نوشته شده توسط : arex

ترندهای جدید دکوراسیون در سال ۲۰۱۸

 

هر سال جدید با طرح ها و رنگ های مد جدید همراه است. مد دکوراسیون که توسط موسسه های متعدد و طراحان خوش ذوق تعریف می شود، مورد علاقه افراد و خانواده های زیادی است. در این مقاله، به رنگ ها و سبک های مد ۲۰۱۸ می پردازیم و آنچه را که از مد کنار رفته نیز معرفی می کنیم.

رنگ های مد سال ۲۰۱۸

با اینکه بنقش رنگ سال ۲۰۱۸ است، اما چند رنگ و ترکیب رنگی دیگر نیز برای دکوراسیون در نظر گرفته شده که در زیر به آن می پردازیم:

اسطوخودوسی

اسطوخودوسی در واقع یاسی مایل به طوسی است که نسبت به یاسی و بنفش روشن تر و سردتر است. با توجه به اینکه بنفش به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب شده، این تناژ بنفش (اسطوخودوسی) در دکوراسیون کاربرد بیشتری دارد. اسطوخودوسی را می توان در کنار سفید، بژ، شامپاینی و طلایی به کار برد.

   

کنتراست رنگ ها

از دیگر ترندهای دکوراسیون سال ۲۰۱۸، به کار بردن رنگ های متضاد در کنار یکدیگر است که یکی از روش های ترکیب رنگ است. به کار بردن سفید و سیاه، رنگ های مکمل (زرد و بنفش، سبز و قرمز، آبی و نارنجی) یا رنگ های اصلی (زرد، قرمز، آبی) در کنار هم، چند روش ایجاد کنتراست در دکوراسیون است.

طلایی برنجی

همانطور که می دانید، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، رز گلد در دکوراسیون و لوازم تزئینی طرفدار زیادی داشت. ولی در سال ۲۰۱۸، رنگ طلایی برنجی و شامپاینی جای طلایی، نقره ای و رز گلد را گرفته است. تصاویر زیر را ببینید:

      

 

سبک تزئینات دکوری مد ۲۰۱۸

طرح های گرد

اشکال هندسی امروز کاربرد زیادی دارند و یکی از آن ها، شکل هندسی گرد است. می توانید طرح پارچه کوسن مبلمان، کاغذدیواری و قسمتی از پرده را خال خالی انتخاب کنید. همچنین استفاده از لوازم آشپزخانه منحنی شکل، انتخاب خوبی است.

عناصر طبیعی

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون همیشه طرفدار داشته است. دلیل تنوع سنگ های طبیعی و سنگ های آنتیک نیز همین است. در سال ۲۰۱۸، استفاده از عناصر طبیعی ۲۶ درصد افزایش داشته است. انتخاب لوازم و مبلمان چوبی نیز روش دیگری از به کار بردن عناصر طبیعی در خانه است. از عناصر طبیعی در دکور حمام نیز استفاده می شود.

مبل مخملی

پارچه مخمل یکی از مدهای دکوراسیون ۲۰۱۸ است. پارچه مخمل نه تنها شیک و نرم است، بلکه تمام رنگ های آن زیباست. مبلمان مخمل نه تنها در رنگ های خنثی و سرد مثل طوسی، آبی و سورمه ای زیباست، بلکه تنها مبلمانی است که رنگ های گرم آن (مثل خردلی، زرد و قرمز) نیز زیبا و قابل استفاده است.

کاغذ دیواری

در ۱۰ سال گذشته، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، افزایش زیادی داشته است. در سال ۲۰۱۸ نیز، سبک و رنگ های جدید کاغذ دیواری ارائه شده است. رنگ های روشن مثل طوسی و سفید و مدل های ساده کاغذ دیواری در سال ۲۰۱۸ محبوبیت بیشتری دارد. آلبوم های کاغذ دیواری ۲۰۱۸ را در لینک های زیر مشاهده کنید:

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ مدرن سنس

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ آرت دکو

آلبوم کاغذ دیواری جدید ۲۰۱۸ eight

پارکت و لمینت کف

یکی از ترندهای دکوراسیون ۲۰۱۸، پارکت- لمینت است. لمینت کف به دلیل استحکام بالا، طول عمر زیاد و زیبایی و تنوع در طرح و رنگ، کم کم جایگزین سایر متریال کف از جمله سنگ سرامیک می شود. در لینک زیر می توانید انواع مختلف پارکت لمینت را مشاهده کنید:

پارکت لمینت ۲۰۱۸

   

 

گیاهان طبیعی

وجود گیاه در خانه و اتاق خواب فضا را شاداب و هوا را تمیز می کند. وجود گیاهان سبز همچنین تاثیر مثبت و عمیقی بر روحیه افراد دارد و از نظر روان شناسی، انگیزه افراد را افزایش داده و انرژی را بیشتر می کند.  خوشبختانه در سال ۲۰۱۸، استفاده از گیاهان طبیعی در خانه، رو به افزایش است.

طراحی سقف

شما ممکن است استفاده از کاغذ دیواری، نقاشی، گچ بری و یا هر بافت دیگری را برای طراحی سقف منزل خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید توجه به طراحی سقف در سال جاری ۳۱ در صد افزایش یافته است. پس اگر دکوراسیون شما ساده است و رنگ های کمی در آن به کار رفته، می توانید با طراحی سقف به دکوراسیون جانی تازه ببخشید.

 

مدهای دکوراسیونی که در سال ۲۰۱۸ جایی ندارد

تُن های لایت صورتی، کابینت های دو رنگ و لوازم دکوری برنجی همگی قرار است در سال ۲۰۱۸ حرف زیادی در دکوراسیون داشته باشند. اما در برابر آن، برخی مدها هستند که کم کم کنار می رود. با استفاده از نظر برخی متخصصان دکوراسیون، آنچه را که در سال ۲۰۱۸ جایی در دکوراسیون ندارد، معرفی کنیم:

لامپ های کلاسیک

لامپ های طرح دوران ادیسون طی سال های اخیر یکی از بزرگترین مدهای نور پردازی بود. اما طراحان دکوراسیون بر این عقیده هستند که دیگر زمان آن رسیده که استفاده از آنها را کنار بگذاریم. شاید شما هم دوست داشته باشید از وسایل قدیمی که رنگ و بوی کلاسیک به دکوراسیون خانه می دهد، استفاده کنید. اما این مدل لامپ، مخصوصا در فضاهایی مانند کافی شاپ بیش از حد استفاده شده و دیگر زمان آن رسیده که متفاوت شوید.

کانترهای گرانیتی

با اینکه از کانترهای گرانیتی در بیشتر آشپزخانه ها استفاده می شود، اما برخی شروع به استفاده از جایگزین های کم هزینه تر و زیباتر کرده اند. مثل سنگ کوارتز. گرانیت با دوام تر از کوارتز است. اما زیبایی کوارتز را ندارد.

شلف های باز

شلف های باز در عکس عالی است. همچنین اگر در جایی استفاده شود که بسیار مرتب و کم وسیله است، می تواند جذاب باشد. اما در زندگی کاربردی نیست. اولا، لوازمی که در شلف می گذاریم بیشتر از آن است که شلف مرتب باشد. ثانیا، به مرور گرد و خاک روی وسایل داخل شلف می نشیند و نیاز به نظافت دائمی دارد.

رز گلد

رز گلد رنگی زیبا و گرم است. این رنگ در چند سال اخیر بسیار مد بود. ولی استفاده بیش از حد از آن باعث شد در سال جدید کنار گذاشته شود. امسال مردم بیشتر به سمت رنگ های مات و میکس متال رو آورده اند. رنگ های برنزی، برنجی و طلایی برنجی نیز از رنگ های مد ۲۰۱۸ است.

  

استفاده از چوب های قدیمی

گاهی چیزهای خوب نیز کنار گذاشته می شوند. با اینکه احیای چوب های قدیمی و استفاده از آنها در دکوراسیون به نفع محیط زیست است، اما کمی بیش از حد از آن استفاده شده. به همین دلیل، با اینکه وسایل و مبلمان چوبی از ترندهای دکوراسیون ۲۰۱۸ است، اما چوب های قدیمی و پتینه دیگر جایی ندارد.



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری اداری و دکوراسیون دفتر کار

تا به حال در وبسایت کاغذ دیواری آرکس، کاغذ دیواری مخصوص پروژه های مسکونی مانند کاغذ دیواری  پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری اتاق کودک، کاغذ دیواری اتاق نوجوان، کاغذ دیواری دخترانه، کاغذ دیواری پسرانه، کاغذ دیواری پشت تلویزیون و کاغذ دیواری آشپزخانه را بررسی کرده ایم. همچنین مقاله ای درباره کاغذ دیواری های تجاری در سایت گذاشته شده است که کاغذ دیواری های مناسب فروشگاه ها، سالن های آرایش، رستوران ها، هتل ها و کافی شاپ ها را مورد بررسی قرار می دهد.

در این مقاله، کاغذ دیواری های مناسب پروژه های اداری مثل کاغذ دیواری های مخصوص دفتر کار را توضیح می دهیم. همچنین آنچه قبلا در مقاله "گرایش های دکوراسیون دفتر کار در سال ۲۰۱۷" درباره دکوراسیون اداری توضیح داده شد، در این مقاله با جزئیات بیشتر و در نظر گرفتن متریال مختلف دکوراسیون داخلی مانند نورپردازی و پارکت- لمینت آورده می شود.

 

رنگ کاغذ دیواری اداری

دفاتر کاری که در شرکت ها و اداره ها قرار دارد، مکان تمرکز و انجام امور کاری است. همچنین افراد مدت زمان زیادی را در دفتر کار می گذرانند. به همین دلیل، بهتر است دکوراسیون داخلی به گونه ای باشد که آرامش مورد نیاز را فراهم کند. دکوراسیون فضای اداری معمولا آرام، روشن، پرنور و عاری از هر رنگ و طرحی است که موجب حواس پرتی شود. برای این منظور، کاغذ دیواری های اداری رنگ روشن و معمولا از رنگ های خنثی انتخاب می شود.

رنگ های طوسی روشن، سفید، بژ، آبی بسیار روشن، لیمویی، سبز کم رنگ و استخوانی برای دفتر اداری عالی است. کاغذ دیواری های رنگ روشن را می توان با کاغذ دیواری های تیره هماهنگ با آن ست کرد. بدین صورت که معمولا یک دیوار با کاغذ دیواری تیره پوشش داده می شود و روی سایر دیوارها، کاغذ دیواری روشن هماهنگ با آن نصب می شود. دیوار پشت میز کار که دید بیشتری از بیرون از دفتر دارد و در عین حال در مقابل چشم فردی که در داخل دفتر مشغول کار است، نیست، دیواری مناسبی برای نصب کاغذ دیواری تیره تر است.

 

نکته دیگر در انتخاب رنگ کاغذ دیواری برای دفاتر اداری، تم کلی رنگ دکوراسیون دفتر کار است. در هر دکوراسیون، رنگ ها باید هارمونی داشته باشد. اگر مبلمان و تجهیزات اداری قهوه ای تیره، فندوقی یا قهوه ای سوخته است، کاغذ دیواری می تواند شیری رنگ یا بژ باشد. اگر مبلمان و تجهیزات بیشتر به رنگ آلبالویی یا زرشکی است، سفید رنگ خوبی برای کاغذ دیواری است. برای مبلمان آبی و سورمه ای، کاغذ دیواری دفتر را نیز آبی یا سفید انتخاب کنید. ست مبلمان سبز با رنگ کاغذ دیواری لیمویی بسیار روشن و مبلمان سفید با رنگ های مختلف کاغذ دیواری از جمله کاغذ دیواری های ساده سفید ست می شود.

طرح کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

طرح کاغذ دیواری اداری معمولا طرح مدرن، هندسی یا ساده است. همچنین اگر دفتر کار به سبک کلاسیک دیزاین شده باشد، می توان از بعضی کاغذ دیواری های کلاسیک برای دکور آن استفاده کرد. کاغذ دیواری های ساده و مدرن در عین حال که به افراد آرامش می دهد، انرژی لازم برای انجام فعالیت های شغلی را در فضا به وجود می آورد.

کاغذ دیواری ساده فضا را شلوغ نمی کند و به همین جهت می توان از تجهیزات و لوازم دکوری در دفتر استفاده کرد. به علاوه، در فضایی که بیشتر کاغذ دیواری ها ساده است، می توان نقشه های دیواری و تابلو روی دیواری نصب کرد.

نکته جالب و متفاوتی که در اجرای کاغذ دیواری اداری نسبت به کاغذ دیواری منزل وجود دارد، این است که در دکوراسیون منزل معمولا باید هارمونی رنگ و هماهنگی طرح کاغذ دیورای ها در قسمت های مختلف خانه رعایت شود. به عنوان مثال، سبک دکوراسیون و رنگ کاغذ دیواری سالن پذیرایی نمی تواند تفاوت زیادی با قسمت نهارخوری یا لابی داشته باشد. اما در دکوراسیون دفاتر کار، هر اتاق یا قسمت از شرکت می تواند دکوراسیون داخلی و سبک کاغذ دیواری کاملا متفاوتی داشته باشد. چراکه کاربرد فضاهای مختلف داخل شرکت با هم فرق می کند و هر یک از مدیران و کارکنان شرکت، فضای خصوصی و دفتر کار خاص خود را دارد.

در انتخاب طرح کاغذ دیواری دفاتر کار، باید به زمینه فعالیت شرکت یا اداره توجه شود. به عنوان مثال، شرکت های ساختمانی از کاغذ دیواری های طرح بتون و سنگ بزرگ، دفاتر املاک از کاغذ دیواری های طرح ساختمان و فضای شهر، دفاتر وکالت از کاغذ دیواری های مدرن یا راه راه، کلینیک های پزشکی از کاغذ دیواری های روشن آرامش بخش و شرکت های خصوصی از نمونه کاغذ دیواری با طرح مرتبط با زمینه فعالیت خود، استفاده می کنند که کمک می کند دکوراسیون خلاق و خاص شود.

 

دکوراسیون کف: شرکت ها، اداره ها، سازمان ها

اداره ها و شرکت های دولتی و خصوصی مکان های بسیار پر رفت و آمدی است و این نکته باید در انتخاب متریال کف مدنظر قرار گیرید. در ایران بیشتر مکان های اداری و شرکت ها از سرامیک به عنوان متریال دکوراسیون کف استفاده می کنند. سرامیک برحسب کیفیت آن طول عمر متفاوتی دارد، اما بیشتر انواع سرامیک بعد از مدتی ترک بر می دارد.

انتخاب دیگر برای کف سالن اداره ها و شرکت ها، پارکت- لمینت است. پارکت یا لمینت در منازل با دکوراسیون لاکجری طرفدار زیادی دارد. چراکه در کشور ما به دلیل گران بودن چوب و زیبایی و گرمی که چوب در دکوراسیون فضا ایجاد می کند، پارکت- لمینت یک متریال لاکچری دکوراسیون به حساب می آید. می توان از لمینت با ضخامت مناسب و کیفیت مرغوب در مکان های اداری و تجاری نیز استفاده کرد. با اینکه لمینت هشت میلی متری (۸ میل) در خانه ها به کار می رود، لمینت ۱۲ میل برای مکان های اداری پر رفت و آمد طراحی و تولید شده است. لمینت با این ضخامت اگر کیفیت خوبی داشته باشد، تا حدود بیست سال بدون ترک خوردگی و شکستگی دوام دارد.

 

رنگ پارکت و لمینت متنوع و معمولا سفید، بژ، رنگ چوب، قهوه ای، طوسی کمرنگ، کالباسی روشن، آجری و قهوه ای سوخته است. تا چند سال پیش لمینت تیره مانند انواع قهوه ای و رنگ چوب زیاد استفاده می شد. اما از سال ۲۰۱۶ به بعد، رنگ های روشن مانند سفید و بژ رواج زیادی در دکوراسیون پیدا کرده است. یک مزیت استفاده از لمینت رنگ روشن در فضای اداری، بزرگ شدن فضا و امکان استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون است.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی

 

کاغذ دیواری طرح سنگ یکی از انواع کاغذ دیواری سه بعدی است که در چند سال اخیر بسیار مورد علاقه مخاطبان بوده است. این کاغذ دیواری بسیار طبیعی به نظر می رسد و از فاصله چند متری دقیقا مثل سنگ طبیعی دیده می شود. کاغذ دیواری سنگ انواع مختلف دارد و در طرح ها و رنگ های متنوع ارائه می شود. کاربرد کاغذ دیواری سنگ نیز متنوع و گسترده است. در این مقاله به این طرح کاغذ دیواری و انواع و کاربرد آن می پردازیم.

 

انواع طرح کاغذ دیوای سنگ

کاغذ دیواری مدل سنگ جز کاغذ دیواری های طبیعی به حساب می آید و مانند سایر کاغذ دیواری ها دارای رنگ و طرح متنوع است. اکثر کاغذ دیواری های طرح سنگ، سه بعدی است. به این معنا که از فاصله چند متری کاملا برجسته و دقیقا مانند سنگ طبیعی به نظر می رسد. کاغذ دیواری های سه بعدی طرح سنگ در طرح های مختلف مانند انواع سنگ آنتیک، سنگ آنتیک حصیری، سنگ های مربعی شکل، قلوه سنگ، سنگ ویلا و آجر وجود دارد.

از کاغذ دیواری های طرح سنگ آنتیک در دیوار پشت تلویزیون، لابی، نهارخوری، بالای شمینه، ویلا و آشپزخانه به کار می رود. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری سنگ آنتیک را می بینید:

     

کاغذ دیواری با طرح سنگ های بزرگ تر مانند سنگ قلوه و سنگ ویلا بیشتر برای دیوار سالن بزرگ در ویلاها استفاده می شود. چند نمونه در زیر می بینید:

 

همچنین کاغذ دیواری با طرح آجر نیز در گروه کاغذ دیواری سه بعدی سنگ قرار می گیرد که بر حسب سلیقه افراد در منازل و دفاتر اداری استفاده می شود. تصویر چند نمونه کاغذ دیواری طرح آجر را در زیر می بینید:

  

گروه دیگری از کاغذ دیواری های طرح سنگ، سه بعدی نیست و مانند سنگ طبیعی ولی بدون برجستگی به نظر می رسد. این طرح ها شامل کاغذ دیواری سنگ ریزه، سنگ بزرگ تراش داده شده و آجرهای دو بعدی می شود.

 

    

از کاغذ دیواری طرح سنگ در کجا استفاده می شود؟

کاغذ دیواری طرح سنگ یکی از زیباترین مدل های کاغذ دیواری است که به دلیل زیبایی و طبیعی بودن آن، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. این طرح کاغذ دیواری در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری کاربرد خاص خود را دارد.

۱-    دیوار LCD و دیوار پشت تلویزیون

یکی از دیوارهای مناسب برای نصب کاغذ دیواری سنگ، دیوار پشت تلویزیون است. دیواری که LCD  روی آن نصب شده یا میز تلویزیون جلوی آن قرار دارد، گزینه ای عالی برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ به خصوص به رنگ روشن است. این مدل کاغذ دیواری فضا را زنده کرده و به دیوار بعد و عمق می دهد.

۲-    بالای شمینه

در بسیاری از خانه های ایرانی هنوز شومینه های گچی و آجری وجود دارد که اتفاقا نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی فضا دارد. کاغذ دیواری طرح سنگ دکور طبیعی شمینه را حفظ کرده و به دلیل سه بعدی بودن، جلوه آنرا دوچندان می کند. از کاغذ دیواری با طرح سنگ بزرگ و به رنگ های تند و تیره برای این منظور استفاده می شود.

۳-    آشپزخانه

یکی از فضاهایی که دکور کردن آن به شکل طبیعی تاثیر زیادی در زیبایی و ایجاد هیجان محیط دارد، آشپزخانه است. کاربرد کاغذ دیواری در آشپزخانه به طور مفصل در مقاله ای دیگر توضیح داده شده است. در آشپزخانه معمولا دیوار روبروی کابینت ها را که از سینک و اجاق گاز دور است، کاغذ دیواری نصب می کنند. رنگ کاغذ دیواری طرح سنگ در آشپزخانه بستگی به رنگ کابینت ها و کف دارد.

۴-    ویلا

در دکوراسیون داخلی ویلا معمولا سعی می شود از عناصر طبیعی زیاد استفاده شود. پارکت لمینت طرح چوب، دیوارهای سنگی و سقف های چوبی از عناصر رایج معماری داخلی ویلا است. به همین دلیل کاغذ دیواری طرح سنگ نیز بر دیوار ویلا زیبا دیده می شود. ویلا معمولا سقف بلند و سالن بزرگ دارد و به همین دلیل حق انتخاب طرح کاغذ دیواری وسیع است. کاغذ دیواری هایی با طرح سنگ های درشت و با رنگ های مختلف و متضاد گزینه های خوبی برای ویلا است.

۵-    ورودی خانه و پشت جاکفشی و کمد

اکثر خانه ها و آپارتمان های امروزی فضایی مجزا در قسمت ورودی دارند که برای تعویض لباس و قرار دادن کفش است. در این قسمت معمولا یک آینه، کمد و جاکفشی قرار میگیرد. رنگ سفید یا قهوه ای تیره رنگ های متداول برای کمد و جاکفشی است. یک مدل کاغذ دیواری مناسب برای قسمت ورودی کاغذ دیواری طرح سنگ است که از همان ابتدا دید خانه را زیبا و جذاب می کند. بر حسب رنگ کمد، کاغذ دیواری را می توان بسیار روشن یا تیره انتخاب کرد. آنچه مهم است حس طبیعی بودن و سه بعدی بودن دیوارهاست که این نوع کاغذ دیواری بیش از هر طرح کاغذدیواری دیگر آنرا بوجود می آرود.

 

چرا کاغذ دیواری طرح سنگ انتخاب بهتری نسبت به سنگ طبیعی است؟

یکی از توصیه های معماران داخلی به کار بردن کاغذ دیواری طرح سنگ در بسیاری فضاهاست . استفاده از این طرح کاغذدیواری به جای سنگ طبیعی یا سنگ آنتیک دلایل متعددی دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

۱-    نصب آسان کاغذ دیواری

نصب سنگ آنتیک و اساسا هر سنگ طبیعی بر روی دیوار داخلی ساختمان بسیار سخت، زمان بر و پر سروصدا است. سنگ نیاز به برش و چسباندن آن روی دیوار نیاز به چسب بسیار قوی دارد. درحالیکه نصب کاغذ دیواری برای یک دیوار حدود ۲۰ مترمربع، کمتر از یک ساعت وقت می گیرد. نصب کاغذ دیواری صدا یا بو ندارد و حتی می توان آنرا در خانه های مبله که ابزار و وسایل چیده شده است، نصب کرد.

۲-    قیمت کم کاغذ دیواری نسبت به سنگ

مطمئنا هزینه از مواردی است که هر فرد برای انجام دکوراسیون آنرا در نظر می گیرد. هزینه خرید و نصب کاغذ دیواری با بهترین کیفیت کمتر از نصف قسمت سنگ آنتیک است. به همین دلیل استفاده از کاغذ دیواری طرح سنگ به جای سنگ می تواند هزینه های دکوراسیون داخلی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

۳-    امکان تعویض و تغییر کاغذ دیواری

وقتی دیواری از سنگ پوشیده شده است، تعویض آن با سنگ یا نمایی دیگر مستلزم کندن سنگ از روی دیوار است که یک پروژه کوچک ساختمانی به حساب می آید. اما کاغذ دیواری به راحتی قابل جدا کردن از دیوار است و پس از جدا شدن هیچ اثری روی دیوار به جا نمی گذارد و می توان دیوار را رنگ کرد یا کاغذدیواری دیگری روی آن نصب نمود.

۴-    شستشوی آسان کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده کنید، با یک دستمال نمناک و یا اسفنج و مواد شوینده قابل تمیز کردن است. این درحالی است که تمیز کردن سنگ با وجود برجستگی ها و لبه های تیز آن بسیار سخت است.

۵-    امنیت کاغذ دیواری  

نصب سنگ روی دیوار داخل منزل می تواند در مواردی که کودکان در داخل خانه بازی می کنند، خطر ایجاد کند. برخورد سر کودکان به دیوار سنگی ممکن است باعث آسیب دیدگی آنان شود که مطمئنا این خطر با کاغذ دیواری وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

گرایش های طراحی محیط کار درسال ۲۰۱۷

 

گرایش های طراحی در زمینه طراحی داخلی و تجهیزات محیط کار معمولا تغییراتی آهسته دارد و به مرور زمان تغییر می کند. اما در چند سال آینده این تغییرات بسیار سریع و ناگهانی خواهد بود. عوامل مختلفی در تعیین گرایش های طراحی داخلی موثر است که در این مقاله به آن می پردازیم. همچنین ویژگی های طراحی داخلی جدید را که باعث جذب کارمندان بااستعداد و افزایش بهره وری کارمندان در محیط کار می شود، بررسی می کنیم.

طراحی داخلی دفاتر کار در سال ۲۰۱۷ چه تغییراتی خواهد کرد و چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

۱-      بلوغ طراحی دفاتر

با افزایش استارت آپ ها که عمدتا توسط جوانان زیر سال تاسیس و مدیریت می شود، گرایش های طراحی محیط کار باید مطابق سلیقه جوانان باشند. در حال حاضر امکانات ورزشی و تفریحی مانند میز فوتبال دستی، سرسره و میز نوشیدنی های مختلف در شرکت های تازه کار وجود دارد. همچنین شرکت ها علاوه بر ایجاد فضایی مفرح برای کارمندان، سعی می کنند که در طراحی خود آنچه نوع کسب و کار، فرهنگ سازمانی و برند خود را مشخص کنند. 

 

۲-    تجهیزات اداری و بایگانی

در گذشته تجهیزات بایگانی مانند کشوها و قفسه ها صرفا برای نگه داشتن اوراق به کار می رفت. ولی در حال حاضر همین تجهیزات به عنصر طراحی تبدیل شده است و منعکس کننده سبک طراحی است. به عنوان مثال در این طراحی، قفسه ها و میزها برای جدا کردن فضاها هم به کار می رود. همچنین طراحی ها خودمانی تر شده و سبک مینیمالیستی و کشوهای بدون دستگیره رایج تر می شود. 

 

۳-    استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در طراحی

با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که امکان واقعیت مجازی را در اختیار طراحان قرار می دهد، صاحبان شرکت ها می توانند پیش از آغاز پروژه طراحی دفتر و خرید تجهیزات، فضای دکور شده و تجهیز شده دفتر خود را از داخل دوربین گوشی ببینند. این امکان که به آن واقعیت افزوده می گویند، به طور کامل آنچه را قرار است اتفاق بیوفتد، پیش از آغاز کار نشان می دهد. پیشبینی می شود در سال ۲۰۱۷ ده برابر سال گذشته از این تکنولوژی در طراحی داخلی دفاتر استفاده شود. 

۴-    طراحی داده محور

تا چندی پیش طراحی داخلی بر اساس گرایشات رایج، مفروضات و تجربه های شرکت های طراحی انجام میشد. اما وجود تکنولوژی دستگاه های پوشیدنی و داده های بزرگ، شرکت های میتوانند رفتار کارکنان در محیط کار و تعامل آنها با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهند. این تکنولوژی های جدید در واقع یک فیدبک درست و واقعی از تاثیر طراحی دفتر و تجهیزات داخلی آن بر تعامل و کارآیی کارکنان به طراحان می دهند که با استفاده از آن نقاط ضعف را پوشش داده و طراحی را به گونه ای انجام می دهند که کارکنان بیشترین کارآیی و احساس رضایت را در محیط کار داشته باشند. 

۵-    طراحی محیط کار "مقاوم در برابر آینده (Future Proof)"

با پیشرفت مداوم تکنولوژی و تغییرات فرنگ سازمانی، بسیاری از شرکت ها می کوشند محیط کار را انعطاف پذیر کنند. با پیشرفت تکنولوژی مدام مشاغل جدید به وجود می آید که در گذشته وجود نداشت و این مشاغل جدید نیاز به ابزار و تجهیزات جدید دارند. هزینه های مربوط که طراحی و تجهیزات محیط کسب و کار، در جایگاه دوم راه اندازی و نگهداری کسب و کار قرار دارد. به همین دلیل با استفاده از تجهیزات قابل انطباق که که تغییرات و پیشرفت های تکنولوژی روی آن تاثیر نخواهد داشت و به عبارتی "مقاوم در برابر آینده" است، می توان هزینه ها را به طور قابل ملاحظه ای کم کرد. 

 

 ۶-    طراحی مبتنی بر فعالیت

این گرایش ترکیبی از دو عامل دیگر است: نیاز به حفظ حریم خصوصی و طراحی برای افزایش مشارکت. طراحی مبتنی بر فعالیت پیشنهاد می کند که برای انجام فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارد یا برای کارمندانی که کار در فضای بسته را ترجیح می دهند، فضایی مجزا در نظر گرفته شود. این طراحی همچنین فضاهایی را به فعالیت هایی اختصاص می دهد که نیاز به مشارکت کارکنان دارد. استفاده از تجهیزاتی که باعث افزایش مشارکت در محیط کار خواهد شد در سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت. از جمله این تجهیزات پایه های مانیتور است که به شما اجازه می دهد مانیتور خود را بچرخانید و صفحه مانیتور را به دیگران نشان دهید.

 

 ۷-    طراحی برای سلامت

یکی از گرایش های پرطرفدار طراحی در سال ۲۰۱۶، سلامت کارکنان بود. به نظر می رسد این گرایش در سال ۲۰۱۷ رونق بیشتری پیدا کند. استفاده از راه پله ها در محیط کار کمک می کند تا کارکنان را به تحرک بیشتری وادارد. یکی دیگر از این تجهیزات، میزهایی تحت عنوان "نشسته/ایستاده" است که امکان کار در حالت نشسته و ایستاده را به کارکنان می دهد.

 

۸-    طراحی زیست گرایانه

طراحی زیست گرایانه به معنای استفاده از عناصر طبیعی مانند نور طبیعی، گیاهان و متریال طبیعی در طراحی است. استفاده از این عناصر در محیط بسته دفاتر کار، کارآیی را تا ۶ درصد و خلاقیت را تا ۱۵ درصد افزایش می دهد. همچنین استفاده از نور طبیعی روشی هوشمندانه برای آوردن فضای بیرون به داخل دفتر کار است.

چه عواملی باعث بوجود آمدن گرایش های جدید در طراحی می شود؟

۸ موردی که در بالا به آن اشاره شد، جدیدترین گرایش های طراحی محیط کار را در سال ۲۰۱۷ و سالهای بعد از آن مشخص می کند. اما به راستی علت بوجود آمدن این گرایش ها چیست؟ در زیر به سه عامل اصلی اشاره می کنیم:

۱-    وارد شدن نسل جدید نیروی کار

جوانان و حتی نوجوانانی که بعد از سال ۱۹۹۵ به دنیا آمده اند، کم کم وارد شرکت ها و بخصوص استارت آپ ها می شوند. این نسل از نیروی کار از کودکی با تکنولوژی و اینترنت در ارتباط بوده و آنرا عضو جدانشدنی زندگی خود می داند. از طرفی شرکت های نوپا و تکنولوژی محور به شدت به نیروی کار بااستعداد و خلاق نیاز دارند و طراحی محیط کار مطابق با سلیقه جوانان و با تجهیزات تکنولوژی کامل تاثیر زیادی در جذب نیروی کار کارآمد دارد. 

 

 ۲-    پیشرفت های تکنولوژی

استفاده از ابزار و تجهیزات تکنولوژی جدید مانند تجهیزات پوشیدنی و تبلت ها همچنان بر طراحی تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال در محیط های کار تبلت ها کم کم جایگزین لب تاپ ها می شوند. 

۳-    پی بردن شرکت ها به اهمیت طراحی

تحقیقات گروه معماری جنسلر نشان می دهد که طراحی نادرست محیط کار، سالانه ۳۳۰ میلیارد دلار خسارت به کسب و کارهای ایالات متحده وارد می کند. به همین دلیل صاحبان شرکت های بیشتری به تاثیر طراحی محیط کار بر بهره وری سازمان و کارکنان پی می برند.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون و کاغذ دیواری مدرن

 

در یکی از مقاله های این وبسایت درباره دکوراسیون و کاغذ دیواری کلاسیک به عنوان یک سبک قدیمی و همیشگی توضیح دادیم. سبکی که همیشه در همه هنرها مقابل سبک کلاسیک قرار می گیرد، سبک مدرن است. از خیلی جهات سبک مدرن دقیقا متضاد کلاسیک است و از آنجا که مورد توجه و علاقه جوان ها و نوجوان هاست، طرفدار زیادی دارد. در دکوراسیون داخلی یا دکوراسیون منزل، سبک مدرن هزینه ای به مراتب کمتر از دکوراسیون کلاسیک دارد. سبک کلاسیک در خانه های لاکجری و فضاهای بزرگ بیشتر از آپارتمان های کوچک طرفدار دارد. اما دکوراسیون مدرن که با هزینه کمتر و توسط جوان ها پیاده سازی می شود، در آپارتمان و فضاهای کوچک به کار می رود.

 

ویژگی های دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن با ویژگی ها، المان ها و رنگ های خاص خود تعریف می شود. اولین مفهومی که در دکوراسیون مدرن به ذهن می رسد، سادگی است. سادگی به معنای کم کردن لوازم و تجهیزات دکوراسیون نیست، بلکه به معنای برداشتن المان های لاکجری و شلوغ از فضا است. سادگی در دکوراسیون مدرن هرگز نباید آنقدر پررنگ شود که فضا را کسل کننده کند، بلکه دکوراسیون داخلی مدرن فضایی بانشاط، شاد و جذاب ایجاد می کند.

دومین ویژگی دکوراسیون مدرن در منزل، کاربردی بودن آن است. به این معنا که هر یک از لوازم دکوری دارای کاربردی در فضا است. به عنوان مثال، به جای استفاده از مجسمه های سنگی که در که در دکوراسیون کلاسیک و لاکجری استفاده می شود، در دکور مدرن، چراغ مطالعه های بلند و شیک به کار می رود. به همین دلیل در این سبک، هر اتاق بر اساس کاربرد آن دکور می شود.

 

سومین ویژگی دکوراسیون مدرن، استفاده زیاد از لوازم تکنولوژی است . تلویزیون های LDC صاف، DVD Playerهای توکار، چراغ ها و پرده های کنترل شونده از راه دور گزینه های خوبی برای این فضاهاست.

 

استفاده از فضاهای باز در خانه یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون سبک مدرن است. ایجاد این فضاها ممکن است در خانه هایی که اتاق های مجزا دربسته دارد، سخت باشد. ولی آشپزخانه باز (Open)، سالن و لابی که با پارتیشن از هم جدا شده است یا TV Room در فضایی مجزا ولی نه در پشت درهای بسته گزینه های خوبی برای ساخت دکوراسیون مدرن است. یک روش آسان و زیبا برای ایجاد فضاهای مجزا، استفاده از کاغذ دیواری و ست مبلمان متفاوت در قسمت های مختلف سالن است. به این ترتیب هر قسمت از سالن فضای مجزایی پیدا می کند که مطابق با سبک دکوراسیون مدرن است.

آخرین ویژگی که دکوراسیون مدرن دارد، داشتن المان ها یا رنگ خاص خود است. به این معنا که بتوان آن فضا را با آن المان یا رنگ به خاطر آورد. درست کردن دکوراسیون مدرن ساده است و هزینه زیادی ندارد.

 

رنگ و طرح در دکوراسیون مدرن

همانطور که گفته شد، دکوراسیون مدرن باید ساده و در عین حال خاص و به یاد ماندنی باشد. رنگ های طبیعی و خنثی مثل کرم، بژ، سفید، طوسی و مشکی در این سبک زیاد به کار می رود. از طرفی استفاده از رنگ های تند و شاد که به کار بردن آنها در طراحی داخلی کلاسیک تقریبا غیر ممکن است، در این سبک دکوراسیون معمول است. رنگ هایی مثل سورمه ای، سرخابی، قرمز، آبی جوهری و نارنجی از رنگ هایی است که برای زنده کردن فضا و نشاط بخشیدن به آن در دکوراسیون مدرن استفاده می شود. از طرفی رنگ های لاکجری مانند طلایی، یشمی، آبی نفتی، مسی و نخودی کمتر در ترکیب آن به چشم می خورد. به عنوان مثال، ترکیب رنگ های سفید و سیاه یکی از متداول ترین و زیباترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون مدرن است. 

  

دکوراسیون داخلی مدرن مانند معماری سبک مدرن به شدت متکی به خطوط صاف یا اشکال هندسی است. به همین دلیل خطوط و اشکال هندسی در ساخت لوازم دکوری مدرن زیاد به چشم می خورد. از طرفی طراحی مبلمان ساده است و از مبلمان راحتی یا اداری در دکوراسیون مدرن استفاده می شود. پارچه های رومبلی و پرده ها می تواند ساده، راه راه یا شامل اشکال هندسی باشد. استفاده از طرح هایی مانند ابر، بته جقه، ماهی، اشک و گل در این سبک دکوراسیون مرسوم نیست. 

متریال دکوراسیون مدرن

متریال اصلی دکوراسیون پارکت، کاغذ دیواری، لوستر، پرده و مبلمان است. در دکوراسیون مدرن از پارکت لمینت بیش از سنگ و سرامیک استفاده می شود. کف سالن چوبی که با پارکت یا لمینت رنگ چوب روشن یا تیره پوشیده شده است، بیش از سنگ و سرامیک براق می تواند در القا فضای مدرن موثر باشد. پرده ها در این سبک، ساده و با پارچه های رنگ روشن است و مبلمان راحتی یا مینیمال گزینه بسیار خوبی به شمار می رود.  در دکوراسیون مدرن از لوسترهای شیشه ای کلاسیک استفاده نمی شود و بیشتر سادگی و بهره بردن از نقش هندسی مد نظر است. در دکوراسیون مدرن همچنین از کاغذ دیواری های ساده و مدرن زیاد استفاده می شود و در ادامه به آن می پردازیم. 

  

کاغذ دیواری مدرن

در مقاله های "انواع مدل کاغذ دیواری" و "هماهنگی دکوراسیون و کاغذ دیواری" درباره کاغذ دیواری مدرن کمی توضیح داده شده است. در واقع کاغذ دیواری مدل مدرن تنوع بسیار زیادی دارد و شامل طرح ها و رنگ های مختلف است:

۱-    کاغذ دیواری ساده: در سبک دکوراسیون داخلی مدرن که سادگی یک ویژگی اصلی است، کاغذ دیواری ساده زیاد استفاده می شود. کاغذ دیواری ساده را می توان به تنهایی و به همراه کاغذ دیواری های طرح دار به کار برد. رنگ کاغذ دیواری ساده می تواند روشن مانند سفید و استخوانی یا تیره و تند مانند دودی باشد.

       

۲-    کاغذ دیواری با طرح هندسی: کاغذ دیواری هایی که در سبک کوبیسم یا با انواع اشکال هندسی تولید می شود، همگی در گروه کاغذ دیواری های مدرن است. از این مدل کاغذ دیواری ها در دفتر کار، اتاق خواب، سالن، لابی، آشپزخانه و فضاهای تجاری استفاده می شود.

       

۳-    کاغذ دیواری سه بعدی: بیشتر کاغذ دیواری های سه بعدی که یکی از انواع کاغذ دیواری محبوب و پرطرفدار است و کاربردهای زیاد و متنوعی دارد، در گروه کاغذ دیواری های مدرن قرار می گیرند. در مقاله "کاغذ دیواری سه بعدی" به تفصیل درباره کاربرد و طرح این سبک کاغذ دیواری توضیح داده شد.

       

۴-    کاغذ دیواری راه راه: کاغذ دیواری راه راه نیز مانند کاغذ دیواری ساده به تنهایی و در ترکیب با کاغذ دیواری طرح دار به کار می رود و در همه سبک های دکوراسیون می توان آنرا مشاهده نمود. کاغذ دیواری راه راه با رنگ های متضاد از جمله طرح های محبوب کاغذ دیواری مدرن است.  

       

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون منزل با رنگ های خنثی

 

مهمترین عامل در زیبایی دکوراسیون داخلی رنگ های اصلی به کار رفته در آن است. در واقع رنگ دکوراسیون در تعیین سبک و رنگ تمام لوازم دکوری و دکوراسیون تاثیر زیادی دارد. به این معنا که رنگی که به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون در نظر گرفته می شود، رنگ تمام متریال دکوراسیون مانند کاغذ دیواری، پارکت-لمینت، پرده و مبلمان باید با هم هارمونی داشته باشد. در واقع هارمونی رنگ تجهیزات مختلف دکوراسیون است که تم رنگ دکوراسیون منزل را مشخص می کند. در این مقاله به کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون می پردازیم که از رنگ های محبوب و رایج در دکوراسیون منزل است.

 

رنگ های خنثی

در علم رنگ شناسی، به رنگی خنثی گفته می شود که با سایر رنگها هارمونی داشته  باشد و بتوان آنرا به صورت ترکیبی با هر رنگ دیگری به کار برد. رنگ های زرد، آبی و قرمز سه رنگ اصلی به حساب می آیند که سایر رنگ ها از ترکیب آنها بدست می آید. سه رنگ نارنجی، سبز و بنفش که هر کدام از ترکیب فقط دو رنگ اصلی بوجود آمده است، رنگ های مکمل نامیده می شود و اما رنگ های خنثی عبارتند از سفید، مشکی، خاکستری، کرم و قهوه ای. هر کدام از این رنگ ها را می توان با هر رنگ دیگری در دکوراسیون به کار برد و با همه رنگ ها هارمونی دارند. به همین دلیل از این گروه رنگی در فشن و در دکوراسیون زیاد استفاده می شود. از دیگر ویژگی های رنگ های خنثی، همیشگی بودن آن است. این رنگ ها هرگز قدیمی نمی شوند و هر زمان تازگی و جلوه خاص خود را دارند. در ضمن چشم را آزار نمی دهند و خستگی ایجاد نمی کنند. به همین دلیل به رنگ های خنثی، رنگ های همیشگی می گویند.

 

رنگ سفید در دکوراسیون

سفید یکی از رایج ترین و محبوب ترین رنگ ها در دکوراسیون منزل است. فضایی که فقط با رنگ سفید یا بیشتر با رنگ سفید دکور شود، یک دکوراسیون آرام و در عین حال لاکجری ایجاد می کند، فضا را بزرگتر و پرنور تر نشان می دهد و با هر رنگ لوازم دکوری قابل ست شدن است. به همین دلیل رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون مدرن، دکوراسیون کلاسیک، دکور آپارتمان و فضاهای کوچک، دکوراسیون دفاتر کاری و غیره به کار می رود. در زیر دو نمونه دکوراسیون تمام سفید را مشاهده می کنید: 

 

 از طرفی رنگ سفید را می توان با هر رنگ دیگری ترکیب کرد. دکوراسیون سفید و مشکی که فقط از این دو رنگ استفاده می کند، یک دکوراسیون مدرن و شیک است که برای سالن، اتاق خواب و دفاتر کار گزینه فوق العاده ای است. در دکوراسیون سفید و مشکی می توان لوازم دکوری و کوسن های رو مبلی قرمز، سرخابی و بنفش استفاده کرد. در دکوراسیون سفید و سیاه از رنگ خاکستری و پارچه یا کاغذ دیواری راه راه سفید و سیاه نیز زیاد استفاده می شود. سبک دکوراسیون سفید و مشکی عمدتا مدرن است و به همین دلیل از تابلوهای مدرن، مبلمان راحتی، پرده های ساده و کاغذ دیواری طرح مدرن استفاده می شود. به نمونه های زیر نگاه کنید: 

  

  

 

دکوراسیون رنگ کرم (بژ)

رنگ بژ نیز یکی دیگر از رنگ های خنثی است که در دکوراسیون داخلی زیاد استفاده می شود. خانه های ایرانی به دلیل علاقه مردم ایران به دکور لاکجری و شرقی، از این تم رنگی زیاد بهره می برند. تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری در رنگ بژ بسیار زیاد است و تقریبا تمام رنگهای پارکت و لمینت با رنگ بژ هارمونی دارد. در بسیاری موارد، مبلمان و پرده کلاسیک نیز رنگ بژ دارد. با اینکه کرم رنگی خنثی است و با همه رنگها هارمونی دارد، بهترین رنگ ها برای ترکیب با رنگ بژ در دکوراسیون، سفید، استخوانی، طلایی و قهوه ای است. در دکوراسیون رنگ کرم، از کاغذ دیواری های بژ و طلایی، مبلمان استیل یا راحتی با رنگ پارچه کرم و رنگ چوب قهوه ای و پارکت لمینت کرم، رنگ چوب یا قهوه ای استفاده می شود. در این دکوراسیون، چوب نقش مهمی دارد و بهتر است که از لوازم دکوری چوب استفاده شود. بهترین نورپردازی در این سبک دکوراسیون، نورپردازی زرد است و می توان از نور نارنجی نیز به مقدار کم استفاده کرد. نمونه های زیر را نگاه کنید: 

    

دکوراسیون قهوه ای

قهوه ای انواع مختلف و ترکیب های متفاوت دارد. قهوه ای رنگی است که از ترکیب یک رنگ اصلی و رنگ مکمل آن بوجود می آید. ترکیب نارنجی و آبی، قرمز و سبز، زرد و بنفش می تواند رنگ قهوه ای ایجاد کند. بر اساس اینکه کدامیک از این رنگ ها در ترکیب قهوه ای بیشتر به کار رفته باشد، رنگ قهوه ای به دست آمده می تواند متمایل به نارنجی، قرمز، بنفش یا سبز باشد. یکی از زیبایی های دکوراسیون قهوه ای، استفاده از ترکیب های مختلف قهوه ای در دکوراسیون است. همچنین در دکوراسیون قهوه ای از مبلمان و لوازم دکوری چوبی زیاد استفاده می شود که خود زیبایی این دکوراسیون را دو چندان می کند.

در این دکوراسیون کف منزل یا دفتر کار حتما باید با پارکت یا لمینت رنگ چوب پوشیده شود، مبلمان و تخت خواب چوبی باشد و نورپردازی حتما زرد یا نارنجی باشد. رنگ هایی که در دکوراسیون قهوه ای بیشتر به کار می روند عبارتند از: سفید، کرم، قهوه ای، نارنجی، سبز و زرد. 

  

دکوراسیون خاکستری رنگ

خاکستری (طوسی) رنگی خنثی، سرد و بی روح است و به کار بردن آن به عنوان رنگ اصل دکوراسیون به جز در مواردی خاص، گزینه مناسبی نیست. دکوراسیون طوسی با اینکه فضا را آرام کرده و تحمل افراد را در فضا برای مدت طولانی بالا می برد، ممکن است به دلیل سردی بیش از حد نشاط محیط را کم کند. به همین دلیل بهتر است رنگ طوسی با یک رنگ شاد یا تند که با آن تضاد ایجاد می کند، ترکیب شود. ترکیب رنگ طوسی با کرم بسیار روشن، خردلی روشن و سفید ترکیب رنگی بسیار شیک در دکوراسیون ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر است برای کف از پارکت لمینت رنگ چوب روشن، کرم یا سفید استفاده کرد. به علاوه، رنگ هایی که با خاکستری تضاد خوبی ایجاد می کند عبارتند از زرد، سرخابی، بنفش، فیروزه ای، صورتی، قرمز و ارغوانی و بهتر است که از یکی از این رنگ ها به عنوان رنگ مکمل در دکوراسیون طوسی رنگ استفاده شود.

   



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری اتاق نوزاد: کاغذ دیواری سیسمونی

 

اتاق نوزاد یا کودک تازه متولد شده از فضاهایی است که دکوراسیون خاص خود را می طلبد. پدر و مادرها علاقه زیادی به دکور کردن اتاق فرزندانشان دارند. تخت خواب نوزاد و کمد لباس مخصوص همیشه در ست سیسمونی وجود دارد. همچنین کاغذ دیواری کودک، فرش طرح کودک و پرده مخصوص اتاق کودک نیز برای دکوراسیون اتاق نوزاد به کار می رود.

دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک خردسال

دکوراسیون اتاق نوزاد باید به گونه ای باشد که کودک تا سن ۵ سالگی آنرا دوست داشته باشد و از آن لذت ببرد. به همین دلیل در انتخاب رنگ و طرح متریال دکوراسیون و تجهیزات اتاق این نکته در نظر گرفته می شود که "بچه ها زود بزرگ می شوند!" و همه چیز البته به جز تخت نوزاد که برای کودک کوچک می شود، طوری انتخاب شود که تا پنج سالگی مورد استفاده باشد.

در دکوراسیون اتاق نوزاد از رنگ های بسیار روشن و آرام که به رنگ های پاستل (Pastel) معروفند، استفاده می شود. این رنگ ها آرامش مورد نیاز کودک و نیز آرامشی که مادر شبها در اتاق کودک نیاز دارد، فراهم می کند. رنگ های لیمویی، سفید، آبی روشن، صورتی روشن، سبز کاهویی، یاسی، نارنجی و گاهی قرمز در دکور اتاق نوزاد زیاد به کار می رود. عکس زیر چند نمونه رنگ پاستل را نشان می دهد: 

    

 

تجهیزات اتاق نوزاد

تخت نوزاد که تختی کوچک و حفاظ دار است، اولین چیزی است که در دکوراسیون اتاق نوزاد به آن فکر می کنیم. چراکه نوزاد بیشتر ساعت های شبانه روز در خواب است. همچنین یک کمد لباس که ست تخت خواب نوزاد است همیشه وجود دارد. در حال حاضر انواع ست تخت و کمد نوزاد در بازار ارائه می شود و هر سلیقه ای را پوشش می دهد. معمولا یک مبل یا کاناپه و یک میز کوچک در اتاق نوزاد می گذارند تا پدر و مادر هنگام در آغوش گرفتن فرزندشان بتوانند از آن استفاده کنند.

پرده اتاق نوزاد معمولا به رنگ سفید یا یکی از رنگ های پاستل هماهنگ با دکوراسیون اتاق انتخاب می شود. پرده می تواند ساده یا طرح دار باشد. کف اتاق کودک یک تکه فرش یا موکت با طرح کودکانه دارد که با ست تخت و دکوراسیون هماهنگ است. غیر از مواردی که گفته شد، لوستر بچه گانه، چراغ خواب و آباژور نیز در اتاق نوزاد قرار داده می شود. دو نمونه عکس از دکوراسیون اتاق نوزاد را در زیر می بینید: 

 

 

کاغذ دیواری اتاق نوزاد و کودک خردسال

از آنجاییکه کاغذ دیواری متریال بسیار مهمی در دکوراسیون است، نمی توان در دکور اتاق کودک آنرا نادیده گرفت. کاغذ دیواری با طرح و رنگ دادن به دیوار، تاثیر زیادی در زیبایی و شیک شدن دکوراسیون دارد. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی آلبوم کاغذ دیواری کودک وجود دارد که هر کدام از آنها شامل مدل های کاغذ دیواری نوزاد هم می شود.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد زمینه ای به رنگ های روشن و کم رنگ داشته و طرح های آن معمولا از حیوانات اهلی و آرام و شخصیت های دوست داشتنی انیمیشن ها تشکیل شده است. کاغذ دیواری اتاق نوزاد نباید زیاد شلوغ یا پررنگ باشد و باید به سادگی و آرامش دکوراسیون کمک کند. کاغذ دیواری نوزاد شامل چند طرح زیر است که به شکل و رنگ مختلف در آن به کار می رود:

۱-    کاغذ دیواری خال دار: کاغذ دیواری های خال خالی یا خال دار مخصوص اتاق نوزاد است. رنگ زمینه این کاغذ دیواری ها سفید یا رنگ روشن است و خال های آن ممکن است سفید یا رنگی باشد. از این کاغذ دیواری برای دکور دیوار پشت تخت نوزاد و ست کردن آن با یک کاغذ دیواری طرح دار استفاده می شود.

       

۲-    کاغذ دیواری طرح های زیر: یک مدل کاغذ دیواری که برای اتاق نوزاد زیباست، کاغذ دیواری با طرح های زیر و تکرار شونده مانند طرح قلب، گل، ستاره یا حیوانات ریز نقش است. 

         

۳-    کاغذ دیواری طرح ابر: کاغذ دیواری طرح ابر که آسمان را به تصویر می کشد، بسیار زیبا است و آرامش خاصی به اتاق نوزاد می دهد. این مدل کاغذ دیواری نیز در طرح های مختلف ارائه می شود. 

     

۴-    کاغذ دیواری کاراکتر انیمیشن: از انیمیشن ها و کارتون های مورد علاقه کودکان خردسال برای طراحی کاغذ دیواری اتاق نوزاد زیاد الهام گرفته می شود. در زیر چند نمونه را مشاهده می کنید: 

         

رنگ کاغذ دیواری اتاق نوزاد

همانطور که گفته شد، در دکوراسیون اتاق نوزاد از رنگ های پاستل، زیاد استفاده می شود. رنگ کاغذ دیواری هایی که برای نوزاد و کودکان خردسال طراحی می شود، روشن و آرام است. اگر به دنبال کاغذ دیواری پسرانه هستید، از رنگ های سبز کاهویی، سبز چمنی، آبی آسمانی، سفید، لیمویی و طوسی روشن استفاده کنید. اگر کاغذ دیواری دخترانه مد نظرتان است، رنگ های یاسی، لیمویی، سفید، صورتی روشن، کرم، شیری، نارنجی، گلبهی و حتی سبز روشن می تواند انتخاب خوبی باشد. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری رنگ روشن برای دکوراسیون اتاق نوزادان پسر و دختر را مشاهده می کنید: 

کاغذ دیواری پسرانه اتاق نوزاد:

        

  کاغذ دیواری دخترانه اتاق نوزاد:

        

جنس کاغذ دیواری اتاق نوزاد و کودک

در خرید هر چیز و بخصوص متریال دکوراسیون داخلی که باید دوام طولانی داشته باشد، کیفیت کالا اهمیت زیادی دارد. ویژگی کاغذ دیواری های باکیفیت، دوام زیاد، عمر طولانی، مقاومت در برابر خش و پارگی، قابلیت شستشو، مقاومت در برابر نم، نصب آسان، بدون بو بودن و ضد حساسیت بودن است.

تمام این ویژگی ها بخصوص در اتاق کودک اهمیت بیشتری پیدا می کند. چراکه کاغذ دیواری اتاق کودک بیش از سایر کاغذ دیواری ها در معرض کثیفی و پارگی قرار دارد. از طرفی اگر کاغذ دیوای جنس مرغوب نداشته باشد و از مواد بی کیفیت و پی وی سی ضعیف ساخته شده باشد، بوی بدی ایجاد می کند و می تواند برای نوزاد حساسیت زا و خطرناک باشد. به همین دلیل توصیه می شود که کاغذ دیواری اتاق نوزاد حتما از کاغذ دیواری درجه یک با کیفیت بالا انتخاب شود.

 

نصب کاغذ دیواری اتاق نوزاد و کودک

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک مانند نصب سایر کاغذ دیواری ها است و چسبی که پشت آن قرار می گیرد باید کیفیتی عالی داشته باشد تا کاغذ دیواری کاملا به دیوار بچسبد و حداقل تا ۱۰ سال بدون خرابی روی دیوار بماند. نصب کاغذ دیواری اتاق کودک تقریبا ۴ تا ۵ ساعت طول می کشد. چراکه در اتاق نوزاد معمولا یک یا دو رول کاغذ دیواری استفاده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری پسرانه: دکوراسیون و کاغذ دیواری اتاق پسرها

 

یکی از اقداماتی که از ابتدا اعتماد به نفس، استقلال طلبی و خلاقیت کودکان را پرورش می دهد، اختصاص دادن یک اتاق مستقل به او دکور کردن اتاق به صورت بچگانه و مطابق با سلیقه کودک است. آقا پسرها انرژی و کنجکاوی زیادی دارند و داشتن یک اتاق اختصاصی به عنوان محیطی که بتوانند خلاقیت خود را در آن بکار برده و انرژی خود را تخلیه کنند، گزینه خوبی است. دکوراسیون اتاق کودک اساسا باید مطابق با روانشناسی کودک و محیطی برای پرورش استعدادها و توانایی های او باشد.

 

دکوراسیون اتاق پسر

دکوراسیون اتاق پسربچه ها باید طوری باشد که انرژی درونی کودک را تخلیه کند. به همین دلیل در دکوراسیون اتاق کودک علاوه بر رنگ های آبی و سبز که رنگ های اصلی پسربچه هاست، از ترکیب رنگ های تند و شاد زیاد استفاده می شود. اگر کودک به سنی رسیده است که می تواند درباره دکور اتاق نظر بدهد، اعمال نظر او و توجه به سلیقه کودک اهمیت زیادی دارد. چراکه نه تنها خلاقیت و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد، بلکه احساس رضایت خاطر او را نسبت به اتاق شخصیش فراهم می کند.

در دکوراسیون اتاق پسرها از بعضی شخصیت های کارتونی و داستانی زیاد استفاده می شود. بچه ها معمولا با یک یا چند شخصیت کارتونی ارتباط عاطفی برقرار می کنند و دوست دارند آنها را در اتاق خود داشته باشند. علاوه بر شخصیت های کارتونی، تصویر ماشین، هواپیما، توپ ورزشی و قایق نیز برای آقاپسرها جذاب است. در زیر چند نمونه دکوراسیون داخلی پسرانه را مشاهده می کنید:

     

سرویس خواب و کمد

خوشبختانه در حال حاضر نمونه های متعددی از سرویس تخت و کمد برای بچه ها ساخته می شود. انواع تخت خواب شکل ماشین و قایق از این دسته است که بسیار مورد علاقه پسربچه هاست. سرویس خواب همچنین کمد و معمولا میز تحریر ست شده دارد که پکیج دکوراسیون کامل است.

پرده

پرده اتاق کودک با رنگ های شاد و طرح و نقش های کودکانه و فانتزی می تواند بسیار جذاب باشد و به زیبایی اتاق کودک بیافزاید.

سرویس میز و صندلی

اگر کودک در سنی است که به مدرسه می رود، بهتر است یک میز تحریر کوچک در اتاق خود داشته باشد تا بتواند در آنجا با آرامش و در سکوت درس بخواند. میز تحریر نیز می تواند مانند تخت خواب، شکلی فانتزی و رنگی شاد داشته باشد. همچنین می توان دیوار پشت آن را با اشکال و شخصیت های فانتزی دکور کرد. 

کاغذ دیواری پسرانه: کاغذ دیواری اتاق پسرها

در هر دکوراسیون، کاغذ دیواری نقش بسیار مهمی دارد. نصب کاغذ دیواری کودکانه که مطابق با سلیقه کودک باشد، بیشترین تاثیر را در زیبایی اتاق کودک دارد. آلبوم های کاغذ دیواری کودک، شامل طرح های پسرانه و دخترانه است. کاغذ دیواری های پسرانه بیشتر در دو رنگ آبی و سبز ساخته می شود. همچنین از رنگ های لیمویی، زرد و سفید نیز استفاده می شود.

طرح کاغذ دیواری پسرانه شامل طرح های فانتزی از شخصیت های کارتونی و بازی های کامپیوتری و طرح های مورد علاقه پسربچه ها مانند توپ فوتبال، توب بسکتبال، ماشین، هواپیما، کشتی، دوچرخه و بعضی حیوانات مانند دایناسور و خفاش است. بعضی شخصیت های کارتونی مورد علاقه پسرها بت من، باب اسفنجی، ماشین مک کویین، ماریو و اسپایدرمن است که اتفاقا در بسیاری نمونه های کاغذ دیواری حضور دارند: 

 

کاغذ دیواری طرح دار اتاق کودک را با کاغذ دیواری های ساده هماهنگ با آن ست می کنند. کاغذ دیواری های ساده اتاق کودک شامل کاغذ دیواری های خالخالی، کاغذ دیواری های راه راه، کاغذ دیواری های کاملا ساده رنگی و کاغذ دیواری های دارای طرح های بسیار ریز مانند ستاره های کوچک است: 

  

یکی از کاغذدیواری های کودک که به خصوص در اتاق پسربچه ها استفاده می شود، کاغذ دیواری طرح ابر است که آن نیز مدل های مختلف دارد. کاغذ دیواری طرح ابر و آسمان را می توان با یک کاغذ دیواری ساده یا یک کاغذ دیواری طرح دار دیگر ست کرد. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری طرح ابر را مشاهده می کنید: 

     

کاغذ دیواری اتاق نوزاد پسر

یکی از اقداماتی که پدر و مادرها قبل از تولد فرزندشان انجام می دهند، آماده کردن اتاق نوزاد است. دکوراسیون اتاق نوزاد اصول و لوازم خاص خود را دارد. ست خواب و کمد کودک با سلیقه پدر و مادر و بر حسب پسر یا دختر بودن کودک انتخاب می شود. برای پسرها انواع ست تخت خواب به رنگ های مختلف پسرانه وجود دارد. کاغذ دیواری اتاق نوزاد هماهنگ با ست سیسمونی و تجهیزات اتاق انتخاب می شود. برای نوزاد پسر انواع مختلف کاغذ دیواری با رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارد. شخصیت های کارتونی و فانتزی به کار رفته در کاغذ دیواری نوزاد معمولا شخصیت های آرام و دوست داشتنی هستند که هیجان زیادی ندارند. همچنین از طرح های خال، ستاره، ابر، قلب و گل برای کاغذ دیواری اتاق نوزاد پسر زیاد استفاده می شود.

  

یکی از انواع کاغذ دیواری مورد استفاده در اتاق نوزاد، کاغذ دیواری دارای نوار (یا بوردر) است. این نوع کاغذ دیواری یک بدنه اصلی دارد که تمام دیوار را می پوشاند، و نیز یک تکه کاغذ دیواری بوردر با عرض ۱۸ تا ۲۵ سانتیمتر که بالا یا پایین دیوار قرار گرفته و طرح کاغذ دیواری را کامل می کند. 

    

کاغذ دیواری اتاق پسر نوجوان

در حال حاضر هر آلبوم کاغذ دیواری کودک، چند طرح نوجوانانه هم دارد که اکثرا کاغذ دیواری هایی است که برای اتاق پسران نوجوان طراحی شده است. پسران نوجوان به رنگ های تیره به عنوان زمینه کاغذ دیواری علاقه مندند و موسیقی و ورزش از فعالیت های اصلی آنان است. به همین دلیل کاغذ دیواری های نوجوانانه برای آقا پسرها، با رنگ زمینه تیره و طرح هایی مثل موسیقی و ورزش ارائه می شود. کاغذ دیواری پسران نوجوان باید مطابق با سلیقه و نظر خود آنها و هماهنگ با ست دکوراسیون اتاقشان انتخاب شود. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری اتاق پسر نوجوان را مشاهده می کنید: 

   

 

 



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری دخترانه: دکوراسیون اتاق دختر

 

کودکان از سن بسیار پایین سعی در نشان دادن شخصیت خود دارند و دوست دارند که حق انتخاب و تصمیم گیری داشته باشند. یکی از مهمترین اقداماتی که در رشد اعتماد به نفس کودک تاثیر زیادی دارد، آماده کردن یک اتاق مجزا برای او و دکور کردن اتاق به سبک کودکانه و مطابق با سلیقه کودک است. از آنجا که رشد فکری و شخصیتی دختران سریع تر از پسران است، داشتن یک اتاق مجزا با دکوراسیون دخترانه برای دختر خانم های کوچک بیشتر از آقا پسرها اهمیت دارد. در این مقاله دکوراسیون اتاق دختران و به خصوص کاغذ دیواری های دخترانه را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

دکوراسیون اتاق دختر

در مقاله های "روانشناسی دکور اتاق کودک" و "کاغذ دیواری اتاق کودک" درباره المان و جنبه های مختلف دکوراسیون اتاق برای بچه ها صحبت کردیم. دکوراسیون اتاق دختر باید خلاقانه، آرامش بخش، رویایی و متناسب با روحیه دخترانه باشد. رنگ هایی که در دکوراسیون دخترانه به کار می رود، عمدتا رنگ های گرم و پرروح مانند بنفش، نارنجی، صورتی، قرمز و ارغوانی است که با رنگ های ساده و خنثی مثل سفید، لیمویی، یاسی و کرم ترکیب می شود. البته هیچ محدودیتی در رنگ وجود ندارد و بهتر است درباره تم رنگ دکوراسیون خود کودک نظر بدهد. ممکن است دختربچه ای به رنگ آبی یا سبز علاقه داشته باشد که در اینصورت استفاده زیاد از این رنگ ها در دکوراسیون اتاق هیچ مانعی ندارد.

سبک دکوراسیون دخترانه

یکی از سبک های رایج در دیزاین اتاق دختربچه ها و دختران نوجوان، سبک فانتزی است که در آن از کاراکترهای فانتزی و انیمیشن ها زیاد استفاده می شود. کاراکترهای خیالی و کارتونی مورد علاقه دختران، پری دریایی، ملکه برفی، السا، سیندرلا، دلبر، زیبای خفته، مینی ماوس، هلوکیتی، باربی و امثال آن است. این کاراکترها می تواند در کاغذ دیواری دخترانه، روی تخت خواب و پارچه پرده اتاق وجود داشته باشد. دو نمونه دکوراسیون فانتزی اتاق خواب دخترانه مثل دکور هلوکیتی و دکور باب اسفنجی را در زیر میبینید: 

 

 

 

سبک دیگر استفاده از گل و بعضی حیوانات است که دکوری عمومی تر و کلاسیک تر است. درحالیکه نظر بچه ها درباره کاراکتر مورد علاقه شان مرتبا تغییر می کند، طرح های طبیعت، گل، پروانه و قلب ماندگاری بیشتری دارد. این سبک برای دختران نوجوان کاربرد بیشتری دارد. در زیر چند نمونه دکوراسیون دخترانه با سبک کلاسیک را مشاهده می کنید: 

 

المان های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

هر اتاق خوابی که دکوراسیون اصولی دارد، کاغذ دیواری، پرده، تخت خواب، کمد، کتابخانه، لوستر و میز تحریر هماهنگ دارد. به این معنا که تمام لوازم اتاق هماهنگ با یک دیگر و در یک تم رنگ و طرح انتخاب می شود. علاوه بر مواردی که گفته شد، استفاده از کنوپی (پرده بالای تخت) برای بسیاری از دخترخانم ها دوست داشتنی است و به آنها اعتماد به نفس و حس خاص بودن می دهد. همچنین استفاده از تابلوهای مختلف روی دیوار اتاق که مطابق با سلیقه کودک انتخاب شده باشد، به افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس او کمک می کند.

سرویس خواب از مهمترین تجهیزات اتاق خواب است. خوشبختانه در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در سرویس خواب دخترانه برای دختربچه ها و دخترخانم های نوجوان وجود دارد که هر سلیقه ای را پوشش می دهد.

پرده اتاق کودک نیز اهمیت زیادی داشته و در زیبایی دکوراسیون دخترانه تاثیر دارد. پرده را می توانید به رنگ کاغذ دیواری یا رنگی هماهنگ با آن یا مکمل آن انتخاب کنید. همچنین پارچه پرده ممکن است ساده یا دارای طرح های فانتزی و کلاسیک باشد که مطابق با سبک کلی دکوراسیون اتاق و سلیقه کودک انتخاب می شود.

اگر کودک در سن مدرسه است، وجود یک میز تحریر و صندلی در اتاقش واجب است. چراکه مطالعه در اتاق شخصی بازدهی بهتری نسبت به مطالعه در جمع دارد. سرویس میز و صندلی را بهتر است ست سرویس خواب یا هماهنگ با آن انتخاب کنید. همچنین با اینکه در تعدادی از خانه ها یک کتابخانه بزرگ و اصلی وجود دارد، قرار دادن یک کتابخانه مخصوص کودک هر چند کوچک در اتاقش ایده ای فوق العاده است.

کاغذ دیواری دخترانه: کاغذ دیواری اتاق دخترانه

یکی از مهمترین متریال دکوراسیون که به زیبایی فضا کمک می کند، کاغذ دیواری است. این مسئله در اتاق کودک و دکوراسیون دخترانه اهمیت بیشتری دارد. طرح و رنگ کاغذ دیواری های دخترانه متنوع و زیباست و در رده های سنی مختلف برای نوزاد، دختربچه، دختر دانش آموز و دختر نوجوان طرح های مختلفی وجود دارد. کاغذ دیواری دخترانه را می توان از طرح های فانتزی و کارتونی یا از طرح های کلاسیک با المان های دخترانه مانند گل، قلب، پروانه و ستاره انتخاب کرد. در کاغذ دیواری دخترانه معمولا از رنگ های شاد و گرم مانند زرد، صورتی، قرمز، نارنجی، بنفش و یاسی استفاده میشود. البته بعضی کاغذ دیواری های دخترانه نیز به زیبایی از رنگ های آبی و سبز که مورد علاقه بسیاری دخترخانم هاست، استفاده کرده اند.

دختران نوجوان دوست دارند از المان های نوجوانانه مانند موسیقی و انواع ورزش در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنند. طراحان کاغذ دیواری نیز با در نظر گرفتن این نکته، کاغذ دیواری هایی با طرح موسیقی و ورزش به عنوان کاغذ دیواری های نوجوانانه  برای دختران جوان تولید کرده اند:

 

در انتخاب کاغذ دیواری دخترانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

مطمئنا مهمترین عامل در انتخاب کاغذ دیواری، سلیقه کودک است. معمولا برای کودک بالای سه سال، سلیقه کودک را در انتخاب کاغذ دیواری در نظر می گیرند. به همین دلیل حتما نظر کودک خود را محترم شمرده و از آن در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری استفاده کنید.

دومین عامل در انتخاب کاغذ دیواری دخترانه، رنگ کاغذ دیواری و هارمونی آن با رنگ و فضای دکوراسیون اتاق است. بهتر است که در دکوراسیون اتاق کودک بیشتر از دو رنگ اصلی به کار نرود. می توان بعضی وسایل و متریال دکوراسیون را از رنگی متفاوت از دو رنگ اصلی انتخاب کرد تا به فضا روح بدهد. دو رنگ اصلی را می توان از ترکیب یک رنگ شاد دخترانه و یک رنگ خنثی مثل بژ یا سفید انتخاب کرد یا هر دو رنگ را از رنگ های اصلی و فرعی دخترانه مثل "صورتی و بنفش" یا "زرد و نارنجی" در نظر گرفت. در کاغذ دیواری های دخترانه از رنگ های سفید، صورتی، یاسی، بنفش، قرمز، نارنجی و زرد زیاد استفاده می شود. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری دخترانه را که در اتاق کودک دختر به کار رفته است، مشاهده می کنید 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چه مدل و رنگ کاغذ دیواری در سال جدید (۲۰۱۷) مد شده است؟

 

سال جدید مثل همیشه همراه با مد و دیزاین جدید است. همانطور که مد لباس هر سال عوض می شود، دکوراسیون داخلی نیز هر سال با طرح ها و رنگ های جدیدی همراه است. سبک دکوراسیون داخلی سال ۲۰۱۶ بسیار شبیه به سال ۲۰۱۵ بود. کاغذ دیواری های سه بعدی با رنگ های تند و شاد از مدل های بسیار محبوب سال ۲۰۱۶ بود. گرچه هنوز هم از طرح های مدرن و سه بعدی استفاده می شود، ولی سال ۲۰۱۷ با خود نمونه کاغذ دیواری های ساده و رنگ روشن را به همراه داشت. تمرکز این مقاله بیشتر روی سبک دکوراسیون، طرح کاغذ دیواری و رنگ های استفاده شده در دکوراسیون در سال ۲۰۱۷ است.

 

سبک دکوراسیون سال ۲۰۱۷

بین سبک های مختلف دکوراسیون، سبک ساده که فضای خالی زیادی داشته باشد، در سال جدید بسیار پرطرفدار است. در دکوراسیون ساده که از رنگ های روشن و فضاهای خالی استفاده می شود، پارکت لمینت رنگ روشن (مثل طوسی روشن، بژ روشن، کالباسی روشن، سفید)، کاغذ دیواری رنگ روشن (سفید، بژ، آبی روشن، سبز کاهویی روشن، طوسی بسیار روشن)، اکسسوار و لوازم دکوری به تعداد کم، پرده های روشن با طرح ساده و مبلمان چوبی با روکش رنگ روشن استفاده می شود.

در کنار دکوراسیون داخلی ساده، دکوراسیون سبک کلاسیک نیز دوباره دارد جای خود را پیدا می کند. سبک کلاسیک یک سبک همیشگی است که هرگز از مد کنار نمی رود. بلکه چند صد سال است که در هنرهای مختلف از آن استفاده می شود. با این حال در چند سال اخیر دکوراسیون کلاسیک بیشتر به عنوان یک سبک لاکجری در خانه های بزرگ استفاده می شد و در آپارتمان های کوچک بیشتر سبک مدرن مورد توجه بود. ولی در سال جدید کاغذ دیواری و پرده های طرح کلاسیک کم کم به خانه های کوچک و آپارتمان ها نیز راه پیدا کرده است. در سبک کلاسیک بیشتر از رنگ های روشن و طبیعی (Natural) استفاده می شود. به همین دلیل پارکت، کاغذ دیواری، مبلمان و پرده همگی به رنگ روشن و با طرح کلاسیک است.

کاغذ دیواری ساده

همانطور که احتمالا می دانید، کاغذ دیواری های ساده در خود بافت دارند و طرح بافت آنها متنوع است. بافت درون کاغذ دیواری ساده را باید با کاغذ دیواری طرح دار مخصوص آن ست کرد. به این معنا که اگر مثلا کاغذ دیواری طرح دار، طرح های موج دار عمودی دارد، کاغذ دیواری ساده را نیز با طرح موج خیلی ظریف انتخاب می کنند. این کاربرد کاغذ دیواری ساده که ست کردن آن با کاغذدیواری طرح دار است، همیشه وجود داشته و کاربرد جدیدی نیست. منظور از مد شدن کاغذ دیواری ساده در سال ۲۰۱۷، استفاده از آن به عنوان کاغذ دیواری اصلی است. به همین منظور آلبوم های کاغذ دیواری جدید هر کدام تعداد زیادی طرح ساده با رنگ های مختلف و عمدتا روشن دارند که بافت های متفاوت داشته و برای دکوراسیون سالن، اتاق خواب، لابی، دفتر کار و فضاهای تجاری مناسب است.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک که سالهاست در طراحی کاغذ دیواری وجود داشته و تا به امروز برای طراحی فضاهای لاکجری استفاده می شده است، در حال حاضر دوباره به گروه کاغذ دیواری های محبوب پیوسته و استفاده دوباره از آن، متداول شده است. در بین کاغذ دیواری های سبک کلاسیک آنهایی که طراحی خلوت تری دارد، بهتر و محبوب تر است. کاغذ دیواری مدل داماسک (داماس) با نقش پراکنده و نسبتا خلوت جدیدترین کاغذ دیواری کلاسیک است که از آغاز سال ۲۰۱۷ طرفدار زیادی پیدا کرده است. طرح داماسک می تواند کوچک یا بزرگ باشد، ولی آنچه اهمیت دارد فاصله نسبتا زیاد بین طرح ها است. در زیر دو نمونه کاغذ دیواری داماسک را با طرح های پراکنده و رنگ روشن مشاهده می کنید که مطابق با آخرین مد کاغذ دیواری کلاسیک است:

 

 

تعداد زیادی از کاغذ دیواری های داماسک طرح شلوغی دارند. این کاغذ دیواری ها البته با ترکیب کاغذ دیواری های ساده برای سالن پذیرایی زیبا می شود، ولی نمی توان آنها را در آپارتمان های کوچک یا سالن های کوچک استفاده کرد. در زیر چند نمونه از این طرح کاغذ دیواری را مشاهده می کنید:

 

 

پارکت لمینت مد سال ۲۰۱۷

هر سال که می گذرد، پارکت لمینت بیشتر جای خود را در خانه ها باز می کند. علت استفاده از پارکت لمینت زیبایی، نگهداری آسان و گرمی است که در فضا ایجاد می کند. تا سال ۲۰۱۵ بیشتر از پارکت لمینت رنگ تیره مثل رنگ چوب قهوه ای در دکوراسیون استفاده می شد. ولی از سال ۲۰۱۶، رنگ های روشن تر کم کم محبوبیت پیدا کرد. در سال جدید، استفاده از پارکت لمینت تیره تقریبا منسوخ شده است. تعداد رنگ های لمینت روشن تنوع بیشتری پیدا کرده و حق انتخاب بیشتری به افراد می دهد.

پارکت لمینت رنگ روشن فضا را بزرگتر نشان می دهد و در روشن شدن فضای دکوراسیون تاثیر بسزایی دارد. چراکه نور را بیشتر بازتاب می دهد و همین ویژگی است که باعث بزرگ شدن محیط می شود. از طرفی برخلاف تصور عموم، لمینت رنگ روشن بیشتر از لمینت تیره کثیف نمی شود. بلکه کثیفی و لک به یک اندازه روی لمینت رنگ تیره و روشن خود را نشان می دهد. بخصوص زمانی که لمینت در منزل استفاده می شود و رفت و آمد روی آن بدون کفش است، پارکت لمینت به ندرت کثیف می شود و کثیفی را کمتر از سرامیک و سنگ و فرش نشان می دهد. در مقاله "پارکت-لمینت"، طریقه شستشو و نگهداری از لمینت توضیح داده شده است.

 

رنگ های روشن پارکت لمینت

خوشبختانه در کاتالوگ های پارکت لمینت جدید، تنوع رنگ روشن زیاد است و حق انتخاب شما را بیشتر می کند. در زیر لیستی از رنگ های روشن رایج لمینت آورده شده است:

۱-      سفید مایل به شیری

۲-      بژ بسیار روشن

۳-      بژ روشن

۴-      طوسی بسیار روشن

۵-      بژ مایل به طوسی

۶-      بژ مایل به کالباسی

۷-      رنگ چوب روشن

توجه داشته باشید که این رنگ ها هر کدام تنوع زیادی دارد و طرح چوب داخل آن متفاوت است. رنگ پارکت لمینت باید با رنگ کاغذ دیواری و سایر متریال دکوراسیون هارمونی داشته باشد. همچنین بهتر است که رنگ قرنیز هماهنگ با رنگ پارکت و بسیار نزدیک به آن انتخاب شود.



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1395 | نظرات ()