحی و چاپ می شود، در اینجا مراحل تولید آنرا توضیح می دهیم:

 

۱-      طرح کاغذ دیواری توسط مشتری انتخاب شده و به طراح داده می شود. طراح نیز آن طرح را در نرم افزارهای مخصوص طراحی پیاده کرده و فایل عکس طراحی شده را آماده می کند. زمان مورد نیاز:  ۷-۴ روز

 

 

 

۲-      طرح مخصوص پس از تایید مشتری برای چاپ ارسال می شود. در این مرحله یک تکه کوچک از کاغذ دیواری چاپ شده و به مشتری نشان داده می شود تا رنگ و جنس آنرا از نزدیک ببیند. زمان: ۲ روز

 

 

 

۳-      پس از تایید مجدد مشتری، چاپ خانه کاغذ دیواری مربوطه را چاپ کرده و آنرا خشک می کند. زمان: ۵-۴ روز

 

 

 

۴-      در مرحله آخر، کاغذ دیواری پوستری توسط نصاب کاغذ دیواری روی دیوار نصب می شود. زمان: کمتر از ۱ روز

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 برای دکوراسیون فضاهای تجاری چه کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

 

کاغذ دیواری در حال حاضر پراستفاده ترین متریال دکوراسیون داخلی است که به نسبت قیمت مناسب آن بیشترین تاثیر را در زیبایی دکوراسیون دارد. از کاغذ دیواری برای دکوراسیون خانه ها (سالن، لابی، اتاق خواب، اتاق کودک و آشپزخانه)، اداره ها و دفاتر، رستوران ها، هتل ها، سالن های زیبایی، فروشگاه ها و آموزشگاه ها استفاده می شود. تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری نیز امکان خرید کاغذ دیواری را برای سلایق مختلف و استفاده های متعدد فراهم کرده است. در این مقاله درباره نصب کاغذ دیواری در مکان های تجاری صحبت می کنیم.

 نصب کاغذ دیواری در فروشگاه ها

وقتی به پاساژها و فروشگاه های مختلف قدم می گذاریم، اولین چیزی که به چشم می خورد کاغذ دیواری هایی است که روی دیوارها و داخل ویترین ها نصب شده است. تنوع کاغذ دیواری های فروشگاهی بسیار بالا است و نمی شود طرح و مدل خاصی را برای آن در نظر گرفت. با این حال به دو طرح کاغذ دیواری که در فروشگاه و show room زیاد به کار می رود، اشاره می کنیم.

کاغذ دیواری طرح سنگ: کاغذ دیواری سه بعدی مدل سنگ یکی از انواع کاغذ دیواری سه بعدی است که به دلیل زیبایی و واقعی به نظر رسیدن آن، زیاد استفاده می شود. در بسیاری از فروشگاه ها و show room های لباس و کفش این کاغذ دیواری زیبا را به رنگ های مختلف روی دیواری می بینیم. ویژگی منحصر به فرد کاغذ دیواری سنگ آنتیک این است که از دور کاملا مثل سنگ واقعی به نظر می رسد. ولی نصب آن از سنگ آنتیک آسانتر و سریعتر و قیمت هر مترمربع آن به مراتب کمتر است.

کاغذ دیواری فانتزی و رنگی: یکی از دلایل استفاده از کاغذ دیواری در فروشگاه رنگ و انرژی مثبتی است که در دکوراسیون ایجاد می کند. کاغذ دیواری های فانتزی با طرح های جالب و رنگارنگ از این ویژگی بیشتر بهره برده اند و به همین دلیل در فروشگاه ها بیشتر از آنها استفاده می شود. در بسیاری مواقع رنگ های استفاده شده در کاغذ دیواری ویترین را با رنگ لوازم داخل ویترین ست می کنند.

   

 

نصب کاغذ دیواری در سالن های زیبایی

یکی از مکان های تجاری که دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد، سالن زیبایی است. در دکوراسیون اسپا و سالن زیبایی معمولا سعی می شود آرامش فضا حفظ شود. به همین دلیل کاغذ دیواری های رنگ روشن که طرح هایی از رنگ اصلی دکوراسیون دارد، برای سالن مناسب است. نورپردازی دیوارها که زیبایی کاغذ دیواری را چند برابر می کند نیز در دکوراسیون سالن زیبایی اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

 

 

نصب کاغذ دیواری در رستوران و کافی شاپ

همه ما می دانیم که دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ تا چه اندازه اهمیت دارد. بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران ها از کاغذ دیواری برای دکور استفاده می کنند. سبک دکوراسیون انتخاب شده اهمیت زیادی در انتخاب کاغذ دیواری دارد. به همین دلیل در رستوران و کافی شاپ از انواع طرح کاغذ دیواری مثل کاغذ دیواری پوستری، کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری های رنگ تیره یا کاغذ دیواری های روشن با طرحی مدرن استفاده می شود.

 

کاغذ دیواری سه بعدی در رستوران و کافی شاپ:

ویژگی کاغذ دیواری سه بعدی این است که یک بعدی به فضا اضافه می کند و فضا را بزرگتر نشان می دهد. خیلی اوقات کاغذ دیواری سه بعدی کاملا برجسته به نظر می رسد. در انتخاب طرح کاغذ دیواری سه بعدی باید دقت کرد. چراکه اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام هستید، کاغذ دیواری سه بعدی معمولا گزینه مناسبی نیست. ولی اگر قصد دارید فضایی شلوغ و پرانرژی ایجاد کنید (مثل بسیاری از کافی شاپ ها و فست فود ها)، حتما به مجموعه کاغذ دیواری های سه بعدی نگاهی بیاندازید. همچنین انواع کاغذ دیواری به رنگ های تند مانند نارنجی، سورمه ای و بنفش وجود دارد که معمولا کاربرد تجاری دارند و در چنین مکان هایی به کار می روند.

کاغذ دیواری کلاسیک و لاکجری در رستوران:

اگر دکوراسیون رستوران به سبک کلاسیک و لاکجری است، می توان از انواع کاغذ دیواری کلاسیک  استفاده کرد. بهترین رنگ برای این کاغذ دیواری سفید، طلایی و بژ است که نه تنها رنگی شیک و لوکس است، بلکه فضا را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد. انواع کاغذ دیواری داماسک، کاغذ دیواری گلدار طلایی یا سایر کاغذ دیواری های کلاسیک برای این منظور استفاده می شود.

برای رستوران سنتی و کافه سنتی نیز طرح های کلاسیک مناسبی وجود دارد که بیش از هر متریال دیگر می تواند فضای سنتی را بوجود آورد.

 

کاغذ دیواری طرح چوب و طرح سنگ برای کافی شاپ:

خیلی اوقات، صاحبان و دکوراتورهای رستوران های به دنبال ایجاد یک فضای طبیعی هستند. در این مواقع کاغذ دیواری طرح چوب یا طرح سنگ گزینه ای بهتر از خود چوب و سنگ است. چون هزینه کمتری دارد و سریعتر آماده می شود و همچنین عوض کردن آن نیز بسیار راحت است. نمونه کاغذ دیواری های زیر برای این منظور بسیار مناسب است: 

 

 

نصب کاغذ دیواری در هتل

دکوراسیون داخلی هتل ها معمولا به سبک لاکجری است و باید از کاغذ دیواری های لاکجری و کلاسیک استفاده کرد. انواع کاغذ دیواری داماسک، کاغذ دیواری طلایی، کاغذ دیواری متالیک و کاغذ دیواری کلاسیک برای دکور دیواری لابی هتل ها استفاده می شود. نورپردازی لابی های هتل به شکلی است که نور ملایمی روی کاغذ دیواری می اندازد که انعکاس آن زیبایی کاغذ دیواری را بیشتر می کند. نورپردازی بخصوص زمانیکه از کاغذ دیواری طلایی و متالیک استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر لابی هتل که همانطور که گفته شد فضایی کلاسیک و لاکجری است، روی دیوار اتاق ها و راهروهای هتل نیز کاغذ دیواری نصب می کنند. برای اتاق ها و راهروها کاغذ دیواری های ساده و کم رنگ مناسب تر است.

 

جنس و کیفیت کاغذ دیواری در مکان های تجاری

فضای تجاری هر روزه میزبان افراد مختلف است که در آنجا رفت و آمد می کنند. به همین دلیل کیفیت جنس کاغذ دیواری در فروشگاه و رستوران حتی مهمتر از فضای مسکونی است. کاغذ دیواری باید این ویژگی ها را داشته باشد:

۱-      حتما قابل شستشو درجه سه باشد. یعنی با آب و مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی قابل تمیز کردن باشد. این کاغذ دیواری ها روکش وینیل دارند.

۲-      حتما ضد خش باشد. توجه داشته باشید که کاغذ دیواری ضد خش به این معنا نیست که اصلا پاره نمی شود، بلکه با یک تماس ساده به راحتی دچار پارگی نمی شود و فقط برخورد یک جسم تیز می تواند آنرا پاره کند.

۳-      حتما نانو تکنولوژی باشد. کاغذ دیواری هایی که با تکنولوژی نانو ساخته می شود، دوده و چرک نمی گیرد. شاید این ویژگی تعجب برانگیز باشد، ولی واقعا این چنین است. این یکی از برتری های کاغذ دیواری نسبت به رنگ است.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

انواع طرح و مدل کاغذ دیواری

همانطور که در مقاله "خرید کاغذ دیواری" گفته شد، تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری بسیار بالا است. تعداد آلبوم ها کاغذ دیواری با انواع طرح و رنگ به قدری زیاد است که گاه حتی انتخاب کاغذ دیواری را برای خریدار سخت می کند. با این حال می توان طرح های کاغذ دیواری را در چند گروه اصلی دسته بندی کرد یا حداقل طرح های اصلی کاغذ دیواری را که در اکثر آلبوم های کاغذ دیواری تکرار می شود، مشخص نمود.

در مقاله "هارمونی کاغذ دیواری و دکوراسیون" به سه سبک اصلی کاغذ دیواری و دکوراسیون، یعنی کلاسیک، مدرن و ساده اشاره شد. حال آنکه انواع طرح و مدل کاغذ دیواری بسیار متنوع تر از این سه سبک اصلی است. در این مقاله با جزییات بیشتر درباره انواع مدل کاغذ دیواری صحبت می کنیم.

 کاغذ دیواری گلدار

یکی از طرح های اصلی کاغذ دیواری که بسیار هم محبوب است، کاغذ دیواری گل دار است. کاغذ دیواری های گلدار از انواع نقش و طرح گل تشکیل شده است که در رنگ های مختلف معمولا برای دکوراسیون اتاق خواب به کار می رود. رنگ زمینه در کاغذ دیواری های گلدار معمولا روشن است و گل های آن رنگ های مختلفی دارد. کاغذ دیواری گل دار مدل آبرنگ، کاغذ دیواری با گل های ریز، کاغذ دیواری گل های پراکنده و درشت، کاغذ دیواری با گل های راه راه یا متصل به هم و کاغذ دیواری با طرح زمینه گل از انواع این کاغذ دیواری است. در زیر انواع مختلف کاغذ دیواری مدل گل دار را میبینید:

 

 

کاغذ دیواری طرح داماسک

یکی از رایج ترین طرح های کاغذ دیواری، کاغذ دیواری طرح داماسک است. این طرح با اینکه مدلی قدیمی برای کاغذ دیواری است، در حال حاضر نیز بسیار محبوب است و در رنگ های مختلف و با دیزاین های مختلف وجود دارد. از کاغذ دیواری داماسک که از انواع کاغذ دیواری کلاسیک به حساب می آید برای دکور دیوار سالن، لابی و اتاق خواب های لاکجری استفاده می شود. چند نمونه مدل کاغذ دیواری داماسک را در زیر می بینید:

 

کاغذ دیواری کلاسیک

همانطور که یکی از سبک های اصلی دکوراسیون داخلی، کلاسیک است، یکی از طرح های اصلی کاغذ دیواری نیز کلاسیک است. تنوع مدل کلاسیک کاغذ دیواری بیشمار است. با اینکه کاغذ دیواری های کلاسیک معمولا در هتل ها، تالارها و سالن منازل به کار برده می شود، برای دکور دیواری پشت تخت در دکوراسیون اتاق های لاکجری نیز مناسب است. نمونه هایی از کاغذ دیواری کلاسیک با طرح های مختلف را در زیر می بینید: 

 

  

کاغذ دیواری سه بعدی

درباره کاغذ دیواری سه بعدی، کاربرد آن و انواع طرح های آن یک مقاله جداگانه در سایت آورده شده است. کاغذ دیواری سه بعدی به مدل کاغذ دیواری گفته می شود که طرح آن از فاصله چند متری برجسته به نظر برسد، ولی وقتی به کاغذ دیواری دست می زنید، هیچ برجستگی احساس نمی کنید. کاغذ دیورای های سه بعدی در فضاهای اداری، تجاری، سالن و لابی منازل، دیوار پشت تلویزیون و حتی اتاق خواب به کار می روند. طرح و رنگ کاغذ دیواری های سه بعدی بیشمار است. در زیر چند نمونه اجرا شده از کاغذ دیواری سه بعدی را مشاهده می کنید: 

  

کاغذ دیواری مدرن

یکی از سبک های اصلی دکوراسیون و کاغذ دیواری، سبک مدرن است. کاغذ دیواری های مدرن در انواع طرح های متفاوت و خلاقانه وجود دارند و در اتاق، سالن، دفاتر، رستوران  و سایر مکان های تجاری به کار برده می شوند. همانطور که در مقاله "هماهنگی کاغذ دیواری با دکوراسیون داخلی" آمده است، کاغذ دیواری مدرن در سالن، با مبلمان راحتی و پرده های ساده ست می شود. چند نمونه از کاربرد کاغذ دیواری مدرن را در زیر می بینید:

  

 کاغذ دیواری طرح منحنی

با اینکه انواع مدل کاغذ دیواری مدرن بیشمار است، یکی از طرح های اصلی کاغذ دیواری مدرن، طرح منحنی است. این مدل کاغذ دیواری به صورت تنها برای دکور دیوار یا به صورت ست شده با انواع کاغذ دیواری طرح دار دیگر به کار می رود.

 کاغذ دیواری هندسی

کاغذ دیواری های هندسی یکی از انواع کاغذ دیواری مدرن است که برای دکوراسیون اتاق، سالن و مکان های تجاری یا اداری به کار می رود. طرح های هندسی مختلف با رنگ های متنوع برای این سبک کاغذ دیواری وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. در استفاده از این کاغذ دیواری باید دقت کنید که با فضای کلی دکوراسیون و سایر متریال دکوراسیون داخلی مثل مبلمان و پرده هماهنگی وجود داشته باشد.

کاغذ دیواری طرح ساختمان و منظره

طرح ساختمان، شهر ها، و منظره های مختلف از طرح های محبوب کاغذ دیواری است که کاربرد زیادی دارد. طرح ساختمان های مدرن، بناهای مشهور، آثار باستانی و طبیعت از جمله طرح های محبوب این کاغذ دیواری است. طرح این نوع کاغذ دیواری خاص است و مسلما کاربرد آن نیز خاص می شود و استفاده از آن بیشتر به سلیقه شخصی برمی گردد. چند نمونه از این کاغذ دیواری را در زیر می بینید:

 

 کاغذ دیواری طرح سنگ

یکی از طرح های اصلی کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری طرح سنگ است که آن نیز مدل ها و رنگ های مختلف دارد. در مقاله "کاغذ دیواری طرح سنگ" درباره مدل های مختلف این کاغذ دیواری و کاربردهای آن صحبت شده است. کاربرد اصلی کاغذ دیواری سنگ سه بعدی، در ویلاها، دیوار پشت تلویزیون، نهارخوری، بالای شمینه، ویترین فروشگاه ها و سایر مکان های تجاری است. انواع سنگ آنتیک، قلوه سنگ، سنگ ریزه و آجر طرح این نوع کاغذ دیواری را تشکیل می دهد.

کاغذ دیواری طرح چوب

چوب یک متریال محبوب در دکوراسیون است که از دیوار کوب گرفته تا مبلمان و پارکت از آن ساخته می شود. نماهای چوبی نیز در ساختمان طرفدار زیادی دارد. چوب انواع مختل و رنگ های مختلف دارد. با این حال قیمت آن بالا است و همین امر استفاده از آن را محدود می کند. محبوبیت بالای چوب در دکوراسیون باعث شده که کاغذ دیواری های طرح چوب زیادی به بازار عرضه شود که اتفاقا بسیار طبیعی و واقعی به نظر می رسد و محبوبیت زیادی هم دارد. نمونه های زیر را مشاهده کنید: 

 

کاغذ دیواری راه راه

یکی از طرح هایی تقریبا در هر آلبوم کاغذ دیواری آورده شده است، کاغذ دیواری راه راه است. کاغذ دیواری راه راه به صورت جداگانه به عنوان کاغذ دیواری طرح دار یا به عنوان کاغذ دیواری ست شده با سایر کاغذ دیواری های طرح دار به کار می رود. در بسیاری موارد کاغذ دیواری کلاسیک گلدار با یک کاغذ دیواری راه راه هماهنگ با آن ست می شود. همچنین کاغذ دیواری راه راه به تنهایی برای دکور سالن و راهرو به کار می رود. از ویژگی های جالب این طرح کاغذ دیواری این است که دیوارها را بلند تر و فضا را بزرگتر نشان میدهد. تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری راه راه بسیار بالا است.

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 قیمت کاغذ دیواری

در تصمیم به خرید هر کالایی قیمت آن نقش مهمی دارد. کاغذ دیواری که بیشتر به عنوان یک کالای لوکس مطرح است تا یک کالای اساسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که طرح و جنس کاغذ دیواری تنوع زیادی دارد، انواع مختلف کاغذ دیواری قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت کاغذ دیواری را سه عامل اصلی جنس، اندازه رول و کشور تولید کننده مشخص می کند. قیمت تمام نمونه کاغذ دیواری های موجود در یک آلبوم با هم یکسان است. یعنی طرح و رنگ کاغذ دیواری در تعیین قیمت آن نقشی ندارد.

 

جنس کاغذ دیواری و قیمت کاغذ دیواری

مطمئنا هر چه کیفیت جنس کاغذ دیواری بهتر باشد، قیمت آن بیشتر است. جنس کاغذ دیواری انواع مختلف دارد.

* بعضی کاغذ دیواری ها بسیار نازک و از جنس کاغذ هستند و قابلیت شستشو ندارند. مرغوبیت این کاغذ دیواری ها بسیار پایین است و به راحتی پاره می شوند. عمر مفید چنین کاغذدیواری هایی بسیار پایین است و دوام چندانی ندارند. قیمت این نوع کاغذ دیواری ها که تماما تولید کشور چین است بسیار پایین است. یعنی هر رول ۵ مترمربعی آن، ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

* گروه دیگری از کاغذ دیواری ها تولید چین ولی با کیفیت متوسط هستند. گرچه این کاغذ دیواری ها نیز قابل شستشو نیستند و در تولید آن PVC و وینیل (ماده ای که باعث قابلیت شستشو کاغذ دیواری می شود) به کار نرفته است، ولی ضخامتی بیش از گروه اول داشته و طول عمر بیشتری دارند. قیمت این کاغذ دیواری ها ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان در ازای هر رول است.

* گروه سوم کاغذ دیواری های بسیار مرغوب با قابلیت شستشو هستند که در کشورهای مختلف تولید می شود. کاغذ دیواری های درجه یک چینی و کاغذ دیواری های کره ای جز این گروه هستند. این کاغذ دیواری ها با توجه به کیفیت بالایی که دارند، به صرفه بوده و قیمت مناسبی دارند. ضخامت کاغذ دیواری بالا است، احتمال پارگی آن کم است و کاملا قابل شستشو است. قیمت این کاغذ دیواری ها در ازای هر رول ۵ مترمربعی، ۸۰ تا ۱۰۰ هزار و در ازای هر رول ۱۶ مترمربعی ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار تومان است.

* گروه آخر کاغذ دیواری های اروپایی و برندهای معروف هستند که قیمت های بسیار بالایی دارند. گرچه با توجه به استانداردهای محیط زیست، هیچ کارخانه ای کاغذ دیواری اجازه تولید در خاک اروپا را ندارد، ولی بسیاری از برندهای بزرگ اروپایی مثل اسپیریت، روبرتو کابالی و ورساچه کاغذ دیواری های خود را در چین و با کیفیت بالا و تحت لیسانس کشور خود تولید می کنند. این کاغذ دیواری ها کیفیت بالا و طراحی های زیبایی دارند. قیمت هر رول ۵ مترمربعی از این کاغذ دیواری ها حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

 

 

 

اندازه رول کاغذ دیواری و قیمت کاغذ دیواری

بدیهی است که هرچه یک رول کاغذ دیواری بزرگتر باشد، قیمت آن بالاتر می رود. رول های کاغذ دیواری در سه اندازه استاندارد ۵ مترمربع، ۷ مترمربع و ۱۶ مترمربع تولید می شود. اکثر کاغذ دیواری های موجود در بازار ایران که تولید چین است، ۵مترمربعی است. کره جنوبی که یکی از بهترین کیفیت های کاغذ دیواری را ارائه می کند، رول کاغذ دیواری ۱۶ مترمربعی تولید می کند. هرچه اندازه رول کاغذ دیواری بیشتر باشد، قیمت هر مترمربع آن کمتر می شود. به همین دلیل کاغذ دیواری هایی که در رول های بزرگ کاغذ دیواری بسته بندی شده اند، از نظر قیمت به صرفه تر است.

 

 

کشور سازنده کاغذ دیواری و قیمت کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری های ساخت کشورهای اروپایی مثل آلمان، ایتالیا و بلژیک اگر واقعا اصل باشد، گران ترین کاغذ دیواری های بازار است که قیمت بالای آن به دلیل کیفیت بالا و برند تولید کننده کاغذ دیواری است.

پس از کاغذ دیواری های برندهای معروف، کاغذدیواری های درجه یک چینی و کاغذ دیواری های ساخت کره جنوبی بالاترین قیمت را دارند.

کاغذ دیواری های معمولی چینی و ایرانی و پس از آن کاغذ دیواری های کم ضخامت و نازک چینی کم ترین قیمت را دارند.

 

 

مقایسه قیمت کاغذ دیواری های مختلف

همانطور که گفته شد رول های کاغذ دیواری با اندازه های مختلف ارائه می شود. قیمت کاغذ دیواری نیز در ازائ هر رول است. به همین دلیل برای مقایسه قیمت کاغذ دیواری های مختلف باید قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری را بدانید و با هم مقایسه کنید. در زیر روش محاسبه قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری آورده شده است:

 

محاسبه قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری:

۱- قیمت یک رول کاغذ دیواری مورد نظر خود را از فروشنده سوال کنید.

از فروشنده سوال کنید که یک رول کاغذ دیواری مورد نظر شما چند متر مربع دیوار را پوشش می دهد.

قیمت مترمربع کاغذ دیواری =  (تعداد مترمربعی که کاغذ دیواری پوشش می دهد) / (قیمت یک رول کاغذ دیواری)

مثال: وقتی قیمت یک رول کاغذ دیواری ۱۶ مترمربعی ۲۷۰ هزار تومان باشد، قیمت هر مترمربع از آن برابر است با:

۱۷۰۰۰=۱۶/۲۷۰۰۰۰ تومان

به این ترتیب می توانید قیمت کاغذ دیواری های مختلف به راحتی با هم مقایسه کنید.

قیمت نصب کاغذ دیواری

همانطور که در مقاله نصب کاغذ دیواری گفته شد، نصب کاغذ دیواری کاری تخصصی است که توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود. به همین دلیل خریدار کاغذ دیواری نمی تواند خود آن را نصب کند و باید برای نصب آن هزینه ای جداگانه به نصاب پرداخت کرد. قیمت نصب کاغذ دیواری نیز مانند کاغذ دیواری بر حسب رول مشخص می شود. نصب رول های کوچکتر کاغذ دیواری ارزان تر از رول های بزرگ ۱۶ متری است. نصب هر رول کوچک کاغذ دیواری به صورت حرفه ای ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان هزینه دارد. قیمت نصب رول های بزرگ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 خرید کاغذ دیواری

 

شاید یکی از لذت بخش ترین کارها تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا ایجاد یک دکوراسیون جدید برای فروشگاه، تالار، رستوران یا کافی شاپ باشد. اگر خودتان تغییر دکوراسیون را به عهده دارید یا طراحی هستید که به صورت حرفه ای قصد انجام این کار را دارید، حتما به سراغ خرید کاغذ دیواری خواهید رفت. از آنجا که تنوع طرح کاغذ دیواری بسیار زیاد است، انتخاب آن سخت می شود. در این مقاله هر آنچه را برای خرید کاغذ دیواری لازم است بدانید، آورده شده است.

فروشگاه کاغذ دیواری

کاغذ دیواری به صورت حضوری در فروشگاه های کاغذ دیواری و به صورت آنلاین در اینترنت به فروش می رسد. با جستجو در اینترنت می توانید نمونه های مختلف کاغذ دیواری را مشاهده کنید. ولی از آنجا که جنس کاغذ بسیار مهم است و عکس به هیچ وجه نمی تواند رنگ و طرح کاغذ دیواری را به طور کامل نشان دهد، توصیه می شود که خرید کاغذ دیواری را حضوری انجام دهید. 

 

 

هر فروشگاه کاغذ دیواری تعداد زیادی آلبوم کاغذ دیواری دارد که هر کدام بیش از ۵۰ طرح  و رنگ مختلف کاغذ دیواری را شامل می شود. اگر طرح یا رنگ خاصی مد نظر شما است، حتما آنرا با فروشنده در میان بگذارید تا شما را در انتخاب کاغذ دیواری راهنمایی کند.

 

 در یک فروشگاه کاغذ دیواری معمولا سایر متریال دکوراسیون مثل پارکت-لمینت، قرنیز، دیوارکوب و سنگ آنتیک هم به فروش می رسد. به دلیل تنوع و حق انتخاب زیادی که در خرید کاغذ دیواری وجود دارد، انتخاب کاغذ دیواری ممکن است چند ساعت طول بکشد. سعی کنید این زمان را از قبل در نظر گرفته و در کمال آرامش خرید کنید.  

 

 

انتخاب کاغذ دیواری

در انتخاب کاغذ دیواری این مشخصه ها را در نظر بگیرید:

 ۱-    جنس کاغذ دیواری/ کیفیت کاغذ دیواری

مطمئنا کیفیت جنس در هر کالایی اهمیت زیادی دارد. ولی این اهمیت در کاغذدیواری به مراتب بیشتر است. چراکه یک کالای ماندگار است و معمولا یک کاغذ دیواری را حداقل ۵ سال نگه می دارند. اگر کیفیت کاغذ دیواری خوب نباشد، خیلی زود پاره شده و دوده می گیرد و نمی توان مدت زیادی آنرا نگه داشت. پس هنگام خرید کاغذ دیواری به کیفیت جنس آن دقت کنید و توجه داشته باشید که با کمی پرداخت بیشتر در طولانی مدت هزینه کمتری متحمل خواهید شد.

چه جنس کاغذ دیواری مناسب است؟

*      کاغذ دیواری های جنس پی وی سی (PVC) که روکش وینیل دارند، کیفیت بالایی دارند. روکش وینیل به کاغذ دیواری قابلیت شستشو اضافه می کند که بسیار مهم است.

*       تکنولوژی نانو که در ساخت کاغذ دیواری به کار می رود، باعث می شود که کاغذ دیواری دوده و خاک جذب نکند و رنگ آن تغییر نکند.

*       بعضی از کاغذ دیواری ها ضد خش هستند. ویژگی ضد خش بودن کاغذدیواری به این معناست که به راحتی پاره نمی شود. صرفا در اثر برخورد یک وسیله تیز مثل قیچی ممکن است پاره شود.

*       یکی از نکات دیگری که هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، "گرم کاغذ دیواری" است. این ویژگی، ضخامت کاغذ دیواری را مشخص می کند. هر چه کاغذ دیواری ضخیم تر باشد، کیفیت بهتری دارد و ماندگاری آن بیشتر است. از مقایسه وزن دو رول کاغذ دیواری نیز می توانید به تفاوت ضخامت آنها پی ببرید.

 

۲-    طرح کاغذ دیواری / مدل کاغذ دیواری

خوشبختانه طرح های کاغذ دیواری به قدری زیاد است که هر انتخابی مدنظر داشته باشید، پیدا خواهید کرد.

 

 

انواع کاغذ دیواری از نظر طرح:

*       کاغذ دیواری مدرن: شامل طرح های مدرن و جوان پسند مثل طرح های هندسی یا شکل های انتزاعی است.

*       کاغذ دیواری کلاسیک: کاغذ دیواری های گل دار، داماسک یا طرح های منحنی جز این گروه است.

*       کاغذ دیواری فانتزی: کاغذ دیواری هایی که رنگ های تند و طرح های شلوغ دارند. 

*       کاغذ دیواری ساده و راه راه: کاغذ دیواری که طرح خاصی ندارد یا صرفا راه راه است.

*       کاغذ دیواری سه بعدی: طرح این کاغذ دیواری کاملا برجسته به نظر می رسد و می تواند مدرن یا کلاسیک باشد.

 برای انتخاب مدل کاغذ دیواری باید به سبک مبلمان و پرده توجه کنید. کاغذ دیواری کلاسیک که بیشتر در سالن پذیرایی منازل، هتل ها و تالارها به کار می رود، با مبلمان استیل و پرده های کلاسیک مناسب است. از طرفی کاغذ دیواری سه بعدی و مدرن با مبلمان راحتی یا ساده به کار می رود. قبل از انتخاب طرح کاغذ دیواری، حتما از مشاوره طراح دکوراسیون کمک بگیرید.

 

۳-    رنگ کاغذ دیواری

علاوه بر اینکه رنگ کاغذ دیواری باید با رنگ کف (سرامیک، لمینت، کفپوش)، مبلمان و پرده هماهنگی داشته باشد، میزان نور طبیعی فضا و اندازه آن نقش مهمی در انتخاب رنگ کاغذ دیواری دارد. کاغذ دیواری رنگ تیره را به هیچ وجه نباید در فضای کوچکی که نور کمی دارد به کار برد. همچنین سعی کنید از کاغذ دیواری های تیره رنگ (که معمولا خیلی هم شیک هستند) فقط برای دکور یک دیوار استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت، نورپردازی فضا است. کاغذ دیواری هایی که اکلیل دار و متالیک هستند، با نورپردازی مستقیم روی آن، خیلی زیباتر دیده می شوند. رنگ نور تابینده شده روی کاغذ باید با رنگ کاغذ دیواری هارمونی داشته باشد. به عنوان مثال نور نارنجی برای کاغذ دیواری های کرم و طلایی و نور آبی برای کاغذ دیواری های طوسی و سفید مناسب است.

 

 

 

۴-    اندازه هر رول کاغذ دیواری

هنگام خرید کاغذ دیواری حتما ابعاد هر رول کاغذ دیواری را سوال کنید و تعداد رول مورد نیاز خود را با توجه به آن مشخص کنید. یکی از کارهایی که باید قبل از خرید کاغذدیواری انجام دهید، اندازه گیری ابعاد دیوارهایی است که دوست دارید کاغذ دیواری بچسبانید. برای این منظور طول دیوارهای مورد نظر را اندازه گرفته و در ارتفاع آن ضرب کنید تا مساحت کاغذ دیواری مورد نیاز به دست آید. مساحت را با فروشنده کاغذ دیواری یا طراح خود در میان بگذارید تا تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیازتان را به شما بگوید.

خدمات فروش و پس از فروش کاغذ دیواری

انتظار می رود که فروشگاهی که کاغذ دیواری را از آن تهیه کرده اید، این خدمات را به شما عرضه کند:

 ۱-    مشاوره دکوراسیون داخلی: بعضی اوقات مشاوره دکوراسیون با بازدید محل همراه است که طراح تسلط کافی روی فضا پیدا کند و بهترین راهنمایی خرید کاغذ را ارائه کند. خدمات مشاوره دکوراسیون آرکس کاملا رایگان است.

 ۲-    حمل کاغذ دیواری: بعضی اوقات شما رول های کاغذ دیواری را از فروشگاه تحویل می گیرید که هزینه ای ندارد. اما اگر دوست داشته باشید کاغذ دیواری را در محل نصب دریافت کنید، هزینه حمل از شما گرفته می شود.  

 ۳-    پس گرفتن رول کاغذ دیواری: فروشگاه کاغذ دیواری موظف است رول کاغذ دیواری را که هنوز باز نشده است تا مدتی پس از فروش، پس گرفته و مبلغ آنرا به شما برگرداند.

 ۴ -  نصب کاغذ دیواری: فروشنده کاغذ دیواری به شما نصاب حرفه ای کاغذ دیواری معرفی می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1395 | نظرات ()