نوشته شده توسط : arex

اندازه گیری کاغذ دیواری، پارکت-لمینت و قرنیز مورد نیاز فضا

 

یک سوال متداول برای خریداران کاغذ دیواری، لمینت و قرنیز، حجم مورد نیاز متریالی است که قصد خرید آن را دارند. در واقع اندازه گیری میزان متریال برای فضا به قدری ساده است که شما نیاز به اندازه گیری کارشناس ندارید. بلکه خودتان می توانید به سادگی آنرا حساب کنید. در این مقاله روش اندازه گیری با مثال و عکس نشان داده شده است تا درک آن راحت تر باشد. 

۱-     چگونه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای فضای خود را محاسبه کنیم؟

یکی از سوالات متداول هنگام خرید کاغذ دیواری، حجم مورد نیاز کاغذ است. در اغلب موارد فروشندگان کاغذ دیواری کمک زیادی در تعیین حجم کاغذ مورد نیاز می کنند. اما شما می توانید با انجام چند اندازه گیری  و محاسبه ساده، تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود را حساب کنید. برای این منظور اقدامات زیر را انجام دهید:

۱٫ تصمیم بگیرید که کدام کاغذ دیواری برای چه دیوارهایی به کار می رود: اولین مرحله در انتخاب کاغذ دیواری، در نظر داشتن فضا و دیوارها برای هر نمونه کاغذدیواری است. به همین دلیل قبل از آنکه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز مشخص شود، باید دقیقا بدانید که هر نمونه کاغذ دیواری برای کدام دیوار مناسب است.

۲٫ ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که قرنیزها و رابیس سقف (سقف کاذب) در اندازه گیری حساب نمی شود. بلکه ارتفاع دیوار، از بالای قرنیز تا سقف در نظر گرفته می شود.

۳٫ عرض دیوارهای مورد نظر یک کاغذ دیواری را اندازه گیری کنید و اندازه ها را با هم جمع بزنید. منظور از عرض دیوار، طول دیوار از یک سر تا سر دیگر است.

 .۴اندازه ارتفاع دیوار را در مجموع عرض دیوار ضرب کنید: عدد بدست آمده مساحتی است که قرار است با کاغذ دیواری مورد نظر پوشش داده شود.

۵٫ مساحت هر رول کاغذ دیواری را از فروشنده کاغذ جویا شوید. (اندازه هر رول بر روی آن یا در آلبوم کاغذ دیواری نوشته شده است. به عنوان مثال، رول های کاغذ دیواری کره ای همگی ۱۶٫۵ مترمربع مساحت دارند).

۶٫ مساحت بدست آمده برای دیوار را بر مساحت یک رول کاغذ دیواری تقسیم کنید.

۷٫ عدد بدست آمده را به بالا گرد کنید به طوری که یک عدد صحیح کامل بدست آید. به عنوان مثال اگر عدد بدست آمده ۳٫۷۶ است، تعدد رول مورد نیاز شما ۴ است

 

 * نگران میزان اضافه رول نباشید. در بسیاری موارد میزان کاغذ اضافه برای بعضی حاشیه ها یا ایجاد تطابق بین رولهای کاغذ دیواری به کار میرود. در هر صورت مقدار کاغذ دیواری اضافه را نگهداری کنید تا در صورت خرابی یا پارگی کاغذ، در آینده استفاده شود.

 

۲- چگونه اندازه پارکت مورد نیاز ساختمان را  حساب کنیم؟

پارکت و پارکت-لمینت به صورت مترمربع به فروش می رسد. بنابراین برای خرید پارکت باید مساحت کف مکانی را که می خواهید پارکت کنید اندازه بگیرید و به همان اندازه (بر حسب مترمربع) پارکت خریداری کنید.

نمونه زیر مشخص می کند که چگونه باید این اندازه گیری را انجام داد: فرض کنید فضای کفی که می خواهید پارکت کنید، شبیه به شکل زیر باشد. ابتدا شکل کف را روی کاغذ بکشید، سپس طول هر دیوار را اندازه بگیرید و روی آن شکل مشخص کنید. سپس شکل را به مستطیل و مربع تقسیم کنید و مساحت هر قطعه مستطیل و مربع را حساب کنید. سپس همه مساحت ها را با هم جمع کنید تا مساحت کل کف به دست بیاید.   

 کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق کودک، کاغذ دیواری کودک، کاغذ دیواری پوستری، کاغذ دیواری اداری، کاغذ دیواری شیک، کاغذ دیواری جدید، کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری کلاسیک، نصب کاغذ دیواری

 

 در شکل بالا  مساحت مستطیل اول ۵۰ مترمربع و مساحت مستطیل دوم ۴۰ مترمربع است. بنابرین تمام فضا مساحتی برابر با ۹۰ مترمربع دارد و باید ۹۰ مترمربع پارکت خریداری شود. 

۳- چگونه قرنیز مورد نیاز ساختمان را اندازه گیری کنیم؟

قرنیز به صورت شاخه ای به فروش می رسد. هر شاخه قرنیز معمولا ۳ متر است. به همین دلیل تعداد شاخه های قرنیز که باید خریداری شود برابر با متراژ مورد نیاز تقسیم بر ۳ است.

از آنجایی که قرنیز دور تا دور دیوار ساختمان قرار می گیرد، برای اندازه گیری متراژ مورد نیاز قرنیز باید محیط ساختمان را اندازه گرفت. برای این منظور، طول تک تک دیوارهای قسمتی را میخواهید قرنیز استفاده کنید، اندازه بگیرید و سپس طول ها را با هم جمع کنید تا متراژ کل قرنیز به دست بیاید. در شکل زیر با مثال توضیح داده شده است.

در این شکل متراژ هر دیوار مشخص شده است که جمع همه آنها ۴۸ متر می شود که متراژ قرنیز مورد نیاز را مشخص میکند. ۴۸ تقسیم بر ۳، ۱۶ است که تعداد شاخه های قرنیز را مشخص میکند: 

 

 اندازه گیری متراژ پارکت



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری برجسته

 

کاغذ دیواری برجسته مطمئنا یکی از انواع محبوب کاغذ دیواری است که در آلبوم های کاغذ دیواری مختلف با رنگ ها و طرح های متنوع تکرار شده است. برجسته بودن کاغذ دیواری به جنس آن و روش تولید آن بستگی دارد و می تواند در هر سبک هنری طراحی شده باشد. طرح های برجسته روی کاغذ دیواری با نگاه و لمس کاملا محسوس و قابل تشخیص است. به همین دلیل از نزدیک و دور برجستگی ها مشخص می شود و با دست زدن به کاغذ دیواری نیز می توان آنرا احساس کرد. در این مقاله آنچه را که نیاز دارید درباره این نوع کاغذ دیواری بدانید، آورده شده است. 

جنس کاغذ دیواری برجسته

زمینه این نوع کاغذ دیواری ها مانند سایر کاغذ دیواری ها است. اکثر کاغذ دیواری های مرغوب از جنس پی وی سی با روکش نانو و وینیل است که باعث می شود کاغذ دیواری دوده و چرک جذب نکند، قابل شستشو باشد و پارگی زیاد پیدا نکند. تفاوت کاغذ دیواری های برجسته با سایر کاغذ دیواری ها در تکه های برجسته روی آن است که طرح کاغذ دیواری را بوجود می آورد. روکش وینیل و نانو روی تمام سطح کاغذ دیواری قرار دارد و به همین دلیل طرح های برجسته آن نیز کثیف نمی شود و قابل شستشو است.  

انواع کاغذ دیواری برجسته

همانطور که گفته شد، زمینه اصلی کاغذ دیواری از جنس پی وی سی است. ولی برجستگی های طرح روی آن از نظر جنس تفاوت دارد. با این حال از هر جنس که باشد، برجسته است و برجستگی آن قابل رویت و قابل لمس است. در اینجا چهار دسته اصلی جنس برجستگی را معرفی می کنیم:

  • ·         برجستگی های مخمل پی وی سی

یک نوع کاغذ دیواری برجسته که در حال حاضر بسیار محبوب است و با بهترین کیفیت ممکن ارائه می شود، کاغذ دیواری مخمل پی وی سی است. جنس مخمل پی وی سی با مخمل پارچه ای تفاوت دارد و شبیه مخمل پارچه ای، ولی از جنس پی وی سی است. مخمل پی وی سی بر خلاف مخمل پارچه ای قابل شستشو است و در عین حال نرم است. یک نمونه را در زیر می بینید:

 

  • ·         برجستگی های چوب و پی وی سی

کاغذ دیواری هایی که برجستگی از جنس چوب دارد، عمدتا دارای طرح های طبیعی مثل بامبو و درخت است. جنس چوب آن ترکیبی از چوب فنلاندی (با کیفیت بالا) و پی وی است. این برجستگی ها قابل لمس و قابل رویت است و با روکش وینیلی که روی آن قرار دارد، کاملا قابل شستشو است. در زیر دو نمونه مختلف کاغذ دیواری برجسته با طرح طبیعی را مشاهده می کنید:

 

  • ·         برجستگی های پارچه ای

این نوع کاغذ دیواری که هم طرح آن شبیه طرح پارچه است و هم از نظر جنس به پارچه بسیار نزدیک است، با ترکیب الیاف پارچه و پی وی سی ساخته می شود. زیبایی این کاغذ دیواری ها بسیار خیره کننده است و طرح های آن تنوع زیادی دارد. این برجستگی ها نیز مانند سایر انواع کاغذ دیواری برجسته قابل رویت و قابل لمس است. نمونه زیر را مشاهده کنید:

 

  • ·         برجستگی های اکلیل دار

کاغذ دیواری اکلیل دار یکی از انواع کاغذ دیواری است که سالهاست به شکل های مختلف ارائه می شود. بسیاری از کاغذ دیواری های ساده اکلیل دار است. به این معنا که زمینه اکلیل دار دارد، ولی برجستگی ندارد. منظور از برجستگی های اکلیل دار، طرح های برجسته روی کاغذ دیواری است که اکلیل دار و براق است. لازم به تذکر است که اکلیل های روی کاغذ دیواری های مرغوب به هیچ وجه نمی ریزد. به این دلیل که اکلیل از ابتدا در متریال قسمت های برجسته وجود ندارد و پس از تولید کاغذ دیواری روی آن اضافه نمی شود.  نمونه زیر را مشاهده کنید: 

 

 طرح و مدل کاغذ دیواری برجسته

کاغذ دیواری های برجسته به اندازه ای متداول و محبوب است که در حال حاضر در هر سبک و طرحی تولید می شود. کاغذ دیواری های برجسته که برجستگی های چوبی دارد، معمولا دارای طرح هایی است که از طبیعت الهام گرفته شده است. از طرفی کاغذ دیواری های برجسته اکلیلی عمدتا دارای طرح های کلاسیک است.

با این حال نمی توان سبک خاصی را برای کاغذ دیواری های برجسته در نظر گرفت. انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برجسته مثل انتخاب سایر انواع کاغذ دیواری است. در مقاله های "طرح و مدل کاغذ دیواری"، "انتخاب کاغذ دیواری" و "ست کردن کاغذ دیواری با دکوراسیون" درباره انواع طرح و رنگ و معیارهای انتخاب کاغذ دیواری مناسب توضیح داده شده است.

تفاوت کاغذ دیواری برجسته و کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی نیز مثل کاغذ دیواری برجسته بسیار محبوب است و انواع طرح مختلف دارد. به این دلیل که طرح های سه بعدی برجسته به نظر می رسد، بعضی اوقات با کاغذ دیواری برجسته اشتباه گرفته می شود. طرح کاغذ دیواری سه بعدی به دلیل سایه هایی که دارد، در فاصله بیشتر از ۲ متر برجسته به نظر می رسد. این برجستگی طرح به اندازه ای واقعی به نظر می رسد که گاهی اوقات صرفا با دست زدن به کاغذدیواری می توان به صاف بودن سطح آن پی برد.

از طرفی کاغذ دیواری برجسته دارای طرح و نقش کاملا برجستگی است که نه تنها برجسته دیده می شود، بلکه با دست زدن به سطح کاغذ دیواری، کاملا مشخص است. گرچه کاغذ دیواری برجسته بعضا سه بعدی هم نامیده می شود، اما نمی توان هر کاغذ دیواری سه بعدی را برجسته نامید. 

  

شستشوی کاغذ دیواری برجسته

همانطور که گفته شد، کاغذ دیواری برجسته نیز اگر مرغوب باشد، مانند سایر کاغذ دیواری ها روکش وینیل داشته و کاملا قابل شستشو است. در واقع قابلیت شستشوی کاغذ دیواری به برجسته بودن طرح آن ارتباطی ندارد. بلکه به جنس کاغذ دیواری و روکش های روی آن مربوط است که از این لحاظ با سایر کاغذدیواری ها تفاوتی ندارد. روش شستن کاغذ دیواری برجسته مشابه سایر انواع کاغذ دیواری است. فقط توجه داشته باشید که دستمالی که با آن کاغذ دیواری را تمیز می کنید، کاملا تمیز و سفید رنگ باشد و پرز ندهد.

نکته: کاغذ دیواری هایی که کیفیت بالایی دارند به دلیل روکش نانو که روی سطح آن قرار گرفته است دوده و کثیفی جذب نمی کند. این مسئله درباره کاغذ دیواری های برجسته نیز صدق می کند. خیلی مواقع برجستگی های کاغذ دیواری از جنس مخمل پی وی سی و به رنگ سفید است. اما کاغذ دیواری های نانو (که کاغذ دیواری های آرکس هم جز آن است)، عدم کثیفی آنرا تضمین می کند. به همین دلیل تنها زمانی نیاز به شستن کاغذ دیواری دارید که توسط یک جسم خارجی مثل خودکار یا مواد غذایی کثیف بشود. 

نصب کاغذ دیواری برجسته

در مقاله نصب کاغذ دیواری درباره روش نصب  کاغذ دیواری به تفصیل توضیح داده شد. همچنین در مقاله "کاغذ دیواری باکیفیت و مرغوب"، درباره نصب آسان و تمیز کاغذ دیواری توضیح داده شد. کاغذ دیواری برجسته از نظر نصب تفاوتی با سایر کاغذ دیواری ها ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در دکوراسیون

 یک ترکیب متداول در دکور دیوارها این است که روی یک یا چند دیوار کاغذ دیواری نصب می شود و سایر دیوارها رنگ معمولی دارد. این ترکیب با اینکه به اندازه دکوراسیون تمام کاغذ دیواری زیبا نیست، اما کمی از نظر هزینه به صرفه تر است. البته هزینه آن بستگی به این دارد که کاغذ دیواری و رنگ را با چه کیفیتی انتخاب می کنید. در این مقاله به مزایا و معایب ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در دکوراسیون می پردازیم.

 

 رنگ یا کاغذ دیواری

در مقاله "رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری"، درباره مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ دیوار صحبت شد. در واقع دلیل محبوبیت کاغذ دیواری و تنوع زیادی که در آن بوجود آمده است، نیز همین ویژگی های مثبتی است که نسبت به رنگ دیوار دارد. کاغذ دیواری دوامی به مراتب بیش از رنگ دارد، دوده و چرک جذب نمی کند (اگر با کیفیت باشد)، قابل شستشو با آب و مواد شوینده است، مثل رنگ نمیریزد و نمونه های مرغوب آن پاره نیز نمی شود، نصب آن تمیز و بدون بو است و بیش از یک روز طول نمی کشد. از طرفی تنوع رنگ و طرح کاغذ دیواری حتی اگر کاغذدیواری ساده باشد، با رنگ قابل مقایسه نیست. کاغذ دیوار های ساده در خود انواع مختلف بافت را دارند، بعضا متالیک یا اکلیل دار هستند و در نور می درخشند و رنگ های آنها تنوعی بی نظیر دارد. تمام این مزایا به علاوه پیشرفت صنعت دکوراسیون و معماری داخلی به طور کلی باعث افزایش محبوبیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ شده است.


مقایسه قیمت کاغذ دیواری و رنگ

همانطور که در مقاله "قیمت کاغذ دیواری" اشاره شد، قیمت کاغذ دیواری های مختلف بر حسب کیفیت و کشور سازنده با هم تفاوت دارد. در حال حاضر بعضی کاغذ دیواری های چینی که از نظر کیفیت بسیار ضعیف است و ضخامت آن مثل روزنامه بوده و به راحتی پاره می شود، قیمتی معادل بدترین انواع رنگ دارد. از طرفی کاغذ دیواری های اروپایی که برندهایی مثل Esprit و Roberto Cavalli  تولید می کنند، بسیار گران قیمت است. اگر می خواهید یک کاغذ دیواری با کیفیت عالی و قیمتی مناسب نصب کنید، قیمت آن تقریبا متری ۴ هزار تومان بیشتر از رنگ با کیفیت عالی است. این اختلاف هزینه در یک سالن مثلا ۳۰ متری (مساحت کف سالن)، ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان می شود. به همین دلیل اگر این اختلاف هزینه برای شما قابل قبول است، نصب کاغذ دیواری در تمام دیوارهای فضا (بخصوص سالن پذیرایی) بسیار شیک تر و زیباتر از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ خواهد شد.

 

استفاده از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

با اینکه گفته شد استفاده از کاغذدیواری طرح دار و ساده بسیار زیباتر از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ است،  گاهی اوقات پیش می آید که افرادی خانه را رنگ کرده و سپس تصمیم به اجرای کاغذ دیواری می گیرند. یا می خواهند بعضی از دیوارهای منزل را با استفاده از کاغذ دیواری از فضای تمام رنگ مجزا کنند. در این مواقع تصمیم به ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی می گیرند. در این ترکیب بخصوص اگر در سالن یا لابی اجرا شود، یک یا دو دیوار را که دیوار های اصلی به حساب می آید و زیاد در دید قرار دارد، کاغذ دیواری نصب می کنند. به عنوان مثال دیوار پشت مبلمان در پذیرایی یا دیوار پشت تلویزیون برای نصب کاغذ دیواری پتانسیل بهتری دارد.

در این موارد رنگ زمینه کاغذ دیواری باید بسیار نزدیک به رنگ سایر دیوارها باشد تا بیشترین هارمونی را بوجود بیاورد. اما طرح کاغذ دیواری بنا به سلیقه افراد می تواند کلاسیک، مدرن، فانتزی یا سه بعدی باشد و از نظر طرح محدودیتی وجود ندارد. برای انتخاب مدل کاغذ دیواری، به مقاله های "طرح و مدل کاغذ دیواری" و "هماهنگی کاغذ دیواری و دکوراسیون" مراجعه کنید.

 

 

چه دیوارهایی مناسب نصب کاغذ دیواری است؟

وقتی تصمیم گرفتید که تنها یک دیوار را کاغذ دیواری بزنید، دیوار باید دیوار اصلی اتاق باشد. چند نمونه دیوار مناسب نصب کاغذ دیواری در زیر آورده شده است:

۱-     دیوار پشت تخت خواب

۲-     دیوار اصل پشت مبلمان در سالن

۳-     دیوار پشت میز نهار خوری

۴-     دیوار پشت تلویزیون

۵-     دیوار پشت میز کار

 

 

معایب ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

۱-     عدم هماهنگی رنگ

با اینکه سعی می شود رنگ زمینه کاغذ دیواری هر چه بیشتر به رنگ دیوار نزدیک باشد، به هر حال اختلاف رنگ مشهود خواهد بود. معمولا در آلبوم های کاغذ دیواری، بعد از هر نمونه کاغذ دیواری طرح دار، یک یا چند نمونه کاغذدیواری ساده که با آن هماهنگ است قرار می دهند. این کاغذ دیواری های ساده که در خود طرح بافت دارند یا متالیک هستند، هماهنگی و هارمونی بی نظیری با نمونه طرح دار آن دارد که به هیچ وجه نمی توان آنرا با رنگ درآورد.

۲-     عدم هماهنگی جنس

عدم هماهنگی جنس کاغذ دیواری که پی وی سی است با رنگ دیوار به شدت از زیبایی دکوراسیون می کاهد. به طوری که بعضی اوقات (بخصوص اگر کاغذ دیواری جنس خوبی نداشته باشد) رنگ کامل خیلی بهتر از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری دیده می شود.

۳-     کم شدن جلوه کاغذ دیواری

یک از جلوه های اصلی کاغذ دیواری هارمونی زیبایی است که در دکوراسیون ایجاد می کند. کاغذ دیواری های ساده کمابیش طرح های ریزی دارد که باعث می شود کاغذ دیواری ساده و طرح دار علاوه بر رنگ، هماهنگی سبک و مدل هم داشته باشد. این جلوه با ترکیب کاغذ دیواری و رنگ از بین می رود. همچنین کاغذ دیواری با مبلمان و پرده نیز هماهنگی دارد که این تناسب به هیچ وجه در رنگ وجود ندارد. چون رنگ صرفا یک پوشش برای دیوار است و هیچ هماهنگی و زیبایی ندارد.

۴-     اختلاف سطح در دیوار

کاغذ دیواری باکیفیت سه تا ۵ میلیمتر ضخامت دارد. وقتی روی دیوار نصب می شود، ۳ تا ۵ میلیمتر جلوتر از رنگ قرار می گیرد. گرچه این اختلاف با نگاه کردن از روبرو مشخص نمی شود، وقتی از کنار نگاه کنید، اختلاف ارتفاع به خوبی مشخص می شود و از زیبایی کار می کاهد.

 

با اینکه ترکیب کاغذ دیواری و رنگ به زیبایی کاغذ دیواری کامل نیست، ولی همانطور که گفته شد در بعضی دیوارها در فضاهای خاص به کار می رود و زیباست. به همین دلیل اگر دوست دارید از این ترکیب استفاده کنید، تنها توصیه این است که کاغذ دیواری را مرغوب انتخاب کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

انتخاب کاغذ دیواری

 

هر چه کاغذ دیواری به عنوان یک متریال لوکس دکوراسیون داخلی محبوب تر می شود، تنوع طرح و رنگ آن بیشتر شده و انتخاب کاغذ دیواری مناسب سخت تر می شود. در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰۰ آلبوم کاغذ دیواری مختلف در بازار ایران وجود دارد که هر کدام کیفیت، سبک و رنگ خاص خود را دارد. گاهی انتخاب یک رول کاغذ دیواری از بین حتی ۱۰ آلبوم چند ساعت وقت می برد. این مقاله سعی دارد با راه کارهایی که برای انتخاب بهینه کاغذ دیواری ارائه می کند، شما را در انتخاب کاغذ دیواری راهنمایی کند.

 

معیارهای اصلی انتخاب کاغذ دیواری

  • ۱-      کیفیت
  • ۲-     زیبایی و هماهنگی

شاید اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی برای انتخاب کاغذ دیواری ارائه کنیم، به دو معیار اصلی کیفیت و زیبایی برسیم که هر کدام اهمیت خود را دارد.

 

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به کیفیت

هنگام انتخاب هر چیز کیفیت آن مهم ترین ویژگی است که باید به آن توجه کرد. این مسئله در مورد کاغذ دیواری که یک کالای ساختمانی دائمی است، اهمیت بیشتری دارد. یک کاغذ دیواری با کیفیت باید ۱۰ سال دوام داشته باشد و خراب نشده و نیاز به تعویض پیدا نکند. در غیر اینصورت صرفه اقتصادی ندارد. چراکه خرید و نصب آن سخت و هزینه بر است و نمی توان هر سال آنرا عوض کرد. در مقاله "کاغذ دیواری مرغوب و باکیفیت" به ویژگی های کاغذ دیواری های مرغوب و آنچه روی کیفیت کاغذ دیواری اثر می گذارد، اشاره شد. در اینجا به طور خلاصه نکاتی را که هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید، بیان می کنیم:

 

۱-     کاغذ دیواری قابل شستشو: کاغذ دیواری باکیفیت نه تنها باید قابل شستشو باشد، بلکه باید قابلیت بالای شستشو (درجه یک) داشته باشد. یعنی با آب و مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی قابل شستشو باشد. در واقع قابلیت شستشوی کاغذدیواری، یکی از مزایای آن نسبت به رنگ دیوار است. قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما از وجود روکش وینیل روی آن که باعث قابلیت شستشو می شود، اطمینان حاصل کنید.

 

۲-     کاغذ دیواری ضد خش: هر کاغذ دیواری بالاخره از جنس پی وی سی و کاغذ است و با کشیده شدن اجسام تیز روی آن پاره می شود. منظور از کاغذ دیواری ضد خش، کاغذ دیواری است که مقاومت بالایی در برابر خراش دارد و در صورت پاره شدن، پارگی گسترش پیدا نمی کند.

 

۳-     کاغذ دیواری ضد حساسیت: بسیاری از کالاها مثل انواع کالاهای پلاستیکی و پارچه ای اگر مرغوبیت مناسبی نداشته باشد، ایجاد حساسیت می کند. کاغذ دیواری نیز چنین است. ولی کاغذ دیواری با کیفیت حتما ضد حساسیت است. این ویژگی کاغذ دیواری بخصوص در آپارتمان های کوچک و اتاق کودک اهمیت بیشتری دارد.

 

۴-     کاغذ دیواری ضد دوده: کاغذ دیواری نانو که با تکنولوژی نانو ساخته شده است، دوده و چرک جذب نمی کند. همیشه این نگرانی برای خریداران کاغذ دیواری وجود دارد که کاغذ دیواری های سفید و رنگ روشن به مرور زمان چرک تاب و تیره شود. درحالیکه اگر کاغذ دیواری باکیفیت باشد، هرگز دوده و کثیفی را به خود نمی گیرد.

 

۵-     نصب آسان کاغذ دیواری: کاغذ دیواری مرغوب هنگام نصب با چسباندن چسب در پشت آن، پاره نمی شود، کشیده نمی شود و بعد از نصب خط درزی نشان نمی دهد. خاطرتان باشد که نصب تمیز و مرتب کاغذ دیواری تاثیر زیبایی در زیبایی آن دارد. 

 

  انتخاب کاغذ دیواری با معیار زیبایی و هماهنگی

هدف از نصب کاغذ دیواری، زیبا شدن دکوراسیون داخلی فضایی است که وقت زیادی را در آن صرف می کنیم. به همین دلیل باید زیبایی و هارمونی را هنگام انتخاب آن کاملا در نظر بگیریم.

۱-     هماهنگی سبک کاغذ دیواری و دکوراسیون: طرح و سبک کاغذ دیواری ممکن است کلاسیک، مدرن، اداری یا ساده باشد. در هر صورت سبک طراحی کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون داخلی و سایر متریال و لوازم دکوراسیون مثل پرده و مبلمان هماهنگی داشته باشد. در مقاله "ست کردن کاغذ دیواری با دکوراسیون داخلی" به طور مفصل در این باره صحبت شده و مثال هایی از سبک های مختلف آورده شده است. 

 

 ۲-     هارمونی رنگ و طرح کاغذ دیواری با سایر متریال و لوازم دکوراسیون: در مقاله "کاغذ دیواری و پارکت برای آپارتمان های کوچک" به هماهنگی رنگ کاغذ دیواری و پارکت لمینت اشاره شد. این هارمونی رنگ باید با سایر لوازم دکوراسیون مثل پرده و مبلمان نیز رعایت شود. 

 

  ۳-     انتخاب کاغذ دیواری مطابق با روحیه  افراد: رنگ و طرح کاغذ دیواری باید بر اساس روحیه افراد خانه انتخاب شود. اگر کاغذ دیواری رنگ تند یا طرح شلوغی داشته باشد، ممکن برای افراد ایجاد کلافگی کند. از طرفی کاغذ دیواری های ساده و روشن هم با روحیه برخی افراد سازگار نیست. انتخاب کاغذ دیواری به شدت به سلیقه افراد وابسته است.

 ۴-     طرح کاغذ دیواری و ارتفاع دیوار: معمولا دیوار خانه هر چه بلندتر باشد، زیباتر دیده می شود. کاغذ دیواری های راه راه که خطوط عمودی دارند، باعث بلند دیده شده دیوارها و بزرگ شدن فضا می شوند. به همین دلیل اگر دوست دارید دیوار سالن بلندتر شود، انتخاب این طرح کاغذ دیواری را از دست ندهید.

۵-     طرح و رنگ کاغذ دیواری و اندازه فضا: در حال حاضر خانواده های زیادی در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. در این فضاهای کوچک، چیدمان دکوراسیون و متریال دکوراسیون داخلی می تواند تاثیر زیادی در بزرگ شدن فضا داشته باشد. برای این منظور پارکت لمینت روشن بهترین انتخاب است. همچنین به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری های روشن و براق به خصوص اگر ساده باشد، فضا را بزرگ می کند.

اکنون که با معیارهای اصلی انتخاب کاغذ دیواری آشنا شدید، راحت تر و مطمئن تر می توانید کاغذ دیواری انتخاب کنید و برای این کار وقت کمتری می گذارید. برای آسانتر شدن انتخاب کاغذ دیواری، یک لیست از ویژگی های مهم کیفیت کاغذ دیواری تهیه کرده و آنرا بر اساس اولویتی که برای شما دارد، مرتب کنید. هنگام خرید کاغذ دیواری از فروشنده درباره آن سوال کنید. کاغذ دیواری هر کدام از معیارهای کیفیت را که دارا بود، آنرا در لیست تیک بزنید.

سپس سبک کاغذ دیواری را بر اساس سلیقه و سبک دکوراسیون فضا انتخاب کرده و درباره تم رنگ آن تصمیم بگیرید. اگر این خصوصیات قبل از خرید کاغذ دیواری در ذهن شما باشد و آنرا با فروشنده کاغذ دیواری مطرح کنید، انتخاب کاغذ دیواری راحت تر شده و سریع تر به نتیجه می رسید.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

انتخاب کاغذ دیواری و پارکت لمینت برای آپارتمان های کوچک

 

زندگی آپارتمانی یکی از پیامدهای نه چندان خوشایند شهرنشینی است. با افزایش جمعیت شهرها، اندازه آپارتمان ها کوچک و کوچکتر شده است. تا جایی کانه فضا برای یک خانواده مثلا چهار نفره بسیار کوچک است. با این حال خانواده ها دوست دارند که دکوراسیون داخلی منزل خود را تا جایی که امکان دارند شیک کنند. وقتی فضا کوچک است، استفاده از تزئینات و لوازم دکوری زیاد در خانه زیبا دیده نمی شود و زندگی و آرامش در منزل را کم می کند. به همین دلیل بهترین وسیله برای شیک کردن آپارتمان های کوچک، متریال دکوراسیون داخلی مثل کاغذدیواری و پارکت لمینت است.

چه رنگ و طرح کاغذ دیواری و پارکت لمینت فضا را بزرگ می کند؟

همانطور که در مقاله "بزرگ کردن فضا با کاغذ دیواری" گفته شد، کاغذ دیواری های رنگ روشن و براق بیش از هر رنگ دیگر فضا را بزرگ نشان می دهند. به علاوه یکی دیگر از اصول بزرگ کردن فضا با دکوراسیون داخلی هماهنگی رنگ کاغذ دیواری و پارکت لمینت است. هر چه رنگ دیوارها و کف به هم نزدیکتر باشد، فضای اتاق و خانه بزرگتر نشان داده می شود. چراکه اگر رنگ ها متضاد باشد، هنگام حرکت چشم، وقفه ایجاد می شود و اتاق یکدست به نظر نمیرسد. در حال حاضر (تقریبا از بعد از سال ۲۰۱۵)، رنگ های روشن به محبوب ترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی تبدیل شده اند. به همین دلیل در تمام آلبوم های کاغذ دیواری و کاتالوگ های پارکت لمینت جدید، تعداد زیادی نمونه کار رنگ روشن وجود دارد.

رنگ پارکت-لمینت باید روشن باشد و رگه های چوبی و طرح در آن کم باشد. هر چه رنگ کف روشن تر باشد و طرح آن کمتر باشد، فضای آپارتمان بزرگ تر به نظر می رسد. وجود طرح زیاد در پارکت- لمینت به خصوص طرح های درشت، درگیری چشم با رنگ و طرح دکوراسیون زیاد شده و همین وقفه های چشمی فضا را کوچک نشان می دهد. با چنین رنگ کفی، بهترین رنگ برای پایه های چوبی میز، صندلی و مبلمان رنگ روشن، بخصوص رنگ سفید است. با این رنگ چوب مبلمان و پارکت- لمینت، تضاد رنگی به حداقل رسیده و فضا بزرگ می شود.

پارکت- لمینت از قطعه های پارکت چوبی تشکیل شده که روی آن یک لایه لمینت قرار گرفته است. لمینت یک رویه پلاستیکی با ویژگی هایی مثل ضد ضربه و ضد رطوبت است که بسته به کیفیت آن، دوامش فرق می کند و کیفیت آن مستقیما روی مرغوبیت پارکت-لمینت تاثیر دارد. رنگ پارکت- لمینت بسته به رنگ لایه لمینت روی آن است. رنگ های روشن پارکت- لمینت شامل رنگ بژ روشن، شیری، خاکستری بسیار روشن یا ترکیبی از این رنگ هاست. به عنوان مثال پارکت رنگ شیری روشن با خطوط بسیار ظریف طوسی از رنگ های زیبا و محبوب است. در زیر چند نمونه پارکت لمینت رنگ روشن می بینید:

 

 همانطور که گفته شد، بهترین رنگ کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن فضا، رنگ های بسیار روشن مثل سفید، بژ، و استخوانی با طرح هایی با خطوط روشن براق مثل طلایی و نقره ای است. به علاوه کاغذ دیواری هایی که رنگ براق دارند، بیشتر از کاغذ دیواری های مات خانه را بزرگ نشان می دهند. دلیل آن این است که نور در اتاقی که دیوارهای رنگ روشن و براق دارد، بیشتر منعکس می شود و فضای پرنور توسط چشم ما یکدست دیده شده و وقفه دیداری ایجاد نمی شود. در همه آلبوم های کاغذ دیواری تعداد زیادی نمونه کاغذ دیواری رنگ روشن با طرح های گوناگون وجود دارد. درآلبوم های کاغذ دیواری که سبک ساده تری دارد و اتفاقا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بسیار متداول شده است، اکثر کاغذ دیواری ها به رنگ های خیلی روشن است. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری رنگ روشن را که در دکوراسیون سالن پذیرایی به کار رفته است، می بینید: 

 

 کاغذ دیواری رنگ روشن image

 

اگر آپارتمان کوچکی دارید و دوست دارید آنرا با کاغذ دیواری های به رنگ های مختلف و نه رنگ هایی مثل سفید و بژ دکور کنید، بهتر از چند نکته را در نظر داشته باشید:

۱-      اگر رنگ خاصی از کاغذ دیواری با دکوراسیون داخلی شما هماهنگی دارد، مثلا رنگ زرشکی، بنفش یا فیروزه ای، بهتر است یک یا چند رول کاغذ دیواری به آن رنگ برای یک دیوار اصلی سالن یا دو دیوار روبروی هم انتخاب کنید و روی بقیه دیوارها کاغذ دیواری روشنی که رنگ آن با کاغذ دیواری اصلی هماهنگی دارد، نصب کنید. این کاغذ دیواری های روشن که در کنار کاغذ دیواری اصلی به کار می رود، معمولا ساده یا راه راه است یا نقش و طرح خیلی کمی دارد.

۲-      اگر دوست دارید کاغذ دیواری تیره به کار ببرید، یادتان باشد که رنگ پارکت- لمینت کف نیز باید تیره و هماهنگ با رنگ دیوارها باشد. چراکه همانطور که گفته شد، تضاد در رنگ های دکوراسیون باعث وفقه در گرداندن چشم و در نهایت کوچک شدن فضا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

پارکت-لمینت چیست؟

پارکت-لمینت که به آن لمینت هم می گویند، بر خلاف پارکت که از جنس چوب است، از  hdf یا همان ورقه های چوب بسیار فشرده شده، ساخته میشود که روی آن ورقه لمینت قرار می گیرد. این ورقه لمینت معمولا با طرح چوب و در رنگ های متنوع است. مهمترین عامل در کیفیت پارکت-لمینت، جنس لمینت یا همان لایه روی hdf است. بر خلاف پارکت که با چسب مخصوص به کف می چسبد، پارکت-لمینت توسط شیارهای کلیک که دور تا دور هر قطعه پارکت- لمینت وجود دارد، در یکدیگر گیر می کند و روی سطح کف قرار می گیرد. پارکت- لمیننت را روی لایه ای از فوم قرار می دهند که به محکم قرار گرفتن آن کمک کرده و از بروز صدا هنگام راه رفتن روی پارکت-لمینت جلوگیری می کند. همچنین عایق گرما و سرما نیز هست. پارکت- لمینت را می توان روی سطح سیمانی یا سرامیک نصب کرد و نصب آن نیاز به زیرسازی ندارد.

یکی از مزایای پارکت-لمینت قابلیت برداشتن آن از سطح کف و نصب دوباره روی سطح دیگر است. به همین دلیل پارکت-لمینت تا چند دفعه قابل استفاده است. هرچه کیفیت لایه لمینت روی پارکت-لمینت بهتر باشد، مقاومت آن در برابر رطوبت، فشار، گرما و خش بیشتر است. قیمت پارکت- لمنیت از پارکت کمتر بوده و استفاده از آن با توجه به مزایا و قیمت مناسبی که دارد، به صرفه تر است.

 

تفاوت لمینت با پارکت چیست؟

۱-  همانطور که گفته شد، پارکت از چوب ساخته شده است، حال آنکه لمینت یا به اصطلاح “پارکت- لمینت” از چوب فشرده شده hdf ساخته شده و روی آن لایه ای به رنگ و طرح چوب قرار گرفته است.

۲-  مقاومت پارکت- لمینت در برابر رطوبت بیشتر است.

۳-  طریقه نصب پارکت با استفاده از چسب است، ولی لمینت با استفاده از شیارهای کناری خود که در یکدیگر فرو میروند، نصب می شوند. به همین دلیل پارکت- لمینت قابلیت جابجایی دارد.

۴-  سرعت نصب پارکت- لمینت بیشتر از نصب پارکت است.

۵-  با توجه به اینکه پارکت از جنس چوب است، قیمت بالاتری نسبت به پارکت- لمینت دارد.

۶-  لمینت عایق صدا است، زیرا روی فوم و معمولا فوم سایلنت نصب می شود و صدای کمتری تولید می کند و تا اندازه ای از نفوذ صدا از فضای بیرون جلوگیری می کند.

۷-  پارکت را معمولا بعد از نصب ساب و لاک می زنند تا براق و تمیز شود، ولی لمینت نیازی به این کار ندارد.

 

لمینت چگونه نصب می شود و نصب آن چقدر طول می کشد؟

شاید در بین همه ابزار دکوراسیون داخلی، نصب لمینت راحت تر و تمیزتر باشد. لمینت از قطعه های هم اندازه hdf تشکیل شده است که در کنار هر قطعه یک شیار وجود دارد. برای نصب لمینت ابتدا فوم که یک لایه پلاستیکی کم قطر است روی سطح کف قرار می گیرد، سپس قطعه های لمینت پشت سر هم با استفاده از شیارها لینک می شود. شیارها در هم قفل شده و کاملا محکم می شود. فوم زیر لمینت اجازه قرار گرفتن هوا زیر لمینت را نمی دهد.

نصب لمینت خیلی سریع انجام می شود. طوریکه هر خانه به طور متوسط یک روز وقت می گیرد. همچنین هنگام نصب لمینت از چسب استفاده نمی شود و نصب آن بسیار تمیز است. لازم به ذکر است که نصب لمینت کاری کاملا حرفه ای است و برای برش قطعه های لمینت در کناره های دیوار نیاز به دستگاه برقی برش است. 

  

چگونه از پارکت و لمینت به خوبی نگهداری کنیم؟

یکی از نکات مهم در حفظ زیبایی محیط و دکوراسیون شیک، نگهداری درست از ابزار دکوراسیون داخلی است. با اینکه کیفیت پارکت و لمینت در ماندگاری آن بسیار مهم است، مراقبت از آن نیز در ماندگاری پارکت و لمینت تاثیر زیادی دارد. نکات زیر را در نگهداری از پارکت لمینت رعایت کنید:

۱-     هنگام جابجا کردن مبلمان سعی کنید مبلمان و میز روی کف کشیده نشود. با اینکه لمینت های باکیفیت ضد خش هستند، ولی ممکن است بر اثر سابیدگی خش بردارند.

۲-     زمانی که لمینت را با تی تر تمییز میکنید، بلافاصله با یک دستمال تمییز آن را خشک کنید که جای خیسی روی آن نماند.

 

۳-     اکثر لمینت ها در برابر رطوبت مقاوم هستند، ولی این بدان معنی نیست که در برابر آب و خیس ماندن هم مقاومت دارند. اگر آب یا هر مایع دیگر روی لمینت ریخت، سعی کنید بلافاصله آن را خشک کنید. اگر آب روی لمینت بماند، ممکن است آن را خراب کند. حفاظت در برابر آب برای پارکت حتی از لمینت هم بیشتر است.

۴-     پارکت برای جلا گرفتن نیاز به واکس پارکت دارد. سعی کنید سالی یک بار به پارکت واکس بزنید.

۵-     جلا دهنده ها و مواد شوینده مثل مایع ظرف شویی و تاید لمینت را خراب کرده و روی آن ایجاد لکه می کند. هرگز از مواد شوینده برای تمییز کردن لمینت استفاده نکنید.

۶-      گلدانی را که گل یا گیاه طبیعی دارد و مرتبا به آن آب می دهید، به طور مستقیم روی پارکت یا لمینت قرار ندهید.

 

۷-     جلوی در ورودی حتما از پادری استفاده کنید تا کف کفش تماس کمتری با سطح لمینت داشته باشد.

۸-     جلوی در سرویس بهداشتی و حمام حتما از پادری با قدرت جذب آب بالا استفاده کنید.

۹-     مرتبا زیر رادیاتور را چک کنید که آب ندهد و روی لمینت- پارکت آب جمع نشود.

 

چگونه پارکت- لمینت را تمییز کنیم؟

همانطور که گفته شد، پارکت لمینت (یا به اختصار لمینت) از چوب فشرده شده hdf ساخته شده که روی آن یک لایه لمینت قرار گرفته است. خوشبختانه لمینت به راحتی قابل تمییز کردن و شستشو است. می توان سطح لمینت را با جارو برقی جارو کرد و سپس روی آن تی کشید. هنگام تی کشیدن لمینت دقت کنید که تی باید کاملا تمییز باشد که جای آن روی لمینت نماند. به خصوص اگر رنگ پارکت-لمینت تیره باشد. تی را فقط مرطوب کنید و دقت کنید که نباید در حدی خیس باشد که آب از آن بچکد.

پس از جارو کردن کامل فضا، تی کشیدن را از یک گوشه دیوار شروع کنید و از یک سمت به آرامی تا انتهای دیوار روبرو بکشید. اگر بتوانید درست بعد از تی کشیدن، سطح لمینت را خشک کنید، بسیار عالی است. چراکه جای لک آب روی آن نمی ماند.

دقت کنید که بهتر است قبل از مرطوب کردن سطح لمینت، همه غبار و خاک را با جارو برقی از بین ببرید، چراکه در غیر این صورت به محض مرطوب شدن سطح، خاک روی آن تبدیل به گل شده و تمییز کردن آن سخت می شود. البته این نکته بیشتر در فضاهای اداری و تجاری صحت دارد، زیرا رفت و آمد با کفش صورت می گیرد و خاک زیادی به روی سطح لمینت آورده می شود. اگر لکه ای روی سطح لمینت قرار گرفته که با آب پاک نمی شود، بهتر است از پاک کننده های چند منظوره برای از بین بردن آن استفاده کنید



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()