نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری پوستری را در کجا به کار ببریم؟


یکی از انواع طرح های کاغذ دیواری که طرفدار زیادی دارد، کاغذ دیواری پوستری است. این کاغذ دیواری معمولا یک تصویر بزرگ را در بر دارد و بر روی فقط یک دیوار قرار میگیرد. بهتر است از کاغذ دیواری پوستری در فضای بزرگ استفاده شود و بر روی دیواری قرار بگیرد که حداقل 4 متر طول دارد.


کاغذ دیواری پوستری در پذیرایی منازل، لابی هتل ها و فروشگاه ها کاربرد دارد. اگر از تصویر یک منظره بر روی کاغذ دیواری استفاده می کنید، بهتر است کاغذ دیواری را در فضایی قرار دهید که وقت زیادی را در آن نمی گذرانید. چراکه مناظر (مانند ساحل، دریا، درختان جنگل) خیلی زود خسته کننده می شوند. ولی کاغذ دیواری های پوستری که نقش کمی دارند و بیشتر فضای آن خالی است، را می توان در پذیرایی و مکان های پر رفت و آمد هم بکار برد.

از کاغذ دیواری های پوستری با طرح تک گل درشت در اتاق خواب هم استفاده می شود. با استفاده از نورپردازی قشنگ می توان نمود آنرا چندین برابر کرد.

به خاطر داشته باشید که یکی از مزایای کاغذ دیواری پوستری این است که طبق سفارش شما هر عکسی که بخواهید ساخته می شود و نباید بین چند طرح موجود انتخاب کنید. البته قیمت کاغذ دیواری پوستری بیشتر از سایر انواع کاغذ دیواری است و به صورت متر مربع محاسبه می شود. 

 

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

هر کدام از انواع طرح و رنگ کاغذ دیواری را در کجا به کار ببریم؟


وقتی تصمیم می گیرید از کاغذ دیواری برای دکور دیوار استفاده کنید، انتخاب های متعدد و متنوعی در اختیار شما قرار میگیرد. کاغذ دیواری ها در رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می شود. هر رنگ و طرح کاغذ دیواری می تواند فضایی رمانتیک، مدرن، کلاسیک، زنانه، مردانه یا آرام ایجاد کند.


کاغذ دیواری ساده رنگی:
از رنگ های آرام کاغذ دیواری برای دکور فضاهای کوچک استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواریهای ساده با رنگ روشن، فضای بزرگ را سرد می کند. کاغذ دیواری های ساده با رنگهای تند مثل صورتی یا سبز پررنگ برای دکور دیوار اتاق های بزرگ مناسب است. البته باید در استفاده از این کاغذ دیواری دقت کرد. چرا که بکار بردن رنگ های شاد و پررنگ در چهار طرف اتاق ممکن است پس از مدت کوتاهی خسته کننده شود.

کاغذ دیواری طرح دار:
کاغذ دیواری هایی که طرح های الهام گرفته از چوب، سنگ، مخمل یا پارچه هستند، برای دکور پذیرایی و لابی به کار می رود. چرا که معمولا طرحی لوکس و شیک دارند. همچنین طرح های کلاسیک بیشتر برای پذیرایی و لابی مناسب است.

اجرای کاغذ دیواری سه بعدی- کاغذ دیواری آرکس

 

کاغذ دیواری گل دار:
از طرح های گلدار کاغذ دیواری بیشتر برای اتاق خواب استفاده کنید. کاغذ دیواری های گلدار در عین زیبایی، فضایی گرم و آرامش بخش ایجاد می کنند. از طرح های گلدار کاغذ دیواری بعضا برای دکور نشیمن نیز استفاده می شود. اگر بتوان مبلمان راحتی نشیمن را با تم رنگ کاغذ دیواری ست کرد، کاغذ دیواری گلدار برای نشیمن انتخاب خوبی است. 

 

طرح های کاغذ دیواری آرکس 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای فضای خود را محاسبه کنیم؟


یکی از سوالات متداول هنگام خرید کاغذ دیواری، حجم مورد نیاز کاغذ است. در اغلب موارد فروشنگان کاغذ دیواری کمک زیادی در تعیین حجم کاغذ مورد نیاز می کنند. اما شما می توانید با انجام چند اندازه گیری  و محاسبه ساده، تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود را حساب کنید. برای این منظور اقدامات زیر را انجام دهید:


1. تصمیم بگیرید که کدام کاغذ دیواری برای چه دیوارهایی به کار می رود.

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق کودک، کاغذ دیواری کودک، کاغذ دیواری پوستری، کاغذ دیواری اداری، کاغذ دیواری شیک، کاغذ دیواری جدید، کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری کلاسیک، نصب کاغذ دیواری


2. ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که قرنیزها و رابیس سقف (سقف کاذب) در اندازه گیری حساب نمی شود.
3. عرض دیوارهای مورد نظر یک کاغذ دیواری را اندازه گیری کنید و اندازه ها را با هم جمع بزنید.
4. اندازه ارتفاع دیوار را در مجموع عرض دیوار ضرب کنید: عدد بدست آمده مساحتی است که قرار است با کاغذ دیواری مورد نظر پوشش داده شود.

5. مساحت هر رول کاغذ دیواری را از فروشنده کاغذ جویا شوید. (اندازه هر رول بر روی آن یا در آلبوم کاغذ دیواری نوشته شده است).
6. مساحت بدست آمده برای دیوار را بر مساحت یک رول کاغذ دیواری تقسیم کنید. 
7. عدد بدست آمده را به بالا گرد کنید به طوری که یک عدد صحیح کامل بدست آید. به عنوان مثال اگر عدد بدست آمده 3.76 است، تعدد رول مورد نیاز شما 4 است.
8. نگران میزان اضافه رول نباشید. در بسیاری موارد میزان کاغذ اضافه برای بعضی حاشیه ها یا ایجاد تطابق بین رولهای کاغذ دیواری به کار میرود. در هر صورت مقدار کاغذ دیواری اضافه را نگهداری کنید تا در صورت خرابی یا پارگی کاغذ، در آینده استفاده شود.

 

نکته: کاغذ دیواری های آرکس در ابعاد 5 مترمربع و 16.5 متر مربع ارائه شده اند. در صورت انتخاب هر طرح کاغذ دیواری به ابعاد رول آن توجه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 چرا کاغذ دیواری؟

شاید تا چند سال پیش استفاده از کاغذ دیواری در دکور منازل خیلی مرسوم نبود و اغلب ما کاغذ دیواری را کالایی قدیمی در دکوراسیون داخلی حساب می کردیم. ولی در چند سال اخیر با ورودکاغذ دیواری های بسیار شیک و لوکس، استفاده از آن به عنوان یک کالای لوکس دکوراسیون در همه جای دنیا مرسوم شده است.
کاغذ دیواری تغییراتی در طرح و ظاهر دیوار ایجاد می کند که رنگ به هیچ وجه نمی تواند آنرا بوجود آورد. بر خلاف رنگ، کاغذ دیواری نقش و نگار برجسته دارد، از مخمل، اکلیل و بعضا نگین در دیزاین آن استفاده شده است و طرح های کاغذ دیواری سه بعدی جلوه خاصی به فضا می دهد. در ساخت کاغذ دیواری از متریال مختلف استفاده می شود و روکش وینیل آن قابلیت شستشو و ضد دوده بودن را به آن می دهد.

علاوه بر تنوع بسیار بسیار زیادی که طرح ها و رنگ های کاغذ دیواری دارد و زیبایی  خاصی که در فضا ایجاد میکند، ماندگاری آن بسیار بیشتر از رنگ و دیوارپوش های دیگر است. برخلاف رنگ، کاغذ اصلا دوده نمیگیرد و رنگ آن عوض نمی شود. پارگی و خرابی کاغذ دیواری به مراتب کمتر از رنگ است و در صورت کثیف شدن با ماژیک، خودکار یا رنگ، می توان آنرا با آب و مواد شوینده (تاید، ریکا، صابون، وایتکس) شست.
هزینه کاغذ دیواری به نسبت دوام آن مناسب است و به نسبت تغییرات ظاهری و بصری که در دکوراسیون ایجاد میکند، مقرون به صرفه تر از بسیاری کالاهای دکوراسیون دیگر است.

 

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 کاغذ دیواری های آرکس تماما ویژگی های زیر را دار هستند که در بیش از 3000 طرح ارائه می شوند:

  •  صد در صد قابل شستشو
  •  ضد دوده و غبار
  •  عایق حرارت و صدا
  • PVC با روکش وینیل
  •  ضد حساسیت
  •  سازگار با محیط زیست
  •  کاغذ دیواری های سه بعدی؛ برجسته و اکلیل دار


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه خودمان کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب کنیم؟

اطمینان می دهیم که این کار نه تنها سخت نیست بلکه بسیار سرگرم کننده است. فقط تنها نمیتوانید انجامش دهید، کنارتان دوستی داشته باشید که به شما در این کار کمک کند. در این صورت از پس رول های بزرگ و چسب زدن بر خواهید آمد. آرامشتان را حظ کنید، شما قادرید همانگونه که در نظر دارید کار را به انجام برسانید و در نهایت یک کار جذاب خواهید داشت. در اینجا لوازم و راه کارهای مورد نیازتان را مطرح میکنیم:

گام اول: 
تمام سطوح دیوار را با سمباده و پر کننده های مناسب صاف و صیقلی نمایید. سپس یک لایه از آماده کننده روی دیوار بمالید. یک میز بزرگ برای برش کاغذ ها در نظر بگیرید البته برش کاغذ را روی زمین صاف هم میتوانید انجام دهید، اما روی میز مسلط تر خواهید بود. از تمییز بودن دستهایتان هم مطمئن شوید .

کاغذ دیواری ارزان و مدرن

 

 

گام چهارم : 
از چسب داشتن کل سطح پشت کاغذ دیواری مطمئن شوید. برخی از کاغذ دیواری ها خودشان از قبل چسب دارند پس دیگر نیازی به چسب کاری ندارند و آماده ی نصب پس از برش هستند.


گام پنجم :
کاغذ دیواری را به روی دیوار بکشید. از بالا به پایین و آرام و نرم به کمک یک کاردک چوبی کاغذ دیواری را بر روی دیوار فیکس کنید و مراقب باشید حتما صاف و بدون حباب نصب شود. در تمام این مدت دوستتان باید سر دیگر کاغذ دیواری را از پایین نگه دارد تا شما تسلط کافی داشته باشید.

 

 گام ششم :

زمانیکه اولین ردیف را نصب کردید، 10 تا 15 دقیقه وقت داری تا جای کاغذ دیواری را فیکس و مرتب کنید و لبه ها را کاملا چک کنید.


گام هفتم :
به ترتیب و به همان روش که اولین ردیف را نصب کردید مابقی را نیز نصب کنید و به قرار کرفتن گل ها در کنار هم دقت کنید. در پایان از یک اسفنج نرم تمییز و نمدار برای پاک کردن چسب هایی که از بین درزها بیرون آمده اند استفاده کنید.

 

مقاله های مرتبط:

شرایط نصب کاغذ دیواری

زمان نصب کاغذ دیواری

 

 

 

 

 


گام دوم : 
اگر تمام دیوار را کاغذ دیواری می کنید، کاغذ ها را پهن کنید و 5 سانتیمتر بیشتر از اندازه ارتفا ع برش دهید. حتما صاف ببرید. کاغذ دیواری هایی که برش میدهید به ترتیب کنار هم قرار دهید تا مطمئن شوید گل ها درست در کنار هم قرار گرفته اند. منظم و مرتب پشت کاغذ دیواری ها را چسب کاغذدیواری بزنید، این چسبها را میتوانید از فروشگاههای لوازم ساختمانی تهیه نمایید. از تیغ تیز یا cutter برای برش استفاده کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه با کاغذ دیواری لوازم دکوری درست کنیم؟

 

در مقاله "تکه های کاغذ دیواری"، راه هایی برای استفاده از تکه های باقیمانده کاغذ دیواری را عنوان کردیم. در اینجا می خواهیم ایده هایی برای استفاده بهینه از تکه های کوچک کاغذ دیواری را مطرح کنیم.

1- درست کردن تابلو با کاغذ دیواری:

اگر کاغذ دیواری دارید که نقش و نگار آن ریز و زیبا است، می توانید یک تکه از آن (به شکل مربع، مستطیل یا دایره) ببرید و با استفاده از چسب کاغذ بر روی تکه ای مقوای صاف بچسبانید. سپس مقوا را در قاب زیبایی قرار داده و به دیوار بزنید. وقتی بخشی از سالن یا اتاق را با کاغذ دیواری طرح دار و دیوارهای دیگر را با کاغذ دیواری ساده دکور کرده ایم، بهتر مکان برای قرار دادن تابلوی درست شده دیوار با کاغذ دیواری ساده است. با این کار عملا تابلوی کاغذ دیواری را با قسمت هایی از سالن که با همان کاغذ دیواری تزیین شده است، ست می کنیم.

 

مقاله مرتبط:

دکوراسیون اتاق با تکه های کاغذ دیواری

تابلویی از کاغذ دیواری

 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه کاغذ دیواری ر از دیوار جدا کنیم؟

با توجه به اینکه جدا کردن کاغذ دیواری همیشه کاری دشوار به نظر میرسد، تصمیم گرفتیم راه حل های آسان جهت انجام آن را در این مقاله ارائه کنیم. آسان ترین و مناسب ترین راهی که تا کنون صورت گرفته است استفاده از مواد شیمیایی است که این مخلوط شیمیایی به روی کاغذ دیواری اسپری میشود و به جدا شدن راحت تر کاغذ دیواری کمک می کند.

اینکه از چه مواد و شیوه ای برای کندن کاغذ دیواری استفاده کنید بستگی به نوع کاغذ دیواری شما دارد. بعضی کاغذ دیواری ها بدون استفاده از مواد خاص به راحتی از دیوار کنده میشوند، در صورتیکه برخی دیگر به محلولهای مخصوص کندن کاغذ نیازمندند. استفاده از بخار شوی آنطور که به نظر می آید مناسب نیست. چرا که ممکن است باعث سوختگی پوست دست شود. به همین دلیل استفاده از بخارشوی فقط به افرادی که تجربه آن را دارند توصیه می شود.

به جای بخارشوی محلول شیمیایی پیشنهاد شده است که با آب ترکیب می گردد. این محلول ماده چسبنده پشت کاغذ دیواری را حل میکند، و کار را جهت کندن کاغذ دیواری آسان می کند. قبل از شروع، لوازم مورد نیاز را آماده کنید و آماده سازی های اساسی را انجام دهید. لوازمی که نیاز دارید شامل یک یا دو کارد پهن، یک نرده بان، ابزار اندازه گیری و یک آبپاش کشاورزی است.

شما به یک صفحه ی پلاستیکی و یا پارچه  کهنه و خشک جهت پوشاندن فرش ها و موکت ها و کف نیاز خواهید داشت. کف زمین را بپوشانید و حالا محلول را با آب گرم مخلوط کنید. از محلول دی آی اف که در فروشگاههای مکمل های خانگی موجود است استفاده کنید.

در گام بعدی، یک قسمت کوچک از دیوار را امتحان کنید، حدود 50 در 50 سانتیمتر. با قرار دادن مواد بر روی لبه های کاغذ شما باید جدا کردن کاغذ دیواری را از راست به چپ و از بالا به پایین انجام دهید. اگر کاغذ دیواری به راحتی پایین نیامد، محلول را روی آن کاملا اسپری کنید و اجازه دهید که محلول جذب کاغذ شود. ممکن است نیاز باشد تا این کار را چند بار تکرار کنید.

 

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 

مقاله های مرتبط:

ابزار کندن کاغذ دیواری

 



:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری سه بعدی چیست و در کجا کاربرد دارد؟

 

یکی از انواع کاغذ دیواری که این روزها بسیار پرطرفدار است، کاغذ دیواری سه بعدی است. تصور بعضی افراد از کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری با تکه های برجسته است. البته در حال حاضر کاغذدیواری با تکه های برجسته براق یا اکلیل دار زیاد است. ولی منظور از کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذدیواری است که از فاصله 4-3 متری کاملا برجسته به نظر بیاید. در واقع کاغذ دیواری های سه بعدی به گونه ای طراحی شده اند که طرح و نقش روی آن به دلیل سایه های خاصی که داده شده، برجسته به نظر می رسد.

اگر کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح هایی مثل سنگ دکوراتیو، تکه سنگ، آجر یا چوب طراحی شده باشد، از فاصله 4-3 متری کاملا مثل سنگ، آجر یا چوب طبیعی به نظر می رسد. نکته مهم در دکوراسیون با استفاده از کاغذهای سه بعدی، نورپردازی است. سعی کنید نورپردازی طوری باشد که حتما نور از یکی از زاویه های کناری به کاغذ دیواری بتابد. در این صورت سه بعدی بودن کاغذ دیواری بهتر دیده شده و یک بعدی جدید به فضا اضافه می کند.


کاربرد این نوع کاغذ دیواری بسیار متنوع است. کاغذ دیواری های سه بعدی برای دکور پذیرایی، لابی، اتاق، فروشگاه و هتل به کار می رود و در طرح ها و رنگ های بسیار زیاد ارائه میشود. عکس های زیر نمونه هایی از کاغذ دیواری های سه بعدی آرکس را نشان می دهد:

 

کاغذ دیواری سه بعدی پلنوس      

 

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

از تکه های اضافه کاغذ دیواری چه استفاده ای بکنیم؟

در اغلب موارد پس از آنکه خانه خود را کاغذ دیواری می کنیم، تکه هایی از هر کدام از کاغذ دیواری ها باقی می ماند. معمولا توصیه می شود که تکه های باقیمانده برای استفاده در صورت خرابی احتمالی کاغذ دیواری نگه داشته شود. ولی تجربه ما نشان می دهد که احتمال پارگی کاغذ دیواری بسیار کم است. به همین دلیل می توان با بکار بردن اندکی خلاقیت و سلیقه، از تکه های باقی مانده کاغذ دیواری بهترین استفاده را کرد.


در پذیرایی، لابی و اتاق های منزل خود نگاه کنید و ببینید آن قسمتی از دیوار هست که بخواهید به صورت تکه ای کاغذ دیواری شود. مثلا بالای شمینه، داخل کمد یا کتابخانه های دیواری، یا سه تا دیوار رختکن. نمونه هایی از این کاربرد کاغذ دیواری را در عکس های زیر میبینید:

 

  کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی  کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 یکی دیگر از کاربردهای خلاقانه کاغذ دیواری های اضافه، تزیین دیوار اتاق کودک است. به جای آنکه برای اتاق کودک چند رول کاغذ دیواری کودک تهیه کنید و هزینه ای بابت آن بپردازید، تکه های کاغذ دیواری باقیمانده را به شکلهای دلخواه کودک خود (ماه و ستاره، آدمک، حیوانات، پاپا نوئل و ...) ببرید و بر روی دیوار اتاق کودک نصب کنید. نتیجه فوق العاده خواهد بود. عکس زیر یک نمونه استفاده از مازاد کاغذ دیواری کلاسیک پذیرایی را در اتاق کودک نشان می دهد که اتفاقا بسیار زیبا شده است:

 

مقاله های مرتبط:

دکور با کاغذ دیواری

تابلویی از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اتاق کودک

روانشناسی دکوراسیون اتاق کودک

 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه کاغذدیواری را تمیز کنیم؟

 

وقتی از کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل استفاده می کنیم، می دانیم که قرار است کاغذ دیواری به مدت چند سال روی دیوار بماند. خوشبختانه بیشتر کاغذ دیواری ها از جمله کاغذ دیواری های آرکس با تکنولوژی نانو ساخته شده اند و به همین دلیل دوده و غبار نمی گیرند. در کل کثیفی کاغذ دیواری بسیار کمتر از دیوارهای رنگ شده است. ولی به هر حال بهتر است سالی یکبار تمام کاغذدیواری های خانه را شستشو دهیم. خوشبختانه بیشتر کاغذ دیواری هایی که امروزه در بازار ارائه می شود، قابل شستشو هستند. برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آنکه به آن آسیبی بزنیم، گام های زیر را انجام دهید:


1- ابتدا با استفاده از یک دستمال یا اسفنج تمیز و خشک گرد و غبار روی کاغذ دیواری را پاک کنید.

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 


2- یک کاسه آب و مواد شوینده تهیه کنید. ماده شوینده بر حسب میزان کثیفی کاغذ دیواری و جنس آن متفاوت است. اما معمولا آب گرم و تاید یا آب گرم و ریکا می تواند محلول خوبی باشد. اگر کاغذدیواری با مداد، خودکار یا ماژیک کثیف شده است، می تواند از محلول بسیار رقیق آب و وایتکس استفاده کنید.

 3- از یک پارچه نرم یا اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید. از به کار بردن الیاف زبر مثل اسکاچ خودداری کنید، چراکه ممکن است باعث پارگی کاغذ دیواری بشود.

4- پارچه یا اسفنج مورد نظر را در محلول شستشو فرو کرده و پس از خیس شدن، آب آنرا با فشردن پارچه خارج کنید، تا جایی که دیگر قطره ای از آن نچکد.

5- یک قسمت از کاغذ دیواری را که کمتر در معرض دید است انتخاب کنید و ابتدا محلول خود را روی آن امتحان کنید. اگر به خوبی تمیز شد و خرابی در کاغذ ایجاد نکرد، می تواند همین روش را برای سایر قسمت های کاغذ دیواری به کار ببرید.

 6- پارچه را به آرامی و بدون فشار از پایین به بالا روی سطح دیوار بکشید. در هر زمان فقط یک قسمت از کاغذ دیواری را تمیز کنید.

 7- با یک پارچه نمناک (فقط آب) قسمتی را شسته اید، پاک کنید تا مواد شوینده از کاغذ دیوار پاک شود.

 8- بلافاصله پس از شستن هر قسمت از کاغذ دیواری، آنرا با حوله یا دستمال تمیز خشک، خشک کنید.

  

 

مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری های قابل شستشو

 



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاربرد کاغذ دیواری طرح سنگ کجاست؟

 


کاغذ دیواری طرح سنگ یکی از طرح های محبوب کاغذ دیواری است که طرفدار زیادی دارد. خوشبختانه این طرح کاغذ دیواری سه بعدی است و کاملا طبیعی به نظر می رسد. به همین دلیل می توان از آن به جای سنگ در دکوراسیون استفاده کرد. هزینه کاغذ دیواری بسیار کمتر از سنگ طبیعی است. نصب آن آسان است و می توان هر چند وقت یکبار برای تنوع آن را عوض کرد.

بیشترین کاربرد کاغذ دیواری روی دیوار پشت ال سی دی، بالای شمینه، دیوار نهار خوری و دیوار پشت مبلمان راحتی است. کاغذ دیواری طرح سنگ در رنگ ها و طرح های گوناگون ارائه می شود. 

 مقاله های مرتبط:

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

کاغذ دیواری های طرح طبیعی

سنگ آنتبک در دکوراسیون داخلی

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

تاریحچه کاغذ دیواری چیست؟

 

کاغذ دیواری از چین آغاز شد.به این دلیل که اولا چینی ها کاغذ را اختراع کردند، ثانیا آنها از قدیم کاغذ برنجی روی دیوارهایشان می چسباندند و در واقع با آن کاغذدیواری درست می کردند. در سال ۱۰۵ بعد از میلاد چینی ها از لوازم به درد نخور و لباس های کهنه کاغذ را درست کردند و کاغذ دیواری متولد شد.

در قرن ۱۲ هم این دانش در اروپا گسترش یافت. اولین کاغذ دیواری اروپایی که هنوز هم وجود دارد روی تیر عمارت دانشگاه کمبریج است که به سال ۱۵۰۹ تعلق دارد. اما کاغذ دیواری به صورتی که ما می شناسیم در سال ۱۶۷۵ توسط جین مایکل پاپیلون فرانسوی درست شد.

در سال ۱۷۸۵ ماشین چاپ کاغذ دیواری اختراع شد که ابتدا ۴ رنگ، سپس ۸ رنگ و...بودند تا اینکه به صورت پیشرفته در آمدند. بعد از جنگ جهانی دوم، کاغذ دیواری های بادوام و قابل شستشو درست شد. امروزه دستگاه های چاپ کاغذ دیوای بسیار پیشرفته است و امکان چاپ بادوم هر رنگی را دارد. همچنین کاغذ دیواری های امروزی به جنس PVC و با روکش وینیل ساخته می شوند که نه تنها پارگی کاغذدیواری را بسیار کم می کند، بلکهقابلیت شستشو با آب و مواد شوینده را به آن می دهد.

 

در 10 سال گذشته با وارد شدن تکنولوژی نانو به صنایع مختلف، کاغذ دیواری های مرغوب- از جمله همه کاغذ دیواری های آرکس- با استفاده از این تکنولوژی ساخته می شوند که جذب دوده و غبار توسط کاغذدیواری را از بین می برد و آنرا عایق صدا می کند.

 

مقاله های مرتبط:

کاغذ دیواری های دیروز و امروز 1

کاغذ دیواری های دیروز و امروز 2

 



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

از چه کاغذ دیواری برای ویلا استفاده کنیم؟


خوشبختانه این روزها خانواده های زیادی دارای ویلاهای بزرگ و قشنگ در نقاط مختلف کشور هستند. ویلا معمولا در تعطیلات و روزهای آخر هفته توسط اعضای خانواده و مهمانان آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در دکوراسیون ویلا با آنکه نماسازی و محوطه سازی در اولویت اول قرار دارد، دکوراسیون داخلی هم بسیار مهم است. 
بهتر است در دکوراسیون داخلی ویلا یک تم کلی در نظر گرفته شود. اگر کف ویلا پارکت شده و دکور چوبی در آن به کار رفته است، می توانید از دیوارکوب چوبی برای دکور بعضی از دیوارها استفاده کنید و کاغذ دیواری سایر دیوارهای ویلا را از طرح های شبیه چوب انتخاب کنید.


اگر نمای ویلا سنگ است، یا از سنگ دکوراتیو(آنتیک) برای تزیین دیوارهای داخلی و شمینه استفاده شده است، می توان از کاغذ دیواری های طرح سنگ درشت برای دیوارهای ویلا استفاده کرد. این کاغذ دیواری  ها فضا را بسیار بزرگ و شیک می کند.

مقاله های مرتبط:

کاغذ دیواری طرح طبیعی

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی

کاغذ دیواری های طرح سنگ

سنگ آنتبک

 



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری های آشپزخانه

 

معمولا فضای بین کابینت و دیوارهای آشپزخانه را با کاشی های قشنگ یا سنگ آنتیک دکور می کنند. بخصوص در چند سال اخیر استفاده از سنگ آنتیک بسیار متداول شده است. در حقیقت همه اینها گزینه های مناسب و قشنگی برای دکور دیوار آشپزخانه هستند. ولی در این مقاله می خواهیم گزینه دیگری را معرفی کنیم که متداول نیست ولی بسیار زیبا و مناسب است: کاغذ دیواری.


خیلی از ما کاغذ دیواری را گزینه مناسبی برای آشپزخانه نمی دانیم. دیوارهای آشپزخانه بارها مرطوب می شوند، چرب می شوند و تقریبا همیشه کثیف هستند. خوشبختانه بسیاری کاغذ دیوارها با تکنولوژی نانو ساخته شده اند و در برابر آب مقاومند. این کاغذ دیواری ها نه تنها با آب، بلکه با مواد شوینده مثل تاید قابل شستشو هستند. بنابراین اگر به مرور زمان در آشپزخانه کثیف شوند، می توان با ابر و کمی آب و مایع ظرفشویی آنها را شست.


با توجه به اینکه کاغذ دیواری به نسبت سنگ و کاشی بسیار مقرون به صرفه است، می توانید یک کاغذ دیواری زیبا برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. 

مقاله های مرتبط:

کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری در حمام

  



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چه رنگ کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟ (نکات طلایی انتخاب رنگ کاغذ دیواری)

 

 یکی از مواردی که هنگام خرید کاغذ دیواری به آن توجه می کنیم، رنگ کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری ها از نظر تم رنگ بسیار متنوع هستند. به طوری که در بسیاری آلبوم های کاغذ دیواری، یک طرح خاص در چندین رنگ مختلف ارائه شده است. با اینکه سلیقه مهمترین نقش را در انتخاب رنگ دارد، بهتر است به این نکات هم توجه کنید:

انواع کاغذ دیواری، رنگ کاغذ دیواری، طرح کاغذ دیواری، قیمت کاغذ دیواری، نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری، شستشوی کاغذ دیواری، فروش کاغذ دیواری، فروشگاه کاغذ دیواری، خرید کاغذ دیواری


1- رنگ های شاد مثل صورتی، قرمز و بنفش  معمولا به صورت ترکیب با رنگ سفید به کار می برند. از این رنگ ها برای دکور دیوارهای اتاق ها استفاده می کنیم.

2- اگر قصد استفاده از رنگ های شاد و بهاری را در سالن و لابی دارید، بهتر است رنگ های سبز یا زرد استفاده کنید.

3- در فضاهای پرنور با هر کاربرد(سالن، لابی، اتاق و ...) رنگ های بژ، طلایی و قهوه ای به زیبایی دیده میشوند. چراکه این رنگ ها نور را میشکنند و معمولا فضا را بزرگتر نشان می دهند.

4- رنگ های تیره مثل مشکی، طوسی سیر یا قهوه ای را به هیچ عنوان در فضاهای کوچک یا تاریک به کار نبرید.

5- اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه را دارید، از رنگ های شاد مثل زرد، قرمز یا بنفش استفاده کنید.

6- در ایران معمولا کاغذ دیواری های بژ و طلایی محبوب تر از کاغذ دیواری های طوسی و نقره ای هستند. به این دلیل که گرمی بیشتری به فضا می دهند و نیز دکوراسیون را کاملا لوکس می کنند.

7- اگر از تم رنگی نقره ای- خاکستری در کاغذ دیواری استفاده می کنید، وسایل، مبلمان و پرده را تیره رنگ انتخاب کنید (مثل زرشکی، آلبالویی یا سرمه ای).

8- برای اتاق ها و فضاهایی که دیوارهای بلندی دارد، کاغذ دیواری های بژ و طلایی رنگ بهتر از کاغذ دیواریهای طوسی و نقره ای رنگ است.

9- اگر یکی از دیوارهای سالن را تیره کردید، برای سایر دیوارها کاغذ دیواری با همان طرح ولی رنگ روشن انتخاب کنید. همه آلبوم های کاغذ دیواری، رنگ های روشن کاغذ دیواری های تیره رنگ را هم ارائه می کنند.

در مقاله بعدی درباره رنگ هایی که در کاغذ دیواری استفاده نمی شود و علت آن صحبت خواهیم کرد.

 

مقاله های مرتبط:

مشکی رنگ عشقه!

رنگ سال کاغذ دیواری

طرح های اصلی کاغذ دیواری



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

آیا دقت کرده اید که رنگ های نارنجی و آبی در آلبوم های کاغذ دیواری بسیار به ندرت پیدا می شوند؟


برای ما که دکوراسیون را به عنوان حرفه دنبال می کنیم، بسیاری اوقات پیش می آید که درخواست برای کاغذ دیواری رنگ آبی یا نارنجی دریافت می کنیم. ولی بعضی رنگ ها مثل آبی و نارنجی در جمع نمونه رنگ هایی که برای ساخت کاغذ دیواری استفاده می شوند، نیست. علتش این است که این رنگ ها یا فضای اتاق را تاریک و سرد میکنند (آبی) یا بیش از حد انرژی ایجاد میکنند که باعث خستگی می شود (نارنجی).

اگر فضای شما با تم آبی تزیین شده است، یعنی مبلمان، رختخواب، پرده و سایر وسایل را آبی انتخاب کرده اید، بهتر است کاغذ دیواری های با ترکیب نقره ای، سفید و خاکستری انتخاب کنید. اگر می خواهید رنگ بیشتری به فضا بدهید می توانید کاغذ دیواری انتخاب کنید که از ترکیب رنگ های شاد(صورتی، بنفش یا قرمز) استفاده کرده است. 
اگر در فضا بیشتر رنگ نارنجی به کار برده اید یا به هر دلیل تصمیم به انتخاب کاغذ دیواری نارنجی گرفته اید، ما کاغذ دیواری های رنگ گلبهی، نخودی یا بژ را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگها زیبا هستند، به رنگ نارنجی نزدیکند و در عین حال خستگی رنگ نارنجی را ایجاد نمی کنند. نمونه اتاق های زیر را ببینید:

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 

مقاله مرتبط:

رنگ های مختلف کاغذ دیواری 

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

قیمت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های موجود در بازار آنقدر زیاد و متنوع است که گاهی اوقات برای انتخاب و خرید آن سردرگم می شویم. مسلما یکی از پارامترهای انتخاب کاغذ دیواری قیمت آن است. اگر بودجه خاصی برای خرید کاغذ دیواری در نظر دارید، آسانتر می توانید کاغذ دیواری را انتخاب کنید.


کاغذ دیواری های ایرانی ارزانترین کاغذ دیواری های موجود در بازار هستند. البته کاغذ دیواری های چینی هم ارزان هستند. کاغذ دیواری های ساخت ترکیه و کشورهای اروپایی گرانتر هستند. کاغذ دیواری های ساخت کره جنوبی به این دلیل که ابعاد بزرگتری نسبت به سایر کاغذ ها دارند، هر مترمربع آنها ارزانتر از کاغذ های اروپایی و بعضا کاغذ دیواریهای چینی است. به خاطر داشته باشید کهکاغذ دیواری های مخملی در حال حاضر گرانترین کاغذ دیوای های موجود در بازار هستند. کاغذ دیواری های موجود در یک آلبوم کاغذ دیواری قیمت یکسانی دارند. در واقع آنچه در تعیین قیمت تاثیرگذار است، کیفیت کاغذ دیواری و کشور سازنده است. طرح های متنوعی که در یک آلبوم قرار دارند، قیمت یکسان دارند.

 

قیمت کاغذ دیواری بر حسب رول گفته می شود. ولی از آنجا که ابعاد رول های کاغذ دیواری با هم فرق می کند، بهتر است خود شما قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری را حساب کنید و سپس با هم مقایسه کنید.


محاسبه قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری:
1- قیمت یک رول کاغذ دیواری مورد نظر خود را از فروشنده سوال کنید.
2- از فروشنده سوال کنید که یک رول کاغذ دیواری مورد نظر شما چند متر مربع دیوار را پوشش می دهد.
3-  قیمت مترمربع کاغذ دیواری =  (تعداد مترمربعی که کاغذ دیواری پوشش می دهد) / (قیمت یک رول کاغذ دیواری)

 

 

مقاله های مرتبط:

تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز

نکات خرید کاغذ دیواری

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری ضد زلزله چیست؟

 

یکی از عباراتی که این روزها درباره کاغذ دیواری در رسانه ها مطرح می شود، کاغذ دیواری ضد زلزله است. براستی ممکن است کاغذ دیواری بتواند از ریزش دیوار و ساختمان در زلزله جلوگیری کند؟

محققان آلمانی در مرکز تحقیقاتی KIT کاغذ دیوار با الیاف (رشته های بسیار نازک ولی سفت) شیشه و ماده مصنوعی پروپیلن ساخته اند که با چسب مخصوص و محکمی به دیوار می چسبد و در زمان وقوع زلزله، تکان های زلزله را به صورت یکسان به تمام نقاط دیوار تقسیم می کند. این مسئله مانع از ریزش قسمت های ضعیف دیوار می شود و از ترک برداشتن دیوار جلوگیری می کند.

 در صورت وقوع زلزله های سخت، ممکن است بخشی از دیوار شکاف بردارد ولی ماده پروپیلن مانع از ریزش سنگ و آجر دیوار میشود. این پوشش کاغذ دیواری برای داخل و نمای خارج ساختمان به کار میرود.

یکی از نکات مثبت این کاغذ دیواری این است که می توان روی آن را رنگ کرد یا کاغذ دیواری طرح دار به آن چسباند. خبر خوب آنکه تولید این کاغذ دیواری در حد محدود در ایران آغاز شده است.

 

مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری سیسمیک

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

طرح  و سبک کاغذ دیواری در چند سده گذشته چگونه بوده است؟

 

این سوالی است که برای بسیاری از دوستداران کاغذ دیواری و دکوراسیون پیش می آید. در این مقاله تحولاتی را که کاغذ دیواری از قرن پانزدهم به بعد  در اروپا داشته است، مرور می کنیم. نکته های جذابی در طراحی و ساخت کاغذ دیواری نهفته است.


همانطور که در مقاله تاریخچه کاغذ دیواری گفتیم، ابداع کاغذ دیواری به چین و به دوره باستان برمی گردد. زمانیکه چینی ها با الیاف ابریشم کاغذ دیواری هایی با طرح گل و پرنده درست می کردند و صرفا مورد استفاده درباریان و اشراف بود.


اما در اروپا در اوایل قرن پانزدهم کاغذ دیواری جایگزین ارزانی برای دیوارپوش های چوبی بود که مردم استفاده میکردند  و کالای لوکسی به شمار نمی آمد. در قرن شانزدهم کاغذ دیواری هایی با طرح شرقی ساخته شد که بسیار زیبا بود و عمدتا توسط طراحان ایتالیایی ساخته می شد و در انگلستان استفاده می شد.


قرن هفدهم آغاز تحولی جدید در طرح های کاغذ دیواری بود. به گونه ای که کاغذ دیواری های ابریشمی با طرح های چینی در اروپا مد شد. طرح روی این کاغذ دیواری ها عمدتا درخت، گل و پرنده بود. عکس زیر یک نمونه از این کاغذ دیواری ها را نشان می دهد:

 کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 
در قرن هجدهم کاغذ دیواری به اندازه ای در انگلستان محبوبیت پیدا کرد که دولت برای تولید کنندگان، فروشندگان و نصابان کاغذ دیواری مالیات تعیین کرد. کاغذ دیواری های این دوره پوستری بودند و عکس های روی کاغذ دیواری عکس هایی از طبیعت آسیا بخصوص هندوستان را نشان می دادند. عکس زیر را نگاه کنید. در همین زمان کاغذ دیواری در فرانسه بسیار محبوب بود و البته خیلی گران! 



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری در قرن نوزدهم به جای طرح های پوستری تبدیل به کاغذ دیواری با نقوش منظم، هندسی یا گلدار با گلهای تکرار شونده شد. در قرن نوزدهم بسیاری از خانواده های آمریکایی و اروپایی از این نوع کاغذ دیواری ها استفاده میکردند. نمونه ای از این کاغذ دیواری را در عکس زیر میبینید:

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

  

نقش و طرح کاغذ دیواری در قرن بیستم با قرن نوزدهم تفاوت دارد. به عنوان مثال طرح پر طاووس یکی از طرح های پرطرفدار کاغذ دیواری در قرن بیستم بود. همچنین در این دوره از رنگ های روشن برای کاغذ دیواری استفاده میشد. در این قرن بود که علم شیمی و صنایع مواد مصنوعی به کمک ساخت کاغذ دیواری آمد و قیمت آن تا اندازه زیادی کاهش یافت و استفاده از کاغذ دیواری برای عموم مردم امکان پذیر شد.

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی


و اما کاغذ دیواری های امروز بسیار زنده و جذاب هستند. طرح های مدرن و هندسی در کاغذ دیواری زیاد استفاده میشوند. علارغم آنکه ما طرح های کلاسیک و قدیمی را هم دوست داریم و از آن استفاده می کنیم، از میلیون ها طرح مختلفی که طراحی دیجیتال در اختیار ما گذاشته است بهره می بریم. به نمونه زیر نگاه کنید:

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری در خانه های اجاره ای

 

امروزه استفاده از کاغذ دیواری بسیار متداول شده است. کاغذ دیواری در قرن 21ام همان نقشی را بازی میکند که رنگ دیوار در دهه های 80 و 90 داشت. با این حال ممکن است شما هنوز علاقه ای به پر کردن دیوارهای خانه خود با کاغذ دیواری نداشته باشید یا خانه ای را اجاره کرده اید و نمی خواهید زیاد هزینه کنید. در این صورت از نکته های زیر استفاده کنید که بتوانید با حجم کاغذ دیواری کم (و مسلما هزینه کم) از مد کاغذ دیواری عقب نمانده و خانه خود را شیک کنید:

1-     اگر در اتاق ها صاف و بدون برجستگی است، می توانید از تکه های کوچک کاغذ دیواری به آن بچسبانید.

2-     یکی از روش های متداول و بسیار شیک، استفاده از قاب های کاغذ دیواری است که بسیار زیبا درمی آید. این قابها معمولا در اندازه های 2*1.5 زیبا دیده می شوند. ولی با این حال انتخاب اندازه آن میل شما است. 

 3-     می توان پله های راه پله ها را در داخل منزل با استفاده از کاغذ دیواری زیبا کرد. برای این کار صرفا یک رول کاغذ دیواری 5 متر مربعی کافی است.

 تکه کاغذ دیواری خانه اجاره ای

 

 4-     تکه های کاغذ دیواری را به در کمد و کشو بچسبانید.

5-     استفاده از یک تکه کاغذ دیواری یکپارچه برای درهایی که برجستگی و طرح دارند. این مورد مخصوصا برای اتاق کودکان خیلی قشنگ و به صرفه است.

*** در آخر باید یادآور شوم که برخی توزیع کنندگان کاغذ دیواری از جمله گروه کاغذ دیواری آرکس برخی از مدل های کاغذ دیواری خود را به صورت باز شده و مترمربع (به جای رول) می فروشند و شما نیاز به خرید یک رول کامل ندارید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه می توان دیوار را با استفاده از کاغذ دیواری به صورت یک پوشش طبیعی طراحی کرد؟

 

پترن های (طرح های) طبیعی کاغذ دیواری در حال حاضر بسیار محبوب است و ظاهری طبیعی با پوشش طبیعی دیوار به خانه شما می دهد. این طرح های طبیعی عبارتند از سنگ، سنگ آنتیک، چوب، حصیر، چرم، آجر و فلز است. نکته مثبت این کاغذ دیواری ها این است که سه بعدی و کاملا طبیعی به نظر می رسند. به عنوان مثال استفاده از کاغذ دیواری های سنگ آنتیک مثل آن است که دیوار را با سنگ آنتیک طبیعی پوشش داده اید، ولی هزینه آن بسیار کمتر و نصب کاغذ دیواری بسیار آسان تر از سنگ است. خوشبختانه نمونه های بسیار زیادی از این کاغذ دیوازی در بازار وجود دارد و شما می توانید بسته به سلیقه خود یک طرح را انتخاب کنبد.

گروه کاغذ دیواری آرکس همه طرح های فوق را در رنگ های متنوع ارائه می کند که در زیر نمونه های آن را می بینید:

 

1- کاغذ دیواری طرح چوب

2- کاغذ دیواری طرح سنگ آنتیک

3- کاغذ دیواری طرح چرم

4- کاغذ دیواری طرح حصیر

 

5- کاغذ دیواری طرح آجر

 6- کاغذ دیواری طرح چوب و سنگ

 

 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

حتما این ترانه را به خاطر می آورید: "مشکی رنگ عشقه!...."

 

اگر از جمله افرادی هستید که به این جمله مشهور اعتقاد دارید که هیچ، ولی اگر اینگونه فکر نمی کنید حتما این مقاله را بخوانید.

رنگ مشکی برای دیوار نه تنها متداول نیست، بلکه اصلا تعریف نشده است. ولی کاغذ دیواری با رنگ فرق می کند. خوشبختانه طیف وسیعی از طرح های مختلف کاغذ دیواری رنگ مشکی وجود دارد. بیشترین کاربرد کاغذ دیواری مشکی روی دیوار پشت ال سی دی است. همچنین از این رنگ کاغذ برای یکی از دیوارهای سالن هم استفاده می شود.

 

در این مقاله کوتاه کاربرد کاغذ دیواری مشکی را برای اتاق خواب معرفی می کنیم. اگر دیوارهای اتاق خواب با یک کاغذ دیواری مشکی شیک دکور شده و مبلمان تیره رنگ باشد، بهترین رنگ برای تخت و پرده رنگهای شاد و تند است. مثل نارنجی یا بنفش. اگر به تم رنگ زنانه علاقه دارید، می توانید از رنگ سرخابی یا گوجه ای هم استفاده کنید:

  کاغذ دیواری،کاغذ دیواری جدید،کاغذ دیواری ارزان،کاغذ دیواری 2014،کاغذ دیواری قابل شستشو، کاغذدیواری، کاغذ دیواری سه بعدی، فروشگاه کاغذ دیواری،فروش کاغذ دیواری،قیمت کاغذ دیواری،شرکت کاغذ دیواری،خرید کاغذ دیواری،انواع کاغذ دیواری،نمونه کاغذ دیواری، واردات کاغذ دیواری،نمایندگی فروش کاغذ دیواری،نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری لابی، نمایندگی کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کره ای، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری فروشگاه، کاغذ دیواری اکلیل دار،کاغذ دیواری کودک،کاغذ دیواری اتاق خواب،کاغذ دیواری اتاق کودک،کاغذ دیواری پوستری،عکس کاغذ دیواری

 

یکی دیگر از ترکیب های رنگی دکوراسیون که برای اتاق خواب با کاغذ دیواری تیره به کار می رود، رنگ سفید است. در این صورت می توانید پرده را هم مشکی انتخاب کرده و مبلمان و تخت را سفید بگیرید.

در صورتی که کاغذ دیواری کاملا مشکی را دوست ندارید، می توانید از کاغذ دیواری سفید و سیاه استفاده کرده و مبلمان و تخت را هم سفید انتخاب کنید. کاغذ دیواری های سفید و سیاه هم با طرح های مختلف و متنوع وجود دارد. 

 

 

 مقاله های مرتبط:

رنگ های کاغذ دیواری

روانشناسی رنگ سیاه

 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری اتاق کودک

 

یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا برای خانم ها، طراحی اتاق کودکشان است. مادرانی که با ذوق و شوق اتاق نی نی را برای سیسمونی آماده میکنند یا مادرانی که همراه با فرزندان کودک و نوجوان خود به دنبال کاغذ دیواری و تختخواب برای اتاق آنها می گردند، حرف مرا تایید خواهند کرد.

 

رنگ های متداول برای کاغذ دیواری اتاق آقا پسرها:

آبی، سبز، سبز و قهوهای، سورمه ای و سفید

 

رنگ های متداول برای کاغذ دیواری اتاق دختر خانم ها:

یاسی، بنفش، زرد، گلبهی، صورتی، قرمز و سفید

 

طرح های کاغذ دیواری کودک مرتب تغییر می کند. بعضی طرح ها مثل انواع ماشین، حیوانات مختلف و آدمکهای عروسکی همیشگی است. ولی کاراکترهای جدیدی که مرتبا در انیمیشن ها خلق می شوند، به سرعت به طرح های کاغذ دیواری کودک اضافه می گردد. معمولا هم بچه ها به این کاراکترها و کاغذدیواری های مرتبط با آن علاقه زیادی دارند.

 

مقاله مرتبط:

دکوراسیون اتاق کودک

 



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید بدانیم...

 

همانگونه که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید ابتدا دیوار را آماده کرد. آماده سازی دیوار که به زیر سازی معروف است شامل برطرف کردن سوراخ ها و خرابی های گچ دیوار می شود به گونه ای که دیوار کاملا صاف و یکدست شود. علاوه بر این، هر جنس دیواری برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری های سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارند.

 کاغذ دیواری کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر در داخل حمام استفاده شود، حتی اگر کاغذ دیواری ضد رطوبت باشد، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط چسب زیر کاغذ دیواری از بین می رود و خیلی زود خراب می شود. بهتر است از کاغذ دیواری در محیط خشک استفاده کرد.

از دیگر نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتقاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقش و نگارهای کاغذ دیواری بریده می شود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد. طرح کاغذ دیواری ها بجز کاغذ دیواری های پوستری، تکرار شونده است. بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری داشته باشد. هر چه طرح کاغذ دیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می شود نیز باید بزرگ تر باشد.

علاوه بر دیوار و سقف که کاربری های معمول کاغذ دیواری است، می توان کاغذ دیواری را در داخل کمد، کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد.

 

 مقاله های مرتبط:

نصب کاغذ دیواری

زمان مناسب نصب کاغذدیواری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

با چه وسیله ای می توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد؟

 

یکی از ویژگی های مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش های دیواری قابلیت برداشتن آن از روی دیوار است که به سادگی انجام می شود.

آب

آسان ترین روش کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منفذهای کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ می کند و آن را از بین می برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به راحتی می توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد. البته کاغذ دیواری هایی که به این روش به راحتی از دیوار جدا می شوند باید به اصطلاح قابل جداسازی (Peelable) باشند که بسیاری از کاغذ دیواری های مدرن این ویژگی را دارند.

مواد شیمیایی

مواد شیمیایی مخصوص کندن کاغذ دیواری را می توان از فروشگاه های رنگ و ابزار فروشی تهیه کرد. برای جدا کردن کاغذ دیواری باید ابتدا ماده شیمیایی را که معمولا به صورت پودر است با مقداری آب گرم و سرکه مخلوط کرد و سپس محلول بدست آمده را با استفاده از اسپری بر روی دیوار پاشید. بعد از آنکه محلول بدست آمده چسب دیوار را در خود حل کرد، لبه های کاغذ دیواری به راحتی با کمک کاردک یا چاقو کنده می شود.

بخار

یکی دیگر از موادی که برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می شود، بخار آب است. برای این منظور از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می شود که با برق کار می کند. این دستگاه شامل یک مخزن آب است و با روشن شدن، آب درون آن بخار می شود و میتوان با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری پاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می کند و به کاغذ دیواری اجازه می دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.

 

مقاله مرتبط:

کندن کاغذ دیواری 

 



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

معماری در دوره های زمانی مختلف

 

یکی از سوالاتی که با دیدن ساختمان های زیبا و بزرگ در ذهن ما بوجود می آید این است که چه کسانی و چگونه موفق به خلق چنین آثار معماری عظیمی شده اند. بخصوص اگر ساختمان ها قدیمی باشند و ساخت آنها به چند صد سال قبل برگردد، شگفتی بیشتری به وجود می آورند. این مقاله دوره های مختلف هنر معماری را از سالها قبل تا به امروز مورد بررسی قرار می دهد.

 معماری در دوره ما قبل تاریخ

از آنجا که اختراع خط و استفاده از آن به 6000 سال قبل برمی گردد، تاریخ ثبت شده بشری هم عمری 6000 ساله دارد. آنچه مسلم است تمدن های بسیاری قبل از آن وجود داشته اند که به دلیل عدم ثبت وقایع و پیشرفت های خود امروزه اطلاع زیادی از آنها در دست نیست. خوشبختانه علاوه بر ثبت تاریخ به صورت نوشته، بناهای تاریخی هم حرف زیادی برای گفتن دارند. بناهایی که به پیش از 6000 سال قبل برمی گردد، در زمره معماری ما قبل تاریخ به حساب می آید که هنر، علم و انگیزه زیاد معماران و فرمانروایان زمان خود را بازگو می کند.

 مصر باستان

از 5500 تا 2800 سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می کنند. مصالح ساختمانی که مصری ها از آن استفاده می کردند عمدتا انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بوده است که با قایق های عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده می شده است. از جمله بناهایی که از معماری شگفت انگیزی برخوردارند میتوان به اهرام جیزه، دره سلاطین و معبد هات شپ سوت اشاره کرد.

 

دوره معماری کلاسیک

این دوره معماری از 850 سال قبل از میلاد مسیح آغاز شده و تا سال 476 بعد از میلاد ادامه پیدا کرده است. این دوره در واقع رشد تمدن یونان باستان و رم باستان را در دل خود جای داده که تا سقوط امپراتوری رم ادامه پیدا می کند. در این دوره بناهای فوق العاده ای با قوانین مشخص معماری ساخته شده است. بناها عمدتا شامل تعداد زیادی ستون است که با طراحی کلاسیک ساخته شده است. استفاده از مجسمه های کلاسیک سنگی در ساختمان از دیگر ویژگی های معماری این دوران است. تاثیر این معماری و طراحی زیبایی که در آن به کار رفته، هنر معماری دوره مدرن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 

بیزانس

پس از آنکه کنستنتاین در سال 330 میلادی پایتخت امپراتوری رم را از رم به بیزانس (استانبول امروزی) تغییر داد، معماری روم به شکوفایی جدیدی رسید. در این سبک معماری جدید از آجر به جای سنگ استفاده شد و کاشی های زیبا با که با جزئیات طراحی شده است برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

 

معماری رومی وار (رومانسک)

بین سال های 800 و 1200 میلادی، همزمان با گسترده شدن قدرت رم در سراسر اروپا، سبک معماری رومی هم در اروپا رواج پیدا کرد. در این دوره قصرها و کلیساهای زیادی در سرتاسر اروپا با بهره گیری از معماری رومی با دیوارهای بلند و مستحکم و طاق های بلند و گرد ساخته شد.

معماری رونسانس

قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی یک دوره بیداری معماری در ایتالیا، فرانسه و انگلستان بود. معماران بزرگی در این عصر پدیدار شدند که با الهام از معماری کلاسیک رم و یونان باستان به ساخت بناهای زیبا پرداختند. سال ها پس از گذشت رونسانس، معماری این دوره مورد علاقه و توجه معماران غربی قرار گرفت.

 

معماری باروک

در بین سال های 1600 و 1830 سبک معماری جدیدی با شکل های غیرمتعارف و کلیساهای دراماتیک در ایتالیا شکل گرفت. در فرانسه هم سبک باروک با سبک کلاسیک تلفیق شد و پدیده معماری جدیدی به نام کاخ ورسای بوجود آمد. اشراف روسیه تحت تاثیر کاخ ورسای، کاخ سن پیترزبورگ را با معماری باروک ساختند. این سبک معماری در همه جای اروپا وجود دارد.

 

معماری روکوکو

در بین سال های 1650 تا 1790 میلادی که آخرین دوره معماری باروک به حساب می آید، معماران ساختمان های زیبای سفید رنگی با منحنی های زیبا ساختند. این بناها با کتیبه ها و اشکال هندسی و انگوری شکل تزیین داده شده است.

 

معماری نئوکلاسیک

در بین سال های 1730 و 1914 میلادی، معماران با الهام از سبک معماری دوره رونسانس و معماری کلاسیک بناهای جدیدی در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اروپا خلق کردند که جزئیات زیادی از معماری یونان و رم باستان به عاریه گرفته بود.

 

معماری آرت نوو (هنر نو)

در دوره کوتاه سال های بین 1890 و 1914 میلادی، سبک هنری جدیدی در گرافیک و طراحی پارچه شکل گرفت که به سبک هنر نو مشهور است. این سبک هنری به معماری و طراحی داخلی هم راه پید کرد. بناها در این سبک از خطوط منحنی و کروی شکل، زیاد استفاده کرده اند.

 

معماری آرت دکو (هنر تزئینی)

در بین سال های 1925 و 1937، طراحی های زیگزاگ و خطوط عمودی تاثیری زیادی در هنر معماری داشت. بسیاری از طرح های زمینه ای که در سبک آرت دکو استفاده شده است، از مصر باستان الهام گرفته شده است.

 

سبک مدرن در معماری

مدرنیسم سبک غالب قرن بیستم و بیست و یکم است. به همین دلیل سیطره این سبک از سال 1900 تا به حال ادامه داشته است. مدرنیسم تغییرات بسیار زیادی در معماری بوجود آورد که کاملا منحصر به فرد است.

 

سبک پست مدرن (فرا مدرن)

جدیدترین سبک هنری که عالم معماری را تحت تاثیر قرار داد سبک فرا مدرن است که از سال 1972 آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. واکنش نسبت به سبک مدرن منجر به ورود مجدد طرح های کلاسیک به معماری شد و سبک فرا مدرن از ترکیب مدرنیسم و کلاسیک به وجود آمد. یک نگاه دقیق به سبک های مختلف معماری که تا به امروز آمده است، تاثیر معماری دوره باستان را نشان می دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

بازسازی خانه در چه مراحلی انجام می شود؟

 

این روزها هزینه های جانبی فروش و خرید ملک آنقدر بالا است که اگر به هر دلیل تصمیم به تعویض خانه خود داشته باشیم، علاوه بر وقت زیادی که برای فروش خانه قبلی و خرید یک مکان جدید باید گذاشت، مبلغ زیادی باید به عنوان حق مشاوره بنگاه معاملاتی، مالیات و عوارض شهرداری پرداخت شود. این مبلغ برای فروش یک آپارتمان 300 میلیونی و خرید یک آپارتمان مثلا 450 میلیون تومانی، حدود 20 میلیون تومان می شود.

 

آیا بهتر نیست نصف این مبلغ یعنی 10 میلیون تومان را صرف بازسازی و دکوراسیون آپارتمان قبلی خود بکنیم؟

در بازسازی خانه اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید طرح و نقشه اصلی خانه را عوض کنید یا نه. اگر تصمیم به تغییر نقشه گرفته اید (مثل برداشتن یک اتاق، باز کردن آشپزخانه، اضافه کردن دیوار یا...)، مسلما این اقدام باید قبل از سایر اقدامات انجام شود. پس از انجام تخریب و ساختن، مرحله نازک کاری و دکوراسیون داخلی آغاز می شود که عمده تمرکز این مقاله بر آن قسمت است.

مراحل بازسازی خانه (با کمترین هزینه):

1-      دریافت مشاوره از شرکت های ساختمانی و دکوراسیون داخلی: در این مرحله تصمیم می گیرید که چه اقداماتی می خواهید انجام دهید و چه میزان زمان و هزینه باید بابت آن صرف کنید.

 

2-      مرحله تخریب: دیوارها و قسمت هایی از خانه را که می خواهید برداشته شود، برمی دارید. در این مرحله شرکتهای ساختمانی که کار تخریب انجام می دهند، به شما کمک خواهند کرد.

 

3-      مرحله ساخت: اگر قصد اضافه کردن دیوار، اتاق، انبار یا .... را دارید، در این قسمت انجام می دهید. با توجه به دیوارهای پیش ساخته ای که امروزه در ساخت داخل آپارتمان به کار میرود، مرحله ساخت زمان و هزینه زیادی نخواهد داشت.

 

4-      گچ کاری و سقف کاذب: اگر دیوارها و سقف خانه نیاز به گچ کاری دارد، الان زمان انجام آن است. در بسیاری موارد سقف کاذب به جذابیت و زیبایی دکوراسیون خانه کمک می کند. سقف کاذب را در این مرحل اجرا کنید.

 

5-      نورپردازی: اگر نورپردازی در طرح اولیه شما بوده است، بهتر است آنر همزمان با سقف کاذب انجام دهید.

 

6-      کف سازی: پوشش کف خانه هر چه قرار است باشد، بهتر است در این زمان انجام شود. این پوشش می تواند سرامیک، پارکت یا لمینت باشد. مرحله نصب پارکت بسته به متراژ آپارتمان مدتی طول می کشد. پس صبور باشید!

 

7-      رنگ دیوار و سقف: اگر قرار است سقف خانه یا قسمتی از دیوارها رنگ شود، بهتر است در این مرحله آن را انجام دهید.

 

8-      اجرای دیوارپوش: سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری تماما متریالی هستند که برای دکور دیوار به کار میروند. مطابق با طرح اولیه که در نظر داشتید، هر یک از اینمحصولات دکوراسیون را برای دکور دیوارهای خود به کار ببرید.

 

9-      قرنیز: وقتی در خانه ای پارکت و کاغذ دیواری به کار می رود، حتما جای قرنیز خالی است. قرنیز جلوه زیادی به خانه می دهد. قرنیز را می توانید پس از نصب کاغذ دیواری نصب کنید.

 

10-   جیدمان: اگر هنوز هم بودجه بازسازی شما تمام نشده است، بهتر است آن را خرج خرید لوازم و مبلمان جدید کنید. یک چیدمان جدید در مبلمان، تابلوها و مجسمه ها، جان تازه ای به دکوراسیون می دهد.

 

از خانه جدید خود لذت ببرید. حتما یک مهمانی ترتیب دهید و بستگان و دوستان را دعوت کنید!

 

مقاله مرتبط:

نکات بازسازی خانه

 



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

برای دکوراسیون فروشگاه چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

 

همه عزیزانی که تا به حال در زمینه فروش فعالیت کرده اند می دانند که بخشی از فرآیند فروش صرفا به آمادگی روانی برمی گردد که از آن عموما به عنوان روانشناسی فروش یاد می شود. در روانشناسی فروش صحبت از مرغوبیت کالا یا نیاز مشتری نیست، بلکه صحبت از این است که مشتری از نظر روحی در موقعیتی قرار بگیرد که تصمیم به خرید بگیرد. اینجا است که محیط فروشگاه و ظاهر و برخورد فروشنده می تواند موثر واقع شود. دکوراسیون فروشگاه، مغازه یا دفتر کار فرآیند فروش را آسان تر کرده و کمک زیادی به موفقیت شما می کند. به همین دلیل این مقاله را به دکوراسیون فروشگاه اختصاص داده ایم.

 دکور داخل فروشگاه: داخل فروشگاه را متفاوت از سایر همکاران صنفی خود دکور کنید. توجه داشته باشید که تفاوت تمایز ایجاد می کند. معمولا به دلیل کم بودن مساحت فروشگاه به نسبت خانه یا هتل، نمیتوان با مبلمان و پرده آن را دکور کرد. از همین رو، دکور دیوار، کف و سقف فروشگاه اهمیت زیادی پیدا میکند. انواع دیوار کوب و کاغذدیواری به دکور داخل فروشگاه کمک می کند و تاثیر بسیار زیادی در زیبای محیط فروشگاه دارد.   

 

برای دکوراسیون فروشگاه به این نکات توجه کنید:

 ویترین: چیدمان ویترین باید چشمگیر و منحصر به فرد باشد. در چیدمان ویترین قبل از هر چیز به این فکر کنید که چگونه می توانید توجه افراد را جلب کنید. حتما هر چند وقت یکبار دکور ویترین خود را عوض کنید و سعی کنید به روز باشید. بهترین کالاهای خود را در ویترین بگذارید. به خاطر داشته باشید که هدف از چیدمان ویترین جذب مشتری به داخل فروشگاه است.

کاغذ دیواری،کاغذ دیواری جدید،کاغذ دیواری ارزان،کاغذ دیواری 2014،کاغذ دیواری قابل شستشو، کاغذدیواری، کاغذ دیواری سه بعدی، فروشگاه کاغذ دیواری،فروش کاغذ دیواری،قیمت کاغذ دیواری،شرکت کاغذ دیواری،خرید کاغذ دیواری،انواع کاغذ دیواری،نمونه کاغذ دیواری، واردات کاغذ دیواری،نمایندگی فروش کاغذ دیواری،نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری لابی، نمایندگی کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کره ای، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری فروشگاه، کاغذ دیواری اکلیل دار،کاغذ دیواری کودک،کاغذ دیواری اتاق خواب،کاغذ دیواری اتاق کودک،کاغذ دیواری پوستری،عکس کاغذ دیواری

نورپردازی: برای زیبا کردن فروشگاه خود حتما از نورپردازی بهره بگیرید. نورپردازی را به گونه ای طراحی کنید که نور مناسبی بر قفسه های کالا بتابد. علاوه بر زیبایی این نکته را مد نظر داشته باشید که نور کافی در محیط وجود داشته باشد.

قفسه کالاها: قفسه کالا را با mdf  بسازید که بسیار زیبا و در عین حال سبک است. رنگ آن را با رنگ کاغذ دیواری هماهنگ کنید. در ساخت قفسه کالاها به تعدد کالا و وسعت فضای خود توجه کنید. سعی کنید بیش از دو دیوار را یه این کار اختصاص ندهید.

کاغذ دیواری،کاغذ دیواری جدید،کاغذ دیواری ارزان،کاغذ دیواری 2014،کاغذ دیواری قابل شستشو، کاغذدیواری، کاغذ دیواری سه بعدی، فروشگاه کاغذ دیواری،فروش کاغذ دیواری،قیمت کاغذ دیواری،شرکت کاغذ دیواری،خرید کاغذ دیواری،انواع کاغذ دیواری،نمونه کاغذ دیواری، واردات کاغذ دیواری،نمایندگی فروش کاغذ دیواری،نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری لابی، نمایندگی کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کره ای، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری فروشگاه، کاغذ دیواری اکلیل دار،کاغذ دیواری کودک،کاغذ دیواری اتاق خواب،کاغذ دیواری اتاق کودک،کاغذ دیواری پوستری،عکس کاغذ دیواری

 

موفق باشید!

 

مقاله مرتبط:

طراحی دکوراسیون ویترین فروشگاه

 



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری مخملی

  

یکی از انواع کاغذ دیواری که بسیار زیبا و شیک و در عین حال کمی گر است، کاغذ دیواری مخملی است. در ساخت این کاغذ دیواری الیاف پارچه به کار رفته است. و طرح های روی کاغذ دیواری از جنس مخمل و کاملا برجسته است. زمینه کاغذ دیواری های مخملی از جنس پارچه یا pvc است. گاهی اوقات به جای مخمل از مخمل پلاستیکی استفاده می شود که از نظر ظاهر تفاوتی با مخمل نخی ندارد.

قیمت کاغذ دیواری مخملی گران تر از کاغذ دیواری های pvc  است و مقاومت آن در برابر رطوبت کمتر از کاغذ دیواری های با پوشش وینیل است. به همین دلیل کاغذ دیواری های مخملی قابل شستشو با مواد شوینده نیستند.

 کاغذ دیواری مخملی را برای پوشش دیوارهای سالن و لابی استفاده کنید. چراکه بسیار لوکس است و طرح های آن هم عمدتا کلاسیک است. اگر رنگ و طرح را به گونه ای انتخاب کنید که با مبلمان شما ست شود، عالی است. چراکه به دلیل بافت مخمل و پارچه هماهنگی خاصی با مبلمان دارد.

کاغذ دیواری مخملی

مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری های سه بعدی



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری های دکوری برای حمام و سرویس بهداشتی

 

کاغذ دیواری بیشتر برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می شود. ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید کاغذ دیواری - PVC-  میتوان در سایر قسمت ها خانه نیز از کاغذ دیواری استفاده کرد. دیگر دوران عدم استفاده از کاغذ دیواری در حمام به دلیل رطوبت بالا، گذشته است. تکنولوژی پی وی سی (PVC) امکان استفاده از کاغذ دیواری های ضد رطوبت را بوجود آورده است و مهمترین سوالی که درباره چسبندگی کاغذ دیواری ها وجود داشت، امروزه با خود چسبی کاغذ دیواری ها در مدت 5 دقیقه، از بین رفته است. اخیرا مدل های دیگری از کاغذ دیواری که با متریال طبیعی و سازگار با محیط زیست ساخته شده است، ارائه می شود که قیمت آن بر حسب جنس، اندازه و کیفیت کاغذ متغیر است.

 

 پس از گذشت چندین سال رویای استفاده از کاغذ دیواری های زیبا و مدرن برای حمام و سرویس بهداشتی به حقیقت پیوست. امروزه کاغذ دیواری هایی ساخته شده است که کاملا ضد آب بوده و چسب آن نیز با رطوبت باز نمی شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری ضد آب با کاغذ دیواری قابل شستشو متفاوت است. کاغذ دیواری قابل شستشو گرچه با دستمال خیس یا آغشته به مواد شوینده خراب نمی شود، ولی مانند کاغذ دیواری ضد آب در محیط مرطوب مثل حمام یا سرویس بهداشتی دوام ندارد.

 

کاغذ دیواری حمام

 

مقاله های مرتبط:

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی

دکوراسیون مینیمالیستی حمام

حمام مسترروم

 



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون سالن های زیبایی

 

مخاطبان این مقاله صاحبان سالن های زیبایی هستند. بانوان هنرمندی که علاوه بر هنر در زمینه کسب و کار نیز بسیار فعال هستند. یکی از کسب و کارهای پر رونق در کشور ما سالن زیبایی است. سالن های زیبایی خدمات زیاد و متنوعی را ارائه می دهند. از آنجا که محیط سالن نیز باید آرامش بخش و دلپذیر باشد، دکوراسیون آن اهمیت زیادی پیدا می کند. لوکس بودندکوراسیون داخلی سالن زیبایی نشان از خدمات با کیفیت و مدرن آن دارد. در این مقاله نکاتی را درباره دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی عنوان می کنیم.

 دکوراسیون سالن آرایشی

1-      رنگ

در دکوراسیون سالن های زیبایی از رنگ های هماهنگ استفاده می شود. سعی کنید دو رنگ را به عنوان رنگ های اصلی انتخاب کنید. رنگ های اصلی نباید از رنگ های خیلی گرم مثل قرمز و نارنجی انتخاب شود. چراکه مشتریان زمان زیادی را در سالن سپری می کنند و با توجه به اینکه سالن های آرایشی در ایران معمولا در طبقات زیر زمین قرار دارد یا پنجره های آن کاملا پوشیده شده است و نور طبیعی ندارد، رنگ های گرم خسته کننده خواهد بود. 

 2-      متریال دکوراسیون

هرچه از متریال بهتر و شیک تری استفاده کنید، نتیجه کار زیباتر و شیک تر خواهد شد. در دکور سالن های آرایشی بهتر است از متریال ظریف یا به اصطلاح soft استفاده کنید. مثلا معمولا از سنگ دکوراتیو یا سایر انواع سنگ استفاده نمی شود. بلکه از دیوارپوش های پارچه ای و کاغذی استفاده می شود که خوشبختانه در انواع طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف موجودند. برای زیباتر کردن سالن خود از کاغذ دیواری های پوستری با طرح های مناسب سالن استفاده کنید. به دو نمونه کاغذ دیواری های زیر در سالن های زیبایی نگاه کنید:

دکوراسیون سالن زیبایی

 

برای کف سالن آرایشی کفپوش های چوبی و پارکت مناسب نیست. بلکه بهتر است از سرامیک های رنگ روشن استفاده شود. خوشبختانه امروزه انواع سرامیک با قیمت های مختلف عرضه می شود. می توانید از سرامیک های بسیار براق با طراحی های خیلی شیک استفاده کنید که یک رفالکس کامل در کف سالن بوجود می آورد و تمیز کردن آن هم بسیار آسان است.

 

 3-      نورپردازی

سالن باید نور کافی داشته باشد. پس سعی کنید در نورپردازی سالن این نکته را مد نظر داشته باشید. از نورهای رنگی پرهیز کنید. کنار آینه های چراغ های مناسب نصب کنید. استفاده از انواع سقف کاذب و نورپردازی با توجه به سلیقه خود شما در سالن زیبایی متداول است. اگر طراح دکوراسیون شما طرح خوبی برای سقف سالن بدهد، بهتر است حتما استفاده کنید.

در لینک زیر می توانید 15 نمونه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی را ببینید:

دکوراسیون سالن زیبایی 



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

سوال همیشگی این است:  آیا دیوارها را رنگ کنیم یا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

 

در اینجا سعی داریم مقایسه جامعی بین رنگ و کاغذ دیواری انجام دهیم. توجه داشته باشید که در این مقایسه فرض بر این است که رنگ و کاغذ دیواری هر دو از بهترین کیفیت برخوردارند.

 

 1-     دوام:  همه افراد تجربه زندگی در خانه های رنگ شده را دارند و می دانند که رنگ دیوار باید حداقل دو سال یکبار عوض شود. به این دلیل که رنگ دیوار دوده می گیرد و بعد از یکسال بعضی از قسمت های دیوار تیره رنگ هستند. کاغذ دیواری به این دلیل که با تکنولوژی نانو ساخته شده است، اصلا دوده نمی گیرد و رنگ آن تغییر نمی کند. کاغذ دیواری از این نظر گارانتی 10 ساله دارد. به همین دلیل خرید کاغذ دیواری در طول زمان به صرفه تر است.

 دوام رنگ < دوام کاغذ دیواری

 

2-     قابلیت شستشو: بعضی رنگ های روغن که برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می شوند. قابلیت شستشو دارند. این در حالی است که کاغذ دیواری ها کاملا قابل شستشو هستند و نه تنها با آب بلکه می توان با مواد شوینده آنها را شستشو داد. وقتی رنگ دیوار با مداد، خودکار یا هر وسیله دیگر کثیف شود، نمی توان آن را تمیز کرد. درحالیکه کاغذ دیوار با آب و ریکا کاملا پاک می شود.

 

کاغذ دیواری: قابلیت شستشو دارد.

رنگ: قابلیت شستشو ندارد.

 

3-     تنوع:مسلم است که رنگ دیوار تنوع زیادی ندارد. یک طیف کوچک رنگ از سفید خامه ای تا لیمویی خیلی روشن برای رنگ دیوار استفاده می شود. اتاق خواب ها هم رنگ های روشن ساده دارند. مطمئنا کاغذ دیواری با هزاران رنگ و طرح تنوع بیشتری را ارائه می کند. از طرح های مدرن گرفته تا کلاسیک تا طرح های سه بعدی طبیعی، کاغذ دیواری حق انتخاب زیادی را فراهم کرده است.

تنوع رنگ <<< تنوع کاغذ دیواری

 

4-     زیبایی: نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در لوکس و شیک شدن دکوراسیون داخلی دارد. از طرفی تاثیری که کاغذ دیواری در لوکس شدن خانه دارد در مقایسه با قیمت آن نسبت به متریالی مانند سنگ، بسیار زیاد است.

 زیبایی رنگ <<< زیبایی کاغذ دیواری

 

5-     قیمت: کاغذ دیواری و رنگ هر دو قیمت های بسیار زیاد و متفاوتی دارند. در اینجا قیمت یک کاغذ دیواری با کیفیت را با رنگ با کیفیت مقایسه می کنیم. قیمت تمام شده رنگ برای هر مترمربع دیوار حدود 7000 تومان و قیمت تمام شده کاغذ دیواری برای هر مترمربع دیوار حدود 15000 تومان است.

 قیمت رنگ < قیمت کاغذ دیواری

 

6-     هزینه: با اینکه قیمت کاغذ دیواری از رنگ بیشتر است، اگر دوام آن را به حساب بیاوریم در یک بازه زمانی 5 ساله هزینه ای کمتر از رنگ خواهد داشت. چراکه نیاز به تعویض سالانه ندارد و ضمانت اجرایی 10 ساله دارد.

 هزینه کاغذ دیواری < هزینه رنگ

 

امیدواریم این چند نکته در انتخاب، به شما کمک کند.

 

مقاله مرتبط:

چرا کاغذ دیواری؟



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

تولید کاغذ دیواری ضد زلزله (سیسمیک)

 

در زمان وقوع زلزله دیوارها هم مثل انسان ها تکان می خورند. آجرها ترک برمیدارند و دیوار ریزش پیدامی کند. دانشمندان علم مواد آلمانی کاغذ دیواری سیسمیک تولید کرده اند که می تواند در هنگام وقوع زلزله از ریزش دیوار جلوگیری کند.

 

دانشگاه و مرکز تحقیقات تکنولوژی کارسلو (KTI) آلمان از دهه 1990 تا به حال در تلاش است که پوششی کاغذی برای نگه داشتن دیوارها هنگام زلزله تولید کند. بالاخره تیم تحقیقاتی در سال 2010 موفق به ساخت کاغذ دیواری سیسمیک شد. با ارتقا کیفیت این ماده تولیدی، دانشگاه KTL در سال 2014 کاغذ دیواری ضد زلزله خود را عرضه کرد.

 

چسب کاغذ دیواری سیسمیک

برای جلوگیری از ریزش دیوارها صرفا استفاده از کاغذ دیواری سیسمیک کافی نیست. چراکه چسب مخصوص کاغذ دیواری های معمولی تحمل تکان های شدید دیوار را ندارد. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه KTL، چسب مخصوصی برای این کاغذ دیواری تولید کرده اند. برای این منظور یک ماده نرم، قابل انعطاف و چسبناک با استفاده از آب و مقدار زیادی پلیمر پلی پورتان تولید شد.

وقتی چسب به شیارهای دیوار نفوذ کند، آب درون آن بخار شده و باعث می شود چسب کاملا به مواد دیوار گیر کند.  همینطور وقتی کاغذ دیواری روی چسب قرار بگیرد، کاملا توسط پلی پورتان احاطه میشود.

 کاغذ دیواری سیسمیک در یک شبیه سازی زلزله آزمایش شده است. ساختمانی که این کاغذ دیواری در آن به کار رفته بود، فرو نریخت. قرار است از سال 2014 به بعد کاغذ دیواری سیسمیک به صورت انبوه تولید شود. قیمت این کاغذ دیواری از کاغذ دیواری معمولی بیشتر است. ولی برای مردمی که در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند، ارزش خرید دارد.

 مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری ضد زلزله



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

رنگ سیاه

 

سیاه تیره ترین رنگ است و در فقدان نور ایجاد می شود. به همین دلیل فضا کاملا سیاه است. رنگ سیاه را معمولا متضاد رنگ سفید می نامند و به عنوان متضاد روشنایی نیز به کار می رود. رنگ سیاه یکی از اولین رنگ هایی است که در هنر به کار رفته است. آثار به جا مانده از نقاشی های انسان های غار نشین استفاده از رنگ سیاه را به خوبی مشخص می کند. در قرن چهاردهم رنگ سیاه توسط افراد سلطنتی و مقامات دولتی و قضایی مورد استفاده قرار گرفت. در قرن بیستم رنگ سیاه برای اولین بار به عنوان یک رنگ اصلی در صنعت مد پوشاک مورد استفاده قرار گرفت.

  

استفاده از رنگ سیاه در عزاداری اولین بار در رم باستان اتفاق افتاد و پس از آن رنگ سیاه معمولا با مرگ، شیطان، جادو ارواح اجین شده است. حتی امروزه نیز از این رنگ در مراسم عزاداری  استفاده می کنند.رنگ سیاه به دلیل طبیعتی که دارد، همواره یک فضای رمزآلود و پنهان را با خود به همراه دارد. امروزه رنگ سیاه یکی از نمادهای قدرت است. دلیل آن همین رمزآلود بودن رنگ سیاه است.

 

روانشناسی رنگ سیاه

در روانشناسی، رنگ سیاه نشانه قدرت و کنترل است. به این دلیل آنکه هیچ نکته ای را مشخص و روشن نمی کند، بیشتر به اطلاعات مربوط می شود تا به ارتباطات. به این معنا که رنگ سیاه از ارتباطات دوطرفه جلوگیری می کند. فردی که رنگ سیاه پوشیده است از لحاظ روانشناسی در موضع قدرت قرار دارد. به همین دلیل رنگ سیاه برای ارتباطات کاری مناسب است، درحالیکه برای ارتباطات دوستانه و خانوادگی مناسب نیست. رنگ سیاه خود کنترلی، نظم، قدرت، استقلال و اراده را تداعی می کند.

نوجوانانی که به پوشیدن رنگ سیاه علاقه نشان می دهند، در واقع تمایل زیادی به گذر از دوران کودکی و ورود به بزرگسالی دارند. به هر حال رنگ سیاه می توان باعث ایجاد افسردگی و اختلالات خلقی خفیف شود. ولی استفاده از آن به همراه رنگ سفید فضایی پرانرژی ایجاد می کند.

 

 

مقاله مرتبط: 

مشکی رنگ عشقه!



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

سننموت  Senenmut

 

معماری از قدیمی ترین هنرهای بشر است. شاید یکی از سه هنر قدیمی معماری باشد (دو هنر دیگر نقاشی و موسیقی است)، چراکه برآورده کننده یکی از نیازهای اساسی انسان است. معماران مشهور همیشه در همه دوران و هر جا مورد احترام حکومت ها و مردم بودند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از حالا به بعد مجموعه مقاله هایی را درباره معماران مشهور از دوره های باستان تا به امروز در وبسایت قرار دهیم. اولین مقاله به سننموت اختصاص دارد.

سننموت از معماران مشهور مصر باستان است که حدود 3600 سال  قبل در سلسله 18 ام مصر زندگی میکرد. معنای لغوی سننموت "برادر مادر" است. سننموت خانواده ای معمولی داشت و پدرش از سازندگان مقبره های مصریان بود. نام سننموت اولین بار در تاریخ به عنوان خدمتکار حتشپسوت (ملکه مصر باستان) آمده است.

 

 با اینکه پیشرفت در دربار برای افرادی که اشراف زاده نبودند بسیار سخت بود، سننموت با بهره گیری از استعداد خود و تلاش بسیار به سرعت مراتب پیشرفت را پیمود. او علاو بر مسئولیت های حکومتی که به عهده داشت، مهمترین معمار حتشپسوت به شمار می رود که ساخت بناهای عظیم حتشپسوت را به عهده داشته است. از بناهای مهم زمان حتشپسوت که سننموت طراحی و ساخت آن را به عهده داشت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

*  معبد یادبود حتشپسوت در دیرالبحری

*  ابلیسک های دوقلو

*  اولین نقش ستاره شناسی روی سقف مقبره خودش



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

ایمهوتپ معمار

 

دومین مقاله از مجموعه مقاله های "معماران مشهور جهان" به یکی از معماران دوره باستان اختصاص دارد که بناهایی که طراحی کرده و ساخته تا به امروز پا بر جاست. اولین معمار شناخته شده در تاریخ که آثار هنری- معماری اش تا به امروز پا بر جاست، ایمهوتپ است. وی 2600 سال قبل از میلاد مسیح (4600 سال پیش) در زمان حکومت فرعون جوزر در مصر زندگی می کرده است. با آنکه از خانواده ای معمولی بود به مقام صدر اعظمی در دربار جوزر دست پیدا کرد. همچنین از القاب وی، پزشک فرعون است که نشان می دهد ایمهوتپ به حرفه پزشکی نیز اشتغال داشته است. ایمهوتپ احتمالا چند سال پس از فرعون جوزر در زمان حکومت فرعون هونی فوت کرده است و در ساخت هرم فرعون سخم خوت شرکت داشته است. تصویری از یکی از مجسمه های ایمهوتپ را میبینید:

مقاله های مرتبط:

 سننموت معمار

فرانک گری

 هرم جوزر در مصر



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

حباب کاغذ دیواری

 

هر یک از شما دوستان که تجربه اجرای کاغذ دیواری در خانه خود را داشته اید، حتما می دانید که بلافاصله بعد از نصب کاغذ دیواری و قبل از آنکه کاغذ کاملا خشک شود، حباب های ریز و درشتی در زیر کاغذ بوجود می آید. به علاوه ممکن است کاغذ دیواری در بعضی نقاط تیره و کدر به نظر برسد.عکس زیر از نمونه پروژه های اجراییگروه آرکس حباب های زیر کاغذ دیواری را درست بعد از نصب آن نشان می دهد:

 این یکی از ویژگی های کاغذ دیواری است که در بعضی نقاطی که چسب می خورد هوا می رود و کمی زمان می برد تا دیوار کاملا کاغذ را به خود بکشد. گرچه نصابان مطمئنا از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده می کنند و با کاردک کاملا آن را صاف می کنند، اما به هر حال این حباب ها بوجود می آیند و چند روز طول می کشد تا کاغذ دیواری کاملا جذب دیوار شود.

جذب حباب ها 14-7 روز طول می کشد. اگر کاغذ دیواری در فضایی باشد که هوا در آن جریان دارد، کاغذ دیواری زودتر خشک می شود. در این مدت به هیچ عنوان به کاغذ دیواری و حباب های آن دست نزنید و صبور باشید.

کدر بودن بعضی نقاط کاغذ دیواری که در کاغذ های روشن بیشتر مشخص می شود، به دلیل چسب خشک نشده ای است که در پشت آن قرار دارد. با خشک شدن چسب، این لکه ها نیز کاملا از بین می رود و کاغذدیواری جلوه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

توصیه ای که به شما دوستان داریم این است که اگر برای مناسبت خاصی (جشن، مهمانی، عید نوروز،...) قصد کاغذ کردن خانه خود را دارید، حتما حداقل دو هفته قبل از آن اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید تا دکوراسیون خانه شما برای آن مناسبت خاص زیبایی کامل داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون اتاق کودک

 

اتاق کودک صرفا اتاق خواب نیست. بلکه مکانی است که کودک علاوه بر خواب ساعاتی از روز را آنجا می گذراند. با اسباب بازی هایش بازی می کند، کتاب می خواند، دوستانش را ملاقات می کند و رویا پردازی می کند. بنابراین بهتر است که در دکوراسیون اتاق کودک به تمام این نکات توجه شود و در کل مکانی مناسب برای همه فعالیت های کودک آماده شود. بهتر است والدین در فرآیند آماده کردن دکوراسیون اتاق، کودک را درگیر کرده و از او نظر بپرسند و کمک بخواهند. این مسئله نه تنها به رشد فکری و اعتماد به نفس کودک کمک می کند، بلکه باعث می شود که کودک در آینده با تمایل خودش ساعت های بیشتری را در اتاقش بگذراند.

از آنجا که کودکان تغییر را دوست دارند، بهتر است از لوزم و ترکیب های رنگی استفاده شود که قابل تعویض باشد و هزینه زیادی در بر نداشته باشد. به هر حال در دکور اتاق کودک باید به کاربردی بودن وسایل و شاد محیط توجه شود.

فروش کاغذ دیواری ارزان و شیک محصول سال 2014. کاغذ دیواری ها قابل شستشو و لوکس هستند و با قیمت مناسب ارائه می شوند.همچنین به فروشگاه های دکوراسیون و کاغذ دیواری نمایندگی فروش کاغذ دیواری اهدا میگردد. برای اطلاع از قیمت کاغذ دیواری و خرید کاغذ دیواری یا نصب کاغذ دیواری با شرکت آرکس تماس بگیرید. کاغذ دیواری جدید و کاغذ دیواری 2014 را از آرکس بخواهید. کاغذدیواری.  

اتاق بازی

بخش از اتاق کودک به بازی اختصاص داده می شود. در این قسمت بهتر است دیوار ها با پوسترها و عروسک های مورد علاقه کودک دکور شود. همچنین بخشی را برای نقاشی و مطالعه کودک در نظر بگیرید. رنگ اهمیت زیادی دارد. استفاده از رنگ های شاد محیط را برای بازی کودک آماده می کند. سعی کنید نهایت خلاقیت را به کار ببرید.

 

 آلبوم کاغذ دیواری کودک

مقاله مرتبط:

 * کاغذ دیواری اتاق کودک



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

تفاوت کاغذ دیواری اصل کره ای با کاغذ دیواری تقلبی چینی

 

متاسفانه یکی از مشکلات بازار کاغذ دیواری امروز زیاد شدن کاغذ دیواری های چینی با طرح های کاغذ دیواری های اروپایی و کره ای است. به عنوان فردی که 12 سال در زمینه دکوراسیون و 4 سال اخیر به صورت تخصصی درفروش کاغذ دیواری فعالیت داشته به شما عزیزان می گویم که کاغذ دیواری چینی تحت لیسانس اروپا کیفیت کاغذ دیواری های اروپایی را ندارد. بنابراین در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید.

پدیده جدیدی که در بازار ایران به وجود آمده است، ارائه کاغذ دیواری های چینی با ابعاد 16.5 مترمربع  و طرح های معروف کاغذ دیواری های کره ای در بازار است. در واقع تا پیش از این بیشتر کاغذ دیواری های چینی با عرض 0.5 متر ساخته میشد ولی این کاغذ دیواری های جدید به سبک و اندازه و طرح کاغذ های کره ای است و به اسم کاغذ دیواری کره ای و با همان قیمت به فروش می رسد.

 چه باید کرد؟

با وجود این مشکلات چگونه باید کاغذ دیواری اصل کره را تشخیص دهیم؟  هنگام مشاهده آلبوم کاغذ دیواری، به نکات زیر توجه کنید:

 

1-     آلبوم های کاغذ دیواری اصل کره ای تعداد صفحات زیادی دارند. در مقایسه با آلبوم های معمولی که بیشتر آلبوم های کاغذ دیواری را تشکیل می دهد تقریبا ابعاد دو برابر آن را دارند.

 

2-     بر روی آلبوم های کاغذ دیواری اصل کره، حتما اطلاعات شرکت تولید کننده، وبسایت شرکت، آدرس شرکت و غیره نوشته شده است. درحالیکه آلبوم های تقلبی فاقد این اطلاعات است.

 

3-     سعی کنید یاد بگیرید که حروف کره ای را از حروف چینی تشخیص دهید. لزوما نیاز به یادگیری حروف یا زبان ندارید. صرفا به تفاوت ها دقت کنید. بر روی آلبوم های کاغذ دیواری کره ای حتما حروف کره ای مشاهده می شود. درحالیکه آلبوم های کاغذ دیواری تقلبی صرفا به انگلیسی اطلاعات را نوشته است.

 

4-     جنس کاغذ دیواری های اصل کره بسیار مرغوب تر است. کاغذ دیواری های چینی نازکتر است و بیشتر جنسی شبیه کاغذ دارد تا pvc. حتما به این نکته توجه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()