نوشته شده توسط : arex

پارکت لمینت ساخت روسیه

یکی از ویژگی های هر کالا از جمله لمینت ساختمان، محل ساخت یا کشور تولید کننده است. در ایران، لمینت های ساخت کشورهای اروپایی مثل هلند، روسیه و بلژیک، لمینت ساخت ترکیه، لمینت چینی و تعدادی برند لمینت ایرانی موجود است که از نظر کیفیت، دوام، زیبایی و تنوع رنگ با هم تفاوت زیادی دارند. در یکی از مقاله های پیشین، درباره پارکت- لمینت های ساخت ترکیه و به خصوص بهترین برند ترکیه ای یعنی "لمینت واریو" صحبت کردیم. در این مقاله پارکت- لمینت روسی را مورد بررسی قرار می دهیم که کیفیتی عالی و ظاهری بسیار زیبا دارد، اما در ایران کمتر شناخته شده است.

 

کیفیت لمینت روسی

همانطور که می دانید کشور پهناور روسیه منابع غنی از جنگل های دست نخورده دارد و یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان چوب در دنیا است. انواع فرآورده های چوب مثل الوار، براده های چوب (که در ساخت لمینت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد) و ورقه های mdf و hdf به وفور در روسیه تولید می شود. به همین دلیل، حتی بسیاری از شرکت های خارجی تولید کننده پارکت و لمینت از فرآورده های چوبی روسیه برای تولید محصولات خود استفاده می کنند یا کارخانه های تولیدی خود را در روسیه بنا می کنند.

در این میان، شرکت های روسی نیز از بهترین تولیدکنندگان لمینت هستند که با استفاده از تکنولوژی بروز و با بهره مندی از مواد اولیه درجه یک، مرغوب ترین لمینت های ساختمان را تولید می کنند.

در ساخت لمینت، براده های چوب به هم فشرده شده (hdf) به کار می رود. ورقه hdf از انواع چوب مختلف ساخته می شود که چوب راش یکی از بهترین آنهاست. چوب راش که در روسیه بیش از هر کشور دیگری وجود دارد، در ساخت مبلمان و سایر لوازم چوبی کاربرد دارد و یکی از بهترین انواع چوب برای استفاده در دکوراسیون داخلی است. به همین دلیل، لمینت روسی از لایه های hdf چوب راش تهیه می شود و بهترین کیفیت را دارد.

علاوه بر نوع چوب به کار رفته، میزان فشردگی لایه hdf نیز در کیفیت لمینت اثرگذار است. hdf مخففhigh  density fiberboard به معنای تخته فیبر بسیار فشرده است. اما میزان فشردگی و مرغوبیت ورقه های اچ-دی-اف با هم متفاوت است. خوشبختانه hdfهای ساخت روسیه فشردگی بالایی دارد و بسیار محکم است.

نکته دیگری که در کیفیت لمینت تاثیر می گذارد، لایه ملامینه روی لمینت است. این لایه روی قسمت اصلی لمینت یعنی hdf قرار می گیرد و رنگ و طرح لمینت را مشخص می کند. مقاومت این لایه در برابر خراش و رطوبت، در تعیین کیفیت لمینت موثر است. لمینت های ساخت روسیه بالاترین ضریب سایشی را دارا است و بیشترین مقاومت را در برابر خش، خراش و رطوبت دارد. ضریب سایشی (Abrivision Class)، مقاومت لایه روی لمینت را در برابر سایش و خراش مشخص می کند که هر چه بالاتر باشد، مقاومت لمینت بیشتر است. در حال حاضر، بیشتر لمینت های موجود در بازار ایران AC4 است. اما لمینت های روسی AC5 است. لمینت ۸ میل کاربرد مسکونی و اداری دارد، ولی از لمینت ۸ میل AC5 در کف فضاهای تجاری مثل بوتیک ها و رستوران ها نیز استفاده میشود.

 

لمینت برند نانو کلیک  Nano Click

یکی از برندهای مشهور لمینت روسیه، "نانو کلیک" است که برند جدیدی است. مشخصات لمینت نانو کلیک:

  • ضخامت ۸ میل (میلیمتر) دارد.
  • دارای بالاترین ضریب سایشی است که همان AC5 است. ضریب سایشی مقاومت لایه روی لمینت را در برابر سایش و خراش مشخص می کند که هر چه بالاتر باشد، مقاومت لمینت بیشتر است. در حال حاضر، بیشتر لمینت های موجود در بازار ایران AC4 است.
  • لایه روی لمینت در برابر آتش سیگار مقاوم است.
  • فشردگی لایه اصلی لمینت که همان hdf است، بسیار بالا است و کمک می کند تا لمینت تحمل فشار بالا را داشته باشد و به هیچ عنوان ترک بر ندارد و زیر فشار خراب نشود.
  • مقاومت آن در برابر رطوبت بیش از سایر لمینت هاست. به طوری که در مناطق شرجی قابل استفاده است.
  • کلیک های لمینت قوی است و قابلیت برداشتن و نصب مجدد دارد.
  • جنس لایه ملامینه روی لمینت به گونه ای است که لکه نمی گیرد و به آسانی تمیز می شود.
  • دوام این لمینت بیش از سایر لمینت هاست و آنگونه که در کاتالوگ مشخصات آن گفته شده، طول عمر حداقل ۳۰ ساله دارد .

لمینت نانو کلیک در ۵ رنگ زیبا ارائه شده است. بیشتر رنگ های این لمینت ساختمان، رنگ های روشن است که نه تنها بروز و مد است، بلکه کاربرد بیشتری در آپارتمان دارد، فضا را بزرگ تر نشان می دهد و نور، بهتر در فضا پخش می شود. یکی از لمینت های برند نانوکلیک، چندرنگ است. در زیر ۵ نمونه لمینت نانوکلیک ساخت روسیه را میبینید:

 

لمینت روسیه ای استخوانی رنگ  پارکت لمینت روسیه ای نسکافه ای   پارکت لمینت سفید ساخت روسیه  لمینت روسی چندرنگ  پارکت لمینت طرح چوب شکلاتی

 

در حال حاضر رنگ های سفید، استخوانی و طوسی ترند اصلی دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهد. به این معنا که کاغذ دیواری و پارکت-لمینت را بیشتر از این رنگ ها انتخاب می کنند. همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، هر دو رنگ استخوانی و سفید در بین لمینت های نانو کلیک وجود دارد.

رنگ های روشن و گرم مثل کرم، خاکی و رنگ چوب روشن نیز در دکوراسیون داخلی زیاد به کار می رود. این رنگ ها که بیشتر در دکور سبک کلاسیک، مینیمال و نئوکلاسیک کاربرد دارد، در منازل ایرانی بیشتر دیده می شود و از تناژهای رنگی محبوب مردم ایران در دکوراسیون است. کرم و خاکی نیز مثل سفید و طوسی از جمله رنگ های خنثی به شمار میرود و این مزیت را دارد که با رنگ های متنوع زیادی هماهنگ است و ست میشود. لمینت رنگ چوب نیز در کلکسیون لمینت نانوکلیک وجود دارد.

لمینت نانوکلیک از جمله لمینت های شیاردار است که کیفیت بهتری نسبت به لمینت های یکدست دارد. لمینت شیاردار به این معناست که شیار باریکی به عمق یک میلیمتر بین قطعات لمینت قرار می گیرد و مساحت کف را بزرگتر نشان می دهد.

همانطور که در تصاویر بالا می بینید، لمینت های نانوکلیک طرح چوب است و رگه هایی در خود دارد. لمینت طرح چوب طبیعی تر از لمینت ساده به نظر می رسد. چراکه ظاهری مثل قطعه های بریده شده چوب دارد.

 

 



:: برچسب‌ها: پارکت , لمینت , کاغذ دیواری , کاغذدیواری , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , پارکت لمینت , لمینت روسی , لمینت ساخت روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

هماهنگی لمینت و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

 

در مقاله های "هارمونی در دکوراسیون داخلی" و "هماهنگی کاغذ دیواری و دکوراسیون"  درباره انتخاب کاغذدیواری مطابق با سبک دکوارسیون و هماهنگ با مبلمان و پرده صحبت شد. این مقاله هماهنگی میان کاغذ دیواری و پارکت-لمینت را مورد بررسی قرار می دهد. کاغذ دیواری و لمینت هر دو از متریال بروز و شیک دکوراسیون داخلی است که این روزها زیاد استفاده می شود و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون ساختمان دارد. از طرفی آنچه در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد، هارمونی رنگ ها و هماهنگی سبک و طرح است که این مساله درباره پارکت-لمینت و کاغذدیواری نیز صدق می کند.

 

انواع طرح و رنگ لمینت

در یکی از مقاله های قبل، درباره طرح و رنگ لمینت صحبت کردیم. خوشبتانه لمینت از این نظر تنوع زیادی دارد و هر سال نیز مدل های جدید به آن اضافه می شود. همانطور که در وبسایت ما نیز می توانید ببینید، لمینت در سه گروه رنگی روشن، تیره و دورنگ طراحی و تولید می شود. هر گروه از رنگ های لمینت بر حسب نقشه و کاربری ساختمان و سلیقه مصرف کننده انتخاب می شود.

طرح های لمینت نیز متنوع است. رایج ترین طرح لمینت، طرح چوب است. بعضی لمینت ها یکدست و ساده و بعضی دیگر رگه دار است. همچنین برخی برندهای لمینت، لمینت های طرح دار به طرح موزاییک یا سنگ و حتی طرح های فانتزی ارائه می کنند.

 

انواع طرح و رنگ کاغذ دیواری

در یکی از مقاله های این وبسایت درباره طرح های اصلی کاغذ دیواری و در مقاله ای دیگر درباره رنگ های رایج کاغذدیواری صحبت کردیم. طرح های اصلی کاغذ دیواری عبارتند از کاغذ دیواری ساده، کلاسیک، راه راه، مدرن، هندسی، طرح سنگ و چوب، طرح مناسب اتاق کودک و کاغذدیواری گل دار. از طرفی، کاغذدیواری تقریبا در تمام رنگ ها تولید می شود. اما رنگ های خنثی مثل سفید، شیری، استخوانی، طوسی روشن و بژ کاربرد بیشتری دارد. کاغذدیواری های تیره مثل کاغذ دیواری زرشکی، مشکی، سورمه ای و دودی نیز کاربرد خاص خود را دارد. کاغذدیواری همچنین به رنگ های روشن و شاد مثل آبی آسمانی، لیمویی، سبز، صورتی و یاسی نیز ارائه می شود که برای اتاق خواب مناسب است. همچنین در بعضی سبک های دکوراسیون داخلی، از کاغذ دیواری به رنگ های تند و شارپ مثل نارنجی، زرد، بنفش، سبز تیره و قرمز تنها روی یک دیوار استفاده می شود.

 

لمینت رنگ روشن با چه رنگ کاغذ دیواری ست می شود؟

لمینت های رنگ روشن پرکاربردترین لمینت است و با انواع مدل های کاغذ دیواری با رنگ های مختلف هماهنگ است. نکته اصلی در انتخاب رنگ کاغذدیواری و لمینت، این است که رنگ های گرم را با هم و رنگ های سرد را نیز با در کنار هم استفاده کنیم. به عنوان مثال لمینت کرم یا شیری رنگ با کاغذ دیواری به رنگ های گرم ست می شود. اما از آنجا که لمینت روشن است، کاغذدیواری می تواند روشن یا تیره باشد. به عنوان مثال، لمینت کرم یا شیری رنگ با کاغذدیواری های بژ، زرد، سبز، طلایی، قهوه ای و شیری استفاده می شود. اما لمینت سفید یا طوسی روشن بهتر است با کاغذ دیواری آبی، صورتی، بنفش یا سورمه ای به کار رود.

پارکت لمینت سفید  پارکت لمینت چوبی

 

لمینت های تیره با چه رنگ کاغذ دیواری به کار می رود؟

اولین نکته ای که در استفاده از لمینت تیره باید در نظر گرفته شود، میزان نور ساختمان و متراژ آن است. چراکه بهتر است لمینت تیره در فضای کوچک یا کم نور به کار نرود. رنگ های تیره لمینت عبارتند از گردویی، فندوقی، جویز و سایر تناژهای قهوه ای. کاغذدیواری هماهنگ با این رنگ های لمینت، کاغذدیواری روشن است. تنها در دکوراسیون مدرن و در شرایط خاص می توان کاغذدیواری و لمینت تیره را با هم استفاده کرد. به عنوان مثال، بعضی اشخاص جوان یا نوجوان دکوراسیون کاملا تیره دوست دارند یا اینکه کاغذدیواری تیره و لمینت تیره در یک فضای خاص مثل تی وی روم (TV Room) به کار می رود.

پارکت لمینت رنگ تیره   پارکت لمینت رنگ شکلاتی

 

لمینت ساده و یکدست با چه مدل کاغذ دیواری به کار می رود؟

لمینت ساده به یک مدل لمینت گفته می شود که تقریبا تک رنگ و یکدست است و طرح روی لمینت، رگه دار نیست. لمینت های ساده همچنین، شیاردار نیست و هیچ شیار بین قطعات لمینت که کنار هم قرار می گیرد، وجود ندارد.

 پارکت لمینت یکدست روشن

 

لمینت دورنگ یا چندرنگ با چه مدل کاغذ دیواری به کار می رود؟

همانطور که در تصاویر می بینید، لمینت های چندرنگ که در آن از چندین رنگ مختلف استفاده شده، فضا را شلوغ میکند. به همین دلیل بهتر است در صورت استفاده از این مدل لمینت، کاغذ دیواری، ساده یا با طرح های ساده تر انتخاب شود. کاغذدیواری که طرحی شلوغ داشته باشد و رنگ های مختلف در آن به کار رفته باشد، با لمینت دورنگ یا چندرنگ هماهنگ نیست.

لمینت دورنگ

 

لمینت طرح چوب رگه دار با چه مدل کاغذ دیواری به کار می رود؟

از آنجا که لمینت یک متریال چوبی به حساب می آید، طرح چوب از رایج ترین مدل های لمینت است. اما در بعضی لمینت های طرح چوب، رگه های چوب مشخص تر است که در این صورت طرح لمینت بیشتر به چشم می آید. چنین لمینتی را می توان درتمام سبک های دکوراسیون استفاده کرد، اما بهتر است با کاغذدیواری های ساده تر یا کاغذ دیواری طرح چوب به کار رود. این مدل لمینت با کاغذ دیواری شلوغ ست نمی شود.

 لمینت طرح چوب

 

لمینت های طرح دار و فانتزی با چه مدل کاغذ دیواری به کار می رود؟

همانطور که در تصاویر زیر میبینید، بعضی لمینت ها با طرح های فانتزی مثل موزاییک، موکت یا کاشی تولید میشود که بیشتر کاربرد تجاری دارد. در فضاهای تجاری مدل و رنگ کاغذدیواری و لمینت بر اساس کاربری فضا انتخاب میشود و قانون مشخصی را نمی توان برای آن در نظر گرفت. به عنوان مثال، ممکن است دکور یک رستوران فست فود یا یک کافی شاپ بسیار شلوغ و با استفاده از رنگ های تند و تیره باشد. در اینصورت میتوان یک نمونه لمینت طرح دار را در کنار کاغذدیواری طرح دار با طرحی شلوغ و رنگ های متضاد گوناگون استفاده کرد.

اما اگر لمینت طرح دار در فضایی غیرتجاری استفاده شود، مطمئنا باید با کاغذ دیواری ساده و روشن به کار رود تا فضا بیش از اندازه شلوغ نشود و آرامش افرادی که در آن هستند، حفظ شود.

لمینت طرح دار  لمینت طرح کنده درخت



:: برچسب‌ها: پارکت , لمینت , کاغذ دیواری , کاغذدیواری , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , پارکت لمینت , شیک ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کفپوش مناسب آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و دکوراسیون داخلی آن مثل کابینت، معمولا بخش زیادی از هزینه دکوراسیون داخلی خانه را به خود اختصاص می دهد. آشپزخانه جایی است که خانم ها روزانه بخشی از وقت خود را در آن می گذرانند. همچنین در کف آشپزخانه آب زیاد میریزد و بعضی مواد غذایی و چربی نیز روی کف می پاشد. به همین دلیل، باید متریالی برای کف آشپزخانه انتخاب شود که به راحتی قابل شستشو باشد و راحتی کسی که در آن مشغول کار است را نیز فراهم کند. خوشبختانه متریال کف متنوع است و سلیقه ها و نیازهای متفاوت را پوشش می دهد. امروزه مرسوم ترین پوشش هایی که در کف ساختمان ها به کار می رود عبارتند از: لمینت ساختمان، کفپوش pvc، سرامیک و سنگ. در گذشته از موکت و پارکت هم استفاده میشد که این روزها طرفدار زیادی ندارد. در این مقاله، به شرایط استفاده و مزایا و معایب به کار بردن سنگ، سرامیک، لمینت و کفپوش پی وی سی در کف آشپزخانه می پردازیم.

 

مزایا و معایب سرامیک و سنگ برای استفاده در کف آشپزخانه

در ساختمانی که سنگ یا سرامیک در کف کار شده است، از همان متریال در آشپزخانه نیز استفاده می شود. سنگ و سرامیک هر دو قابلیت شستشو خوبی دارد و با آب و مواد شوینده مختلف تمیز می شود. اما سنگ زمانی که خیس باشد، لیز می شود و همین ویژگی کاربرد آنرا در آشپزخانه محدود می کند. به همین دلیل، سرامیک نسبت به سنگ برای آشپزخانه بهتر است. روی سرامیک به راحتی می توان آب ریخت و آنرا شستشو کرد.

از دیگر مزایای سرامیک، مقاومت آن در برابر حرارت است. اگر شی داغی روی آن قرار بگیرد یا آتش کبریت با آن برخورد کند، خراب نمی شود.

با اینکه مزایای استفاده از سرامیک در آشپزخانه زیاد است و به همین دلیل نیز زیاد استفاده می شود، اما معایبی نیز دارد. به عنوان مثال، سرامیک و سنگ هر دو سرد و سفت است که این خود ایستادن روی آن برای مدت طولانی را مشکل می کند و به کمر و کف پا فشار وارد می کند. با این حال سرامیک رایج ترین متریال برای کف آشپزخانه است و از سال ها قبل نیز استفاده میشده است.

سنگ سرامیک آشپزخانه   سنگ سرامیک در کف آشپزخانه

 

با چه شرایطی می توان از پارکت-لمینت در کف آشپزخانه استفاده کرد؟ و مزیت آن چیست؟

پارکت-لمینت که به آن لمینت نیز می گویند، از جدیدترین متریال های دکوراسیون داخلی است که در ده سال گذشته استفاده از آن در ایران رو به افزایش بوده است. لمینت فضای ساختمان را گرم و بسیار شیک می کند و تاثیری که در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد، به نسبت هزینه آن بسیار زیاد است. در ساختمان هایی که لمینت در کف کار شده، ممکن است از آن در آشپزخانه نیز استفاده شود.

استفاده از لمینت در آشپزخانه تحت شریط مشخص، مناسب است. اول آنکه، جنس لمینت باید بسیار خوب و باکیفیت باشد. لمینت های ساخت ایران و چین برای کف آشپزخانه مناسب نیست. مقاومت لمینت های مرغوب در برابر رطوبت به مراتب بیشتر از سایر لمینت هاست و به همین دلیل در آشپزخانه تنها می توان از لمینت های باکیفیت استفاده کرد.

شرط دوم در استفاده از لمینت در کف آشپزخانه، رعایت روش شستشوی خاص لمینت است. برای آنکه لمینت دوام طولانی داشته باشد و به مرور خراب نشود، بهتر است روی آن آب ریخته نشود. به همین دلیل، لمینت را باید با تی نمناک تمیز کرد و از ریختن آب زیاد روی آن به منظور شستشو، خودداری کرد. اگر لکه چربی روی لمینت قرار گرفته باشد، می توان یک قطره مایع ظرفشویی روی آن ریخت و سپس با تی نمناک آنرا پاک کرد.

مزیت به کار بردن لمینت در آشپزخانه اول آنست که کف آشپزخانه با سایر قسمت های ساختمان هماهنگی پیدا می کند که این نکته در بیشتر آپارتمان ها که فضای آشپزخانه باز است و از نشیمن دیده می شود، بسیار مهم است. دوم آنکه لمینت خاصیت ارتجاعی دارد. به این معنا که وقتی روی آن بایستید، فشار زیادی به پاها وارد نمی کند که این نکته برای حفظ سلامت کمر و کف پا مهم است.

اگر دو شرط گفته شده رعایت شود، می توان از لمینت در کف آشپزخانه استفاده کرد.

اجرای لمینت در کف آشپزخانه   پارکت لمینت آشپزخانه

 

به کار بردن کفپوش pvc در کف آشپزخانه

کفپوش pvc نیز از کفپوش های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که به دلیل قیمت پایینتری که نسبت به سایر متریال کف دارد، زیاد استفاده می شود. کفپوش پی-وی-سی از جنس نوعی پلاستیک است و به صورت قطعه قطعه با ضخامت دو میلیمتر ارائه می شود. کفپوش با چسب مخصوص روی زمین نصب می شود. کفپوش نیز مانند سایر متریال دکوراسیون داخلی، انواع مختلف با کیفیت متفاوت و تنوع رنگ زیاد دارد و کاربرد اصلی آن در آشپزخانه است.

کفپوش pvc ضد آب است و میتوان برای شستشو روی آن آب ریخت. این ویژگی بزرگترین مزیت کفپوش pvc نسبت به لمینت برای استفاده در کف آشپزخانه است. کفپوش پی وی سی به راحتی تمیز می شود، نصب آن آسان است و نسبت به سایر کفپوش ها ارزان تر است. کاربرد اصلی کفپوش pvc  در ساختمان هایی است که سایر قسمت ها نیز کفپوش پی وی سی یا لمینت کار شده باشد و در آشپزخانه ساختمانی که کف آن سنگ یا سرامیک است، کمتر استفاده می شود. اگر قصد استفاده از کفپوش پی وی سی را در آشپزخانه ساختمانی دارید که کف آن پارکت یا لمینت کار شده، باید رنگ و طرح کفپوش را تا حد امکان نزدیک به پارکت- لمینت انتخاب کنید تا هماهنگی دکوراسیون داخلی حفظ شود. یک طراح داخلی در این شرایط می تواند مشاوره مناسبی به شما بدهد. اگردر تمام خانه کفپوش پی وی سی استفاده شده، در آشپزخانه نیز از همان کفپوش استفاده کنید تا فضا یکدست شود.

بنابراین بر اساس آنچه گفته شد، بهترین پوشش کف آشپزخانه در ساختمانی که کف آن سنگ یا سرامیک کار شده، سرامیک است. برای ساختمانی که در کف آن لمینت به کار رفته، باید بر حسب کیفیت لمینت، کفپوش پی وی سی یا لمینت را برای کف آشپزخانه در نظر گرفت. همچنین در ساختمانی که تمام کف، کفپوش pvc است، باید از همان کفپوش در آشپزخانه استفاده کرد.

 

کفپوش pvc مخصوص آشپزخانه  کفپوش در آشپزخانه



:: برچسب‌ها: آشپزخانه , دکوراسیون داخلی آشپزخانه , کفپوش , کفپوش pvc , کفپوش آشپزخانه , لمینت , پارکت ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

نصب لمینت

بیشتر متریال دکوراسیون داخلی مثل پارکت، لمینت، کفپوش، سرامیک، پرده و کاغذ دیواری نیاز به نصب حرفه ای دارد. به همین دلیل، هنگام خرید این کالاها همواره سوالاتی درباره نصب برای خریدار پیش می آید. در این مقاله قصد داریم به تمام پرسش های مربوط به نصب لمینت پاسخ دهیم. یکی از بزرگترین مزیت های لمینت، نصب آسان و سریع آن است. همچنین، بعضی انواع لمینت که از کیفیت بالایی برخوردارند، قابلیت برداشتن و نصب مجدد دارند. به این معنا که می توان آنرا از یک ساختمان برداشت و در کف ساختمانی دیگر نصب کرد.

 

برای نصب لمینت به چه ابزاری نیاز است؟

خوشبختانه برای نصب لمینت نیاز به چسب نیست که این خود از مزایای لمینت است. قطعات لمینت با چسب روی زمین قرار نمی گیرد. بلکه یک لایه فوم روی زمین قرار گرفته و قطعه های لمینت در کنار هم روی آن گذاشته می شود. فوم یک لایه پلاستیک پولیمری خاص است که روی زمین قرار گرفته و اجازه حرکت قطعات لمینت را نمی دهد. ضخامت فوم از ۱٫۷ سانتیمتر تا ۳ سانتیمتر است. هر چه فوم ضخیم تر باشد، لمینت را بهتر نگه می دارد و طول عمر مفید آنرا بیشتر می کند. یک ویژگی مهم فوم، "سایلنت بودن" آن است. بعضی فوم های موجود در بازار، سایلنت است که این ویژگی کمک می کند تا هنگام راه رفتن، لمینت صدا ندهد. به خریداران لمینت توصیه می شود که از لمینت سایلنت ضخیم برای نصب استفاده کنند که خوشبختانه در ایران با کیفیت مناسب تولید می شود.

در چهار طرف هر قطعه لمینت، شیاری قرار گرفته که به آن کلیک می گویند. نصاب لمینت باید با استفاده از این شیارها، قطعات را در هم قفل کند. معمولا از یک چکش مخصوص برای محکم کردن استفاده می شود. برای نصب لمینت همچنین نیاز به دستگاه برش چوب است. چراکه قطعات لمینت در کناره دیوارها نیاز به برش دارد تا دقیقا اندازه شود.

ابزار نصب لمینت

 

 چه کسی می تواند نصب لمینت را انجام دهد؟

نصب لمینت، حرفه ای است و یک نصاب باتجربه می تواند آنرا انجام دهد. به همین دلیل، خریدار لمینت برای نصب آن باید از یک نصاب کمک بگیرد. علاوه بر این، دستگاه برش چوب معمولا در اختیار خریدار لمینت نیست. بنابراین بهتر است نصب لمینت را به یک نصاب حرفه ای بسپارید.

نصاب حرفه ای لمینت

 

لمینت روی چه سطحی قرار می گیرد؟

خوشبختانه لمینت را می توان روی سطوح زیادی از جمله موزاییک، سرامیک، سنگ، کفپوش pvc وسیمان نصب کرد. البته لمینت روی لمینت یا پارکت نصب نمی شود. اگر کف ساختمان پارکت قدیمی کار شده، ابتدا باید تکه های پارکت برداشته شود. لمینت همچنین روی موکت نصب می شود که در اینصورت برای نصب لمینت نیاز به فوم نیست. موکت مانند یک فوم محکم عمل کرده و حتی دوام لمینت را بیشتر می کند. ویژگی مهمی که کف ساختمان باید داشته باشد، صاف بودن آن است. از آنجا که لمینت روی سطوح با پستی و بلندی نصب نمی شود، اگر کف ساختمان صاف نباشد، قبل از نصب لمینت، باید توسط نصاب زیرسازی شود. اختلاف سطح کف ساختمان باعث می شود که زیر بعضی قطعات لمینت فضای خالی ایجاد شده و لمینت به مرور زمان انحنا پیدا کرده یا ترک بردارد.

لمینت روی چه سطجی نصب میشود؟    سطحی که لمینت روی آن قرار میگیرد

 

نصب لمینت در کدام مرحله از بازسازی ساختمان انجام می شود؟

اگر فقط قصد نصب لمینت را دارید، هر زمان می توانید آنرا انجام دهید. اگر کف ساختمان شرایطی که در بالا گفته شد را دارد، براحتی می توانید لمینت را نصب کنید. اما اگر پروژه دکوراسیون داخلی شما بزرگتر است یا قصد بازسازی ساختمان را دارید، به خاطر داشته باشید که نصب لمینت یکی از آخرین اقداماتی است که انجام می شود. سایر تغییرات دکوراسیون داخلی مثل گچکاری، رنگ، نصب کناف، نصب کابینت، نصب کاغذدیواری و برداشتن هر قسمت از فضای داخلی ساختمان مثل یک دیوار خاص یا یک شومینه، باید قبل از نصب لمینت انجام شود. همچنین اگر قصد دارید در حمام یا سرویس بهداشتی نیز تعمیرات خاصی انجام دهید، بهتر است قبل از نصب لمینت باشد. تنها متریالی که بعد از نصب لمینت اجرا می شود، قرنیز چوبی است که معمولا روز نصب لمینت و توسط نصاب لمینت انجام میشود.

نوسازی ساختمان  بازسازی ساختمان

 

نصب لمینت چقدر زمان می برد؟

نصب لمینت برای یک واحد ساختمانی، نصف روز یا حداکثر یک روز زمان می برد. اگر ساختمان بزرگ و دوطبقه باشد، ممکن است بیش از یک روز وقت ببرد. بنابراین نصب لمینت از سریع ترین اقدامات دکوراسیون داخلی است.

 

هزینه نصب لمینت چقدر است؟

برای اجرای لمینت نیاز به فوم و نصاب حرفه ای است. به همین دلیل باید قیمت فوم و دستمزد نصاب لمینت را به هزینه لمینت اضافه کرد. معمولا فوم به اندازه متراژ کف ساختمان در نظر گرفته می شود که کاملا زیر لمینت را پوشش دهد. قیمت فوم در بازار برای هر مترمربع گفته می شود. همچنین نصاب لمینت نیز دستمزد مشخصی برای نصب لمینت در هر مترمربع دارد. به همین دلیل، هزینه نصب لمینت نیز مثل متریال لمینت بر اساس متراژ مشخص می شود. از آنجا که به مرور زمان قیمت فوم و استاندارد دستمزد نصاب ها تغییر میکند، امکان بیان قیمت مشخص در این مقاله نیست.

 

آیا نصب لمینت صدا یا گرد و غبار ایجاد می کند؟

نصاب هنگام نصب، باید قطعات لمینت را با چکش کنار هم محکم کند که این خود صدا ایجاد می کند. همچنین، برش قطعات لمینت برای قرار دادن در کناره دیوارها نیز صدای زیادی دارد. خوشبختانه در نصب لمینت چسب به کار نمیرود و نیاز به پاک کردن چسب بعد از نصب نیست. اما برش لمینت، گرده چوب تولید می کند که بعد از نصب باید با جاروبرقی، جارو شود.

 

روش نصب لمینت چیست؟

برای نصب لمینت ابتدا در صورت لزوم، زیرسازی لازم در کف ساختمان انجام می شود. سپس لایه فوم روی کف قرار داده شده و قطعات لمینت یکی یکی در کنار هم قرار می گیرد. نصاب با استفاده از شیارهای اطراف قطعات و ضربه آهسته چکش، قطعات را در هم قفل (به اصطلاح کلیک) می کند. در انتهای هر اتاق، فضای باقیمانده بین دیوار و لمینت های نصب شده با تکه های کوچک لمینت پوشش داده می شود که این تکه های کوچک را نصاب با دستگاه برش چوب، میبرد و درست می کند.

روش نصب پارکت لمینت



:: برچسب‌ها: پارکت , لمینت , پارکت لمینت , کفپوش , فوم , فوم سایلنت , نصب کفپوش , نصب لمینت , نصاب ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()